OVO RADE SAMO RIJETKI ZNALCI: Znamo sve o uštedi i preinakama benzinaca, no, evo što se događa kad u starijeg dizelaša ugradite plin

Samo rijetki ne znaju za uštede kod prebacivanja starijih benzinskih motora na plin, a prava stvar je kada to učinite s dizelašem

  • Auto

  • 14. Dec. 2018  

  • 0

Dizelski motor u prvom taktu usisava čisti zrak, kojeg u drugom taktu komprimira na 30 do 35 bara (ako je motor ispravan). Pritom se zagrijava na 650 do 700°C i kad se na kraju drugog takta u njega ubrizga dizelsko gorivo, ono se samo pali. 

Dieselski sustav LPG, dakle dizelski motor s dvije vrste goriva, u usisnu cijev upuhuje plin, u količini od 30 posto masenog udjela ubrizganog dizelskog goriva, a potom se ubrizgava 70 posto standardne količine dizelskog goriva, što je temelj štednje. 

Dakle, u drugom taktu komprimira se smjesa zraka i LPG-a te je potom visoko komprimira, umjesto samo zrak, kao u običnom dizelašu. Kad se u takvu smjesu ubrizga dizelsko gorivo, nastaje učinkovitije izgaranje - time se najveća snaga ostvaruje pri nižoj brzini vrtnje, pri kojoj se okretni moment povećava za oko 20 posto. 

Bit je da se tamo gdje se inače vozi „punim gasom“, uz plin vozi „s pola gasa“, te se ukupni troškovi goriva smanjuju za 10 do 25 posto. Kada je u pitanju isplativost, u ovom slučaju uloženi novac se vraća nakon pređenih 50.000 kilometara.

(SB / Autoportal)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar
loading...

trenutak ...