MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Ovo su najčešći kvarovi na automobilima, evo kako ih prevenirati i riješiti kad problemi nastanu

Većinu kvarova na automobilima moguće je  spriječiti redovitim održavanjem i pažljivijim korištenjem

  • Auto

  • 13. Jun. 2019  

  • 0

"Slobodna Bosna" donosi popis najčešćih razloga zbog kojih vas automobil može ostaviti na cesti.

Ispražnjen akumulator

Problemi s akumulatorom su zimi najčešći razlog za kvar nakon kojeg auto više nije u voznom stanju. Ovdje razlikujemo dvije najčešće vrste problema, ispravan ali ispražnjen akumulator, te neispravan star akumulator.

Prevencija i rješenje:

Ako je akumulator u autu prva ugradnja trebalo bi ga provjeriti najkasnije nakon pet godina, radi li se o već zamijenjenom akumulatoru provjera bi se trebala obaviti nakon tri godine. Provjera se vrši u autoservisima i kod autoelektričara jednostavnim testnim uređajem i najčešće je besplatna. Također, budite oprezni i ne ostavljajte svjetla u autu ili audio sustav upaljen kada izlazite iz vozila. Većina novih automobila će ionako sami ugasiti ta trošila nakon nekog vremena, no problem ostaje kod starijih auta.

Oštećenja gume

Probušena ili puknuta guma jedan je od najčešćih razloga da vas auto ostavi na cesti. Svako od nas je barem jednom vidio kako neko stoji kraj ceste s probušenom gumom.

Prevencija i rješenje:

Stariji auti svi imaju rezervne gume, no kod novih je to sve rjeđi slučaj te je kod većine gumu potrebno naručiti u dodatnoj opremi. Mnogo češća opcija je takozvani set za krpanje guma od kojeg uglavnom ima malo koristi.

Zato je uvijek bolje imati rezervnu gumu u autu. Naravno, važno je i znati kako se ona mijenja, to je radnja koju biste barem jednom morali probati radi vježbe, kako ne bi zapelo kad bude zaista potrebna.

Kvarovi alternatora

Kvar alternatora je jedan od najčešćih mehaničkih kvarova zbog kojih auto može ostati na cesti. Pokvaren alternator neće proizvoditi potrebnu struju i puniti akumulator, a nakon što se on isprazni auto će potpuno ostati bez struje i stati.

Prevencija i rješenje:

Za alternator je najvažnije redovito održavanje i provjera auta. Jedan od najboljih znakova da je alternator neispravan i da bi uskoro mogao potpuno otkazati je treperenje, odnosno smanjenje intenziteta glavnih svjetala kad auto radi „u leru“ bez gasa. No, to vrijedi samo za modele s halogenim svjetlima. Na autima s ksenonskim i LED svjetlima taj simptom nemoguće je primijetiti. Iako je kvar alternatora vrlo teško ili nemoguće predvidjeti popravak je vrlo jednostavan i ne previše skup.

Kvar startera

Starter motora ili „anlaser“ još je jedna komponenta auta koja se brzo kvari. Ako automobil na okretanje ključa ili pritisak tipke start ne reagira, a akumulator je ispravan i pun znak je da se radi o kvaru startera.

Prevencija i rješenje:

Starteri su vrlo robusni i izdržljivi, no uglavnom će se pokvariti prije samog motora automobila. Nekih naznaka da će se kvar dogoditi u principu nema i ovdje je najvažnije kvalitetno i redovito održavanje automobila.

Problemi s gorivom

Nekada su krive bile i benzinske punmpe koje su prodavale gorivo sumnjive kvalitete, no danas su uzrok ovog problema uglavnom sami vozači koji u svoj spremnik ulijevaju krivo gorivo.

Prevencija i rješenje:

Uliti krivo gorivo u auto izgleda kao nešto teško ili gotovo nemoguće izvedivo sve do trenutka dok zbog nepažnje i sami pogriješite. Zato prilikom točenja goriva valja provjeriti je li crijevo koje ste uzeli u ruku ono pravo. Može se dogoditi da drugi korisnici slučajno crijevo za dizel spreme u otvor za benzin ili obratno pa treba uvijek dobro pogledati i na sam „pištolj“ i oznaku na njemu.

Također u nekim državama su razne vrste goriva označene drugim bojama pa u inozemstvu može još lakše doći do zabune. Ako ste u nedoumici i ako auto nije vaš pogledajte što piše na unutrašnjosti poklopca spremnika. Tu je uvijek označena vrsta goriva koje smije u vozilo. Također teško ćete deblji „pištolj“ za dizel ugurati u spremnik benzinca, no tanji benzinski uvijek bez problema ulazi u otvor dizelaša. U slučaju da je došlo do greške, ne pokrećite vozilo i odmah pozovite servisera.

Svjećice

Ovaj jednostavni dio benzinskih motora jedan je od češćih razloga prestanka njegovog rada.

Prevencija i rješenje:

Problema ne bi trebalo biti ako redovito održavate auto i mijenjate svjećice. One se mijenjaju prije nego što otkažu, nakon određene kilometraže ili zbog istrošenosti. Također često problem nije u samim svjećicama već u kablovima koji ih spajaju s razvodnom kapom koji se s vremenom istroše.

Pregrijavanje motora

Automobil kojima se „puši“ ispod poklopca motora nekada su bili vrlo česta pojava, no danas do pregrijavanja motora dolazi rijetko. Važno je, dođe li do pregrijavanja, što se lako može iščitati na pokazivaču temperature ili po kontrolnoj lampici, valja odmah zaustaviti vozilo.

Prevencija i rješenje:

Najčešće su razlozi pregrijavanja nedostatak rashladne tekućine ili neispravni ventilator. Do nedostataka tekućine može doći zbog toga što dugo niste kontrolirali razinu niti održavali automobil, ali i zbog curenja tekućine iz sustava zbog rupe u hladnjaku ili napuknutih crijeva. Kvar ventilatora najveći će problem biti u gradskim gužvama gdje je njegov rad neophodan.

Oba problema u većini slučajeva mogu se spriječiti redovitim i kvalitetnim održavanjem i kontrolom automobila. Razlog za pregrijavanje može biti i neispravni termostat no taj problem je jako rijedak.

(SB)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...