PROLJETNI UMOR NIJE NEPOBJEDIV: Evo kako da ga savladate...

Tokom sivih zimskih dana često nam se čini da će sve biti lakše i ljepše čim dođe proljeće. Paradoksalno, dolaskom proljeća i sunčanih dana mi se osjećamo sve lošije...

  • Jeste li znali

  • 28. Apr. 2019  28. Apr. 2019

  • 0

Ova pojava naziva se proljetni umor i pogađa veliki broj ljudi. Osjećamo nedostatak energije, konstantan zamor, stalno nam se spava, opada nam koncentracija... Simptomi su jači kod ljudi koji su generalno osjetljiviji na meteorološke promjene.

Ipak, ima načina da olakšamo sebi, i to - ishranom.

Za početak, povećajte unos vitamina B. Vitamine iz ove grupe pronaćićete u u mesu, ribi, integralnim žitaricama, mahunarkama, pšeničnim klicama. Adekvatan unos će pomoći da savladate bezvoljnost i melanholiju. Osim što pozitivno djeluju na raspoloženje, vitamini B grupe imaju važnu ulogu u oslobađanju energije iz hrane, a ujedno pridonose normalnoj funkciji nervnog sistema.

Pobrinite se da uzimate dovoljno magnezija. To je mineral koji je veoma značajan, jer je zaslužan za više od 300 metaboličkih procesa u organizmu. Primjera radi, utiče na rad mišća, učestvuje u brojnim hemijskim reakcijama u organizmu i prenošenju nervnih impulsa. Nedostatak magnezijuma je jako ozbiljna stvar, iako ovaj nedostatak prilično često prođe nezapaženo i naziva se i nevidljiva deficijencija. Magnezijum je mineral koji koriste svi organi u našem tijelu. Najviše ga ima u mišićima, kostima, crijevima, važan je za srce i bubrege. 

Ipak, ponekad ni uz najbolju volju nije moguće samo ishranom osigurati dovoljno vitamina i minerala kako bi se organizam bez problema prilagodio novom godišnjem dobu. Ovo posebno važi za starije osobe, hronične bolesnike, kao i osobe koje su svakodnevno izložene stresu.

U ovim slučajevima potrebno je uključiti vitaminsko - mineralne suplemente. 

Vitamini B kompleksa ulaze u sastav enzima koji regulišu metabolizam ugljenih hidrata, masti i bjelančevina. Vitamini B grupe čine funkcionalnu celinu, jer skoro svi učestuju u oksido-redukcionim procesima ćelijskog metabolizma.

Nedostatak vitamina B kompleksa može da dovede do gubitka apetita, nesnice, akni, anemije, opšte slabosti organizma,  nervnih poremećaja, koža postaje gruba i suha, a kosa slaba. Nedostatak  B vitamina može da se javi kod osoba koje konzumiraju dosta kafe i alkohola, kod onih koji često uzimaju antibiotike, često su pod stresom ili rade fizički naporne poslove.

Na samom kraju - ne zaboravite da se krećete. Vježbajte, šetajte, trčite, provedite napolju što više vremena. Redovna fizička aktivnost podiže raspoloženje i nivo energije, podstiče dotok krvi u mozak, pomaže da bolje spavate, ubrzava metabolizam i podiže raspoloženje.

Uživajte u proljeću.

(Mondo)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...