MOZAK KAO PRIRODNI ANTIDEPRESIV: Kako ga aktivirati i riješiti se sezonske depresije

U mnogim dijelovima svijeta zima je doba godine kada većina ljudi pati od zimske depresije, djelomično zbog hladnoće i zato što su dani kraći pa je ranije mračno, ali i zbog toga što ljudi rjeđe izlaze iz svoje kuće pa su i njihove društvene i fizičke aktivnosti smanjene.

  • Zdravlje

  • 03. Feb. 2019  03. Feb. 2019

  • 0

Odavno je poznata veza između depresije i tjelesne aktivnosti, no dosad je bilo otvoreno pitanje o tome može li redovito vježbanje smanjiti rizik od razvoja depresije.

Novo istraživanje koje su proveli naučnici Opće bolnice Massachusetts (MGH) pronašlo je odgovor na ovo pitanje.

 "Korištenjem genetskih podataka, uspjeli smo dokazati da povećana tjelesna aktivnost utiče na smanjenje rizika od razvoja depresije", rekla je glavna autorica studije Karmel Choi.

Vježbanje povećava razine neurotransmitera poput glutamata i GABA-e, koji manjkaju osobama koje boluju od depresije i anksioznosti.

Neurotransmiteri su hemijski "glasnici" koji mozgu omogućuju komunikaciju s tijelom. Jedan od najraširenijih neurotransmitera u mozgu je GABA (gama-aminomaslačna kiselina), neesencijalna aminokiselina i prirodno sredstvo za smirenje. GABA poboljšava kvalitetu sna te nam pomaže regulisati emocije i lakše nošenje sa stresom.

Pomoću magnetne rezonanse istraživači su izmjerili količinu neurotransmitera u njihovom mozgu prije i poslije vježbanja. Nakon vježbanja je zabilježen porast tih neurotransmitera.

Dakle, redovitom tjelovježbom smanjuje se rizik od od razvoja depresije. Istraživanje je utemeljeno na rezultatima više istraživanja o genomskim asocijacijama koje su bile usredotočene na povezanost fizičke aktivnosti i depresije.

Studiju su naučnici podijelili u dvije skupine podataka, jednu u kojoj su sudionici sami izvijestili o tome koliko vježbaju i drugu u kojoj su podaci prikupljeni zahvaljujući senzorima detekcije pokreta.

Podaci koje je evidentirao senzor pokazali su da je fizička aktivnost pojedinca definitivno utjecala na sprečavanje razvoja depresije, no podaci koje su prijavili sami sudionici nisu otkrili istu korelaciju.

Naučnici su objasnili da je to vjerovatno zato što ljudi u svojim izvještajima nisu prijavili određene oblike tjelesne aktivnosti, primjerice pješačenje na posao ili kućanske poslove. Ističu da je bilo kakav oblik tjelesne aktivnosti dobar i koristan.

"Naravno, jedno je biti svjestan činjenice da je tjelesna aktivnost korisna u sprečavanju razvoja depresije, a sasvim druga je kada se ljudi uistinu fizički aktiviraju na tjelovježbi. Moramo još raditi na tome kako najučinkovitije potaknuti različite grupe ljudi na fizičku aktivnost", smatra Choi.

Dodaje da je potrebno primijeniti drukčiji pristup vježbanju kada su posrijedi osobe genetski predodređene za razvoj te bolesti.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...