NOