SVI DAJU AERODROME U KONCESIJU OSIM PAMETNIH BOSANACA: Turski TAV preuzima crnogorske aerodrome?

Turski TAV mogao bi pod zakup uzeti aerodrome u Podgorici i Tivtu, saznaje CdM. TAV je za sada pokazao najveće interesovanje za zakup. Ova turska kompanija upravlja aerodromima u Skoplju i Ohridu, a u saradnji sa francuskim kompanijama i aerodromom "Franjo Tuđman" u Zagrebu.

  • Ekonomija

  • 10. Apr. 2019  10. Apr. 2019

  • 1

 Aerodrom u Skoplju kompanija TAV je preuzela 2012. godine koncesijom na 30 godina. U skopski aerodrom je uloženo 110 miliona eura, a u ohridski 10 miliona eura. 

Međutim, ni sedam mjeseci nakon javne rasprave, crnogorska Vlada još nije razmatrala koncesioni akt jer je zbog manjkavosti vraćen na doradu. Više puta je najavljivano da će se naći pred premijerom i ministrima, ali se to do danas nije dogodilo. 

Jedan od razloga je i to što su Socijaldemokrate SD zahtijevale da se otkloni nekoliko, kako tvrde, značajnih manjkavosti koja i dalje postoje u koncesionim dokumentima, jer, kako su nezvanično kazali za CdM, SD se može sa pojedinim koalicionim partnerima razlikovati oko određenih rješenja, ali razlike u kontekstu zakonitosti ne smije biti, jer kompromisa sa tim nema. 

Aerodrom u Tunisu kompanija TAV je izgradila za samo dvije godine i njime rukovodi. U njemom vlasništvu su još i aerodromi u Turskoj (Istanbul Ataturk, Ankara, Izmir, Gazipaša nedaleko od Alanje) u Gruziji (Tbilisi) i u Tunisu (Monastir). TAV upravlja i makedonskim aerodromima (Skoplje i Ohrid) kao i aerodromom u Rigi (Letonija). 

Davanje koncesija na aerodrome nije novina u regionu. To je prvo uradila Albanija 2005. sa aerodromom u Tirani, pa Hrvatska sa aerodromom u Zagrebu. Lista aerodroma u okruženju, koji se nalaze pod koncesijama proteže se još na Ljubljanu, Prištinu, Skoplje i bugarske Varnu i Burgas. Posljednje je to prošlog proljeća uradila Srbija sa aerordomom Nikola Tesla u Beogradu – potpisan je ugovor sa francuskom korporacija Vancy Airports na 25 godina. Za razliku od većine aerodroma na prostoru ex Juoslavije, entitetska vlasti u BiH, još i ne razmišljaju o davanju četiri aerodroma (Sarajevo, Mostar, tuzla, banja Luka) pod koncesiju, mada su dva od četiri aerodroma potpuno nerentabina i preživljavaju uz pomoć budžetskih dotacija.  (S.B.)

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...