KINEZI SPASILI SMART: Hoće li pojeftiniti?

Šta god napravili, u Smartu su iz godine u godinu gomilali gubitke; sada su Kinezi priskočili u pomoć...

  • Auto

  • 30. Mar. 2019  30. Mar. 2019

  • 0

Nismo morali dugo čekati na novosti vezane za Smart pred kojim je bila sudbina gora i od sudbine hrvatske brodogradnje. Daimleru je prekipjelo i odlučio je stati na kraj višegodišnjem curenju novaca iz Smarta. I baš kad su svi mislili da su Smartu dani odbrojeni, u spas je priskočio kineski kapital.

Zhejiang Geely Holding Group je postao 50-postotni vlasnik Smarta, a za buduće korisnike je bitno da će u Kini biti izgrađena nova tvornica iz koje će prvi Smart izaći 2022. godine. Time bi se tvornica na francusko-njemačkoj granici vjerojatno prenamijenila ili čak zatvorila.

U Smartu nisu mogli puno birati, a ni u Daimleru očito nisu u razgovore ušli s puno emocija. Ni očekivanja nisu velika i ne idu dalje od želje da Smart prestane gubiti novac.

"Ovo je vjerojatno posljednja šansa za Smart. Razumljivo je da Daimler nije htio ugasiti marku nakon tolikih ulaganja posljednjih godina", pojašnjava ovaj potez financijski analitičar Juergen Pieper za Automotive News. 

Originalno začet još 1994. sa švicarskim proizvođačem satova Swatch ovaj je dvosjed zamišljen kao alternativa namijenjena mlađoj urbanoj klijenteli koja se nije htjela voziti gradom u velikim limuzinama.

Ideja nije zaživjela, posebno u Americi gdje su veliki potrošači preživjeli, pa čak i postali još popularniji.

Ipak, Smart je 1998. stigao na europske ceste, a deset godina kasnije i u Ameriku, no plan godišnje prodaje od 200.000 primjeraka nikada nije dosegnut.

A kao najveći problem pokazala se cijena. Naime, za urbani auto je kao dvosjed bio i ostao preskup, dok je istovremeno ipak premalen da bi bio obiteljski auto. Ubrzo je stigla i neznatno veća i jeftinija konkurencija sa stražnjim sjedalom što je Smartu dodatno otežalo plasman.

S Mitsubishijem je nastao ForFour, ali prekasno jer je SUV manija već bila krenula. Udruživanje s Renaultom na novom modelu su mnogi vidjeli kao posljednju šansu. Ni to nije upalilo pa je Smart iz mjeseca u mjesec padao u prodaji.

Prošle godine prodaja je pala 4,6% na 128.800 primjeraka, a procjene govore kako je akumulirani gubitak prešao četiri milijarde eura.

Geely je inače vrlo uspješan i kao vlasnik Volva od 2010. godine, a prošle je godine za oko devet milijardi dolara kupio gotovo 10% udjela u Daimleru. Sada je ušao u join-venture s Daimlerom na razvoju Smarta kao električnog brenda od sljedeće godine. 

(Index.hr)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...