MUKE PO RTV ZENICA: Kako pomiriti profesiju i ukus gradonačelnika Kasumovića?

Šta produkuje finansijska ovisnost lokalnih javnih emitera od aktuelne politike pokazuju narastajuće tenzije između uposlenika RTV Zenica i menadžmenta kojeg podržava gradonačelnik Fuad Kasumović

  • Hronika

  • 03. Mar. 2019  03. Mar. 2019

  • 0

Piše: Amarildo Gutić

“Ovdje Fuad Kasumović, ne gledam inače taj antibošnjački medij, ali rekli su mi da ste objavili neke laži..”

Tako je putem telefonskog poziva prije petnaestak godina praktikovao reagovati Fuad Kasumović, tadašnji finansijski stručnjak SDA, na informacije objavljene u Dnevniku FTV.

Prepoznao je očito Kasumović davno značaj medija, naročito ako ih možeš držati pod kontrolom. Zato je još u predizbornoj kampanji 2016. godine, kada je kao nezavisni kandidat vodio borbu za gradonačelnika Zenice, angažovao poklonike da putem raznih, pa i lažnih profila na društvenim mrežama, “okivaju u zvijezde” njegov lik i djelo, a suparnike ogovaraju, ismijavaju ili lažno optužuju. Zadržao je unekoliko te aktivnosti i nakon dobijanja mandata. 

Slijedom svega, jedan od prvih zadataka bio je “osvojiti”, odnosno staviti pod kontrolu lokalne medije. Kako mu nije uspjelo sa dopisništvima BHRT-a i FTV, logična meta je RTV Zenica, čiji je osnivač i većinski vlasnik Grad.  

“Reality” može početi

Dva mjeseca nakon preuzimanja funkcije najavio im je Kasumović (i realizovao) obustavu redovne mjesečne tranše, zbog protivljenja izboru direktora RTV Zenica, Smanjio im je pri tome budžet za 2017. godinu. U konačnici Kasumović je pobijedio. Poništen je izbor Dženane Sivac za direktoricu, izabran novi Nadzorni odbor, a Nandino Škrbić imenovan novim  direktorom.

Mladi je direktor Škrbić moguće bio svjestan da će uz postojeći kadar, te tehnološki i problem sa prostorom za rad biti teško reanimirati višegodišnju programsku stagnaciju. Trebao je pretpostaviti da Kasumović očekuje da od “produžene ruke SDA” RTV Zenica bude transformisana u njemu podređen medij. 

Za producenta RTV programa angažovan je Taib Bajramović, u ratnim prvim poratnim godinama glavni urednik tadašnje NTV Zetel, a nedugo prije ovog angažmana radio je za SBB ZDK te Demokratsku frontu. Urednik TV postaje Sinan Gluhić, novinar ovog medija.

Direktni prenosi sjednica Gradskog vijeća Zenice postali su pravi tv hit, svojevrsni politički “reality show”  putem kojeg je Kasumović nastavio političku borbu. Drskost i manipulacije koje Kasumović koristi za govornicom polučile su uspjehom i podizanju političkog mu rejtinga. Nakon što je tako “pokorio” vjećnike, Kasumović je konačno isplatio RTV Zenica 40 hiljada maraka za nabavku nove opreme.    

Ljeto umjesto proljeća

Medijsku pomoć RTV Zenica Kasumović je iskoristio i putem direktnih prenosa novogodišnjih koncerata te nove manifetacije “Zeničko ljeto”, koje je itekako koristio za samopromociju, o čemu je Žurnal pisao. 

Uporedo je smanjio finansiranje drugih kulturnih manifestacija, poput “Zeničkog proljeća”, koje su po njemu “SDA zaostavština”. Sve te sadržaje koji su muzičko-revijalnog karaktera mogao je realizovati direktor Škrbić, zahvaljujući prethodnom iskustvu na tom polju. S druge strane, u Informativnom programu, koji se trebao odvijati po logici da neće ići kontra gradonačelnika, eskalira u posljednje vrijeme nizom problema.

