SVIJET SE TRESE ZBOG POVRATKA "IGRE PRIJESTOLJA": Ovo su prve kritike uglednih svjetskih medija

Nakon što je premijerno prikazana prva epizoda posljednje sezone megapopularne serije HBO-a 'Igra prijestolja', donosimo neke od prvih kritika i reakcija

• Show

• 15. Apr. 2019  15. Apr. 2019

• 0

Prva epizoda osme sezone 'Igre prijestolja' nazvana je jednostavno 'Winterfell' ili 'Oštra zima' i prema Eriku Kainu iz Forbesa 'veličanstven je povratak'.

'Većina epizode bavi se ponovnim susretima, kako radosnim, tako i neugodnim', piše Kain i dodaje da je tempo pomalo spor, ali da se radi o pripremanju scene za sve što dolazi. Zbilja sam uzbuđen oko toga šta se sprema iduće sedmice. Bio sam jako nervozan oko ove sezone zbog brojnih problema iz prethodne, ali ovo je odličan start. Žao mi je jedino što imamo još samo pet nastavaka do potpunog završetka ove serije', piše Kain.

Judy Berman iz Timea, s druge strane, nije oduševljena. Prva epizoda joj je ponovni sastanak disfunkcionalne porodice koji nikako da završi, piše.

'Prikladno je da 'Igra prijestolja' osmu i posljednju sezonu, nakon mučnih 20 mjeseci čekanja, počne epizodom prepunom dugoočekivanih ponovnih susreta. Nazvana 'Oštra zima' istovremeno je priznanje fokusu na Sjever, ali i prvoj epizodi serije 'Zima dolazi' iz 2011. Svi preživjeli Starkovi (uključujući i jednog Targaryena koji nije svjestan da je Targaryen) prvi su put nakon prve sezone zajedno pod istim poznatim krovom prekrivenim snijegom. Bio je to trenutak koji su obožavatelji željno očekivali i bio je frustrirajuće antiklimaktičan', zaključuje Berman kojoj se ne sviđa što su svi ti ključni susreti natrpani u pedesetak minuta.

Skeptična je i oko nastavka sezone.

'Iz nekog razloga, 'Igra prijestolja' posljednje dvije sezone pokušava u 13 epizoda pokazati ono za što bi inače trebalo barem njih 20. Epsku priču koja je bila najbolja kad je strpljivo razvijala likove i detalje sada jurca punom brzinom prema finalu kao što vojska Bijelih hodača jurca kroz ostatke onoga što je nekoć bio Zid', zaključuje Berman.

Brianu Lowryju iz CNN-a premijerna epizoda, s druge strane, puno obećava.

'Igra prijestolja' je nepredivljiva zvijer i moguće je da neće ispuniti očekivanja. Ali ako je prva epizoda osme sezone ikakva naznaka, baš poput onog vrtoglavog spoja Jona i Daenerys, onda nas u preostalih pet nastavaka očekuje istinski divlja vožnja', piše Lowry.

'Malo koji pop-kulturni događaj se iščekivao ovoliko koliko se čekala osma i finalna sezona 'Igre prijestolja'. Pompa oko nedjeljne premijere bila je astronomskih razmjera pa je i mogućnost da legije obožavatelja ostanu razočarane također bila velika i veoma realna. Mnogi od tih fanova su vjerovatno već od prvih trenutaka očekivali vatru, smrt i razaranje. Takvi bi mogli biti razočarani nježnim i tipičnim otvaranjem sezone koji uspijeva u onome što je premijera svake dosadašnje 'Igre prijestolja' činila: Bavi se likovima, lokacijama i odnosima te postavlja scenu za velike stvari koje slijede', ocjenjuje Lawler.

'Igra prijestolja' apsolutno je sjajno odrađen posao, u okvirima današnjeg doba. Zabava je koja se ni na jednom dijelu priče ne zadržava dulje nego što treba da bi se prenijela ideja. Vraćati se na seriju kakva je nekoć bila, a više nije čini se besmislenim. Na koncu, ovo je drama koja je, još od onih prvih dana kad su se epizode lagano rastezale i kad se kraj nije ni nazirao, uvijek bila posvećena priči o dubinskoj promjeni', piše Daniel D'Addario za Variety.

Kao najgledanija serija u povijesti HBO-a i svjetski televizijski fenomen, 'Igra prijestolja' je do danas osvojila brojna priznanja, uključujući čak 47 Emmy nagrada.

Režiju nove, osme po redu sezone, koja će sadržati šest epizoda, potpisuju David Benioff i D. B. Weiss, David Nutter i Miguel Sapochnik. Uz Benioffa i Weissa, scenaristi posljednje sezone su Bryan Cogman i Dave Hill.

alt

alt

alt