MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA:Pazite da vas ne prevare, ovih 5 stvari morate znati o gorivu

Oktanski i cetanski broj, udio sumpora, olova, PAH, gustoća, filtrabilnost, mazivost, sadržaj biogoriva... Pazite što kupujete, provjerite specifikacije

  • Auto

  • 01. Jan. 2019  

  • 0

Pet stvari koje trebate znati o gorivu

OKTANSKI BROJ

Broj iza oznake Eurosuper (95, 98 i 100) je oktanski broj, koji određuje otpornost benzina na samozapaljenje i detonacije. Što je veći, veća je i otpornost na detonantno izgaranje. To je pojava kad prije preskakanja iskre (kod otto motora) dolazi do samozapaljenja smjese, odnosno nekontrolirane eksplozije (detonacije), koja može oštetiti klipove, karike, ventile...

CETANSKI BROJ

Pokazuje kvalitetu dizelskog goriva, odnosno sposobnost samozapaljenja i kašnjenje u paljenju - vrijeme od ubrizgavanja do zapaljenja goriva. Ako je preveliko, može doći do detonantnog izgaranja, odnosno nekontroliranih eksplozija unutar cilindara, koje mogu oštetiti vitalne dijelove motora. Što je veći, kašnjenje u paljenju je manje te je bolje izgaranje i niža potrošnja.

ČISTITE REZERVOAR

Bez obzira na čistoću goriva, ne može se, na dulji rok, izbjeći nakupljanje vlage u spremniku. Kako se gorivo u spremniku troši, kroz jednosmjerni ventil iz okoline ulazi zrak, s više ili manje vlage. Potom se kondenzira na stijenkama i kapa u gorivo. Stoga je na 50.000 km preporučljivo čišćenje..

NIKAD NE VOZITE NA REZERVI

Pumpa za gorivo nalazi se na dnu spremnika i hladi se gorivom te se kod malih količina goriva povećava zagrijavanje pumpe. Stanje pogoršavaju čestice nečistoća koje se nakupljaju u maloj količini goriva. Zbog toga je preporučljivo dopuniti spremnik, čim se količina goriva smanji na manje od četvrtine. Preporučljivo je gorivo puniti na visokofrekventnim, novijim crpkama. 

MANJE SUMPORA

Sva goriva po standardu Euro 5 imaju manje od 10 ppm (milijuntih dijelova) sumpora, čime se smanjuje emisija sumpornih spojeva, odgovornih za 'kisele kiše'. U motoru sumpor izaziva razgradnju ulja i koroziju vitalnih dijelova. No njegovim se uklanjanjem smanjila mazivost goriva koja je važna za sustav ubrizgavanja.

(SB / Autoportal)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...