DREVNA TAJNA DUGOVJEČNOSTI S DALEKOG ISTOKA: Evo što trebamo, a što nikako ne smijemo jesti u određeni sat ako želimo biti ZDRAVI

U današnje vrijeme konzumiramo previše hrane koja kiseli organizam, što je zapravo pravi uzrok obolijevanja od raznih vrsta bolesti

  • Zdravlje

  • 25. Jan. 2019  

  • 0

Ayurveda je tradicionalna Indijska medicina U drugim dijelovima svijeta, oblik je alternativne medicine, ili medicine iscjeljivanja. Daje jednaku važnost fizičkom i mentalnom zdravlju.

Kako biste sačuvali svoje zdravlje svakako će Vam pomoći da jedete što više lužnate hrane.

Savjeti za uravnoteženu prehranu po Ayurvedi

Uzimati male obroke do šest puta dnevno svaka dva do tri sata (minimalno 4 puta dnevno). Svaki obrok ili većina obroka treba biti kombinacija proteina (gljive, bademi, mladi sir, itd), ugljikohidrata (riža-posebno crvena, proso, integralni kruh, kus kus, heljda, palenta, krumpir, integralno tijesto) i vitamina (salate, voće, povrće).

Dobro žvakati hranu i piti male gutljaje toplije vode među zalogajima. Iza hrane ne piti tekućinu 1 sat – naročito ne hladnu vodu. Među obrocima ništa ne konzumirati, uključujući voće, slatkiše, grickalice… Konzumirati manje ulja, soli i šećera.

Jesti više voća i povrća (minimum 300g voća i 200g povrća dnevno). Vježbati sukladno s mogućnostima. Spavati sedam do osam sati dnevno. Jesti hranu koja je sirova, kuhana i grilana, puno jušnate i lako probavljive hrane. Za doručak nikada ne jesti samo voće.

Voće uvijek jesti prije obroka ili minimum 2 sata nakon obroka. Za večeru ne konzumirati jogurt. Ne miješati voće s mliječnim proizvodima. Uzimati mljeveno sjeme lana radi bolje stolice i bolje funkcije crijeva.

Dnevno popiti 1 l čaja od korijena đumbira. U 1 l hladne vode nasjeckati 3-5 kriški đumbira i pustiti da prokuha do 5 minuta. Piti vruće.

Dobra alternativa đumbiru je limunov sok, limun je jako kiseo, ali ima lužnati učinak u organizmu. U 2 litre izvorske vode umješajte 200 ml svježeg soka od limuna bez dodatka bilo kojeg zaslađivaća. To pijte tokom cijelog dana. Svi navedeni savjeti i preporuke pomažu kod alkaliziranja organizma. Ako su u pitanju teži zdravstveni problemi potrebno je posavjetovati se sa stručnom osobom jer je često ovisno o bolesti, konstituciji i općem stanju organizma potrebna korekcija pojedinih savjeta i preporuka.

Primjer dnevne uravnotežene prehrane

Prije doručka:

Čaša svježe iscijeđenog voćnog soka ili povrtnog. Ponekad uzmite samo jednu vrstu voća kao međuobrok. Izbjegavajte banane. Suho voće je uvijek dobro namočiti barem 1 sat prije konzumacije zbog lakše probave. Isto je i s orašastim plodovima.

Doručak:

Komad kruha (samo ne pšeničnog, može raž, zob, ječam, kukuruz…) s džemom (može kao međuobrok).

Ili komad kruha sa svježim sirom i kojim listom salate (rikola, zelena salata, peršin…), (može kao međuobrok).

Ili kuhane zobene ili ječmene (cjelovite) pahuljice s malo mlijeka i suhim grožđicama, dodati malo cimeta i kardamoma. Umjesto mlijeka može voda, ali onda dodajte još desetak badema.

Ili staviti u blender malo suhih grožđica, datulja, deset oguljenih badema i jednu šalicu toplog mlijeka (uzeti domaće mlijeko). Dobro izblendati i po želji dodati malo kardamoma, šafrana ili sjemenke komorača. Ovaj napitak možete popiti i tijekom dana kao međuobrok, ali najbolje djeluje na organizam kada se popije rano ujutro i prije spavanja.

Prijepodnevna užina:

Mali sendvič od integralnog kruha, salate i sira ili tofua.

Ili integralni kruh s tahinijem (namaz od sezama ili napravite svoj namaz od suncokreta) i medom i par komada suhog voća.

Ručak:

Žitarice, gljive, povrće ili salata.

Međuobrok:

Časa mlijeka od žitarica, par lješnjaka ili badema ili oraha i malo suhog ili svježeg voća.

Ili mali komad integralnog kruha s klicama (salatom) i tofuom ili sirom.

Večera:

Isto kao i ručak samo u jako maloj količini. Najlakše probavljiva večera je juha. Naprimjer od crvene raskuhane leće s povrćem ili bistra juha u koju se doda malo ugljikohidrata i proteina te začina – kumin, papar, kurkuma, peršin…

Ili žitarice, tofu ili gljive, pareno povrće ili salata.

Ili zapečeno povrće s tofuom i krumpirom.

Za večeru je isto tako dobro jesti toplo, a naročito juhe jer će one preko noći služiti kao čistač probavnog trakta. Lako su probavljive i kada se još dodaju začini imaju jako pročišćujući učinak. U Ayurvedi je strogo zabranjena konzumacija hladnih pića tijekom obroka jer smanjuju rad enzima, isto tako nije preporučljivo konzumirati alkohol uz obrok (niti općenito).

Vrijeme obroka:

Doručak: prije 8 h
Ručak: od 11 – 13 h
Večera: od 17 – 19 sati, barem 3 sata prije nego idete spavati.

(SB)

loading...

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...