MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Zbog ovoga rezervni kotač nikada ne bi trebalo koristiti, a svako malo bi trebalo zamijeniti…

Nekada su svi automobili imali pet jednakih kotača, od kojih je jedan bio rezervni

  • Auto

  • 11. Apr. 2019  

  • 0

Danas većina ima ili tanki rezervni ili zamjenski kit za popravak, ali velik je i broj s „pravim“ rezervnim kotačem.

Treba li ga koristiti na vozilu?

Ne, jer ako nakon 10.000 km montirate rezervni kotač, sprijeda ili straga, njegovo će prianjanje biti bolje od bočno-suprotnog, što je loše za kočenje, stabilnost i upravljivost. 

Nekad je postojala čak uputa sa shemom koja je ukazivala da se rezervni kotač, nakon 5.000 km, a najkasnije nakon 10.000 km, montira na prednji lijevi kotač, koji bi išao u rezervu. Stražnji bi lijevi kotač montirali sprijeda desno, prednji desni bi išao straga desno, a stražnji desni stavljali bi straga lijevo.

Takva bi shema ponovnom 'rotacijom' guma nakon 5.000 do 10.000 km, dovela do ujednačavanja trošenja. Bila su to vremena kad su gume bile tvrđe i nerijetko trajale 60.000 do 80.000 km. Danas, zbog znatno većih performansi i povećane mase vozila te mekše gazne plohe radi boljeg prianjanja, gume traju upola kraće.

Stoga se brzo uočava razlika između guma koje su u opticaju i onih koje nisu, pa nije preporučljivo, osim u svrsi za koju je predviđena, rezervni kotač staviti u pogon. Ali, nakon 10.000 km preporučljivo je zamijeniti položaj prednjih i stražnjih kotača, kako bi se ujednačilo njihovo trošenje (prednje se troše brže, pogotovo na bokovima).

Screenshot

VAŽNO: 

- pri svakoj drugoj kontroli tlaka zraka u gumama na kotačima auta, provjerite i tlak zraka u gumi rezervnog  kotača. Napušite je na 0,1 bar iznad tlaka za puno opterećenje

- nemojte se iznenaditi što je tlak zraka u tankoj rezervnoj gumi propisan na 4 do 5 bara, jer je za uspostavu iste sile prianjanja na manjoj površini potreban veći tlak zraka 

- barem jedanput mjesečno provjerite tlak zraka u tankoj rezervnoj gumi i po potrebi je napušite na propisan tlak, uvećan za 0,1 bar

(SB / Autoportal)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...