Treba biti realan pa reći da se ni u vrijeme vladavine SDA u Zenici program ove kuće nije mogao pohvaliti barjakom nezavisnosti i profesionalnosti po svaku cijenu. Mnogo je bilo unutrašnjeg nezadovoljstva, tužbi radnika protiv firme, bolovanja, nezadovoljstva gledalaca nedostatkom adekvatnih informacija... 

Bivši je gradonačelnik, preminuli Husejin Smajlović imao periode sukoba sa uredništvom. Znao je odbiti gostovanje, ali nikada nije uslovljavao poslušnost smanjenjem budžeta za RTV.

Manja plata, više rada

Dijele to mišljenje i neki od novinara koji su Žurnalu predočili navode o učestalom mobingu na radnom mjestu i političkim pritiscima. 

Pored neobjašnjenih smanjenja plata za 150-200 maraka uz povećano radno vrijeme i broj radnih dana, zapošljavanjem pojedinaca bez konkursa, dodatnim poniženjem smatraju i to što su im u radne prostore instalisane nadzorne kamere. Nadređeni njihovo kretanje prate putem mobilnih telefona.  

“Bilo je perioda kada nam je bilo zabranjeno snimanje izjava ili da čak budu u kadru funkcioneri SDA, naročito tadašnji kantonalni premijer Miralem Galijašević”, tvrdi novinarka i urednica u TV Zenica Belinda Dorić.

“Takav nalog nikada nije izdat od strane bilo kog rukovodnog lica u JP RTV Zenica. Analizom evidencije, utvrdili smo da su se tokom prošle godine snimale i emitovale izjave svih ministara iz prethodne Vlade ZDK, uključujući i ministre SDA. Dokaz tome su i audio-vizelni zapisi na našim platformama i servisima,” odgovara na upit Žurnala direktor RTV Zenica Nandino Škrbić.

Riječi Dorićeve pak potvrđuje i njena dugogodišnja kolegica Alma Huskić.

“Meni je bilo zabranjeno ići na snimanje događaja u Gradskoj upravi, navodno po naredbi gradonačelnika. Pravi razlog ne znam”, navodi za Žurnal Huskićeva.

“Upravi JP RTV Zenica nikada nije dostavljena bilo kakva pisana niti usmena zabrana praćenja događaja u prostorijama Gradske uprave Zenica, niti bismo zabranu poštovali. Ukoliko Vi imate takva saznanja, molimo Vas da nas informišete o istim, kako bismo tražili zaštitu, kako profesije i djelatnosti, tako i radnika RTV Zenica”, odgovor je direktora Škrbića.

S druge strane, sagovornice Žurnala tvrde da su o svemu upoznali rukovodstvo, ali da su potom bile dodatno izložene mobingu. 

Zbog toga su radnici prije tri mjeseca formirali sindikalnu organizaciju, kojoj je pristupilo 28 članova od 35 zaposlenih. Predsjednik organizacijeBenjamin Mostić najavio je korištenje svih legalnih mogućnosti za prevazilaženje situacije u kojoj su na jednoj strani povlašteni i preplaćeni, izdvojeni u nekakvom "produkcijskom A timu", a s druge strane preopterećeni i mobingovani programski uposlenici kojima se smanjuje plata.

U svakom slučaju, biće da je gradonačelnik zadovoljan prošlogodišnjim radom RTV Zenica. Budžet za ovu godinu povećan je za 15 hiljada u dijelu namijenjenom razvoju emisionog  sistema, a ukupno će biti izdvojeno za proizvodnju programa 364 hiljade maraka. Naravno, nije to velika suma za rtv produkciju, pogotovo ako taj novac uporedimo sa budžetom koji ima gradonačelnikov ured za odnosu za javnošću - koji je tek tri puta manji.

(Žurnal)

 

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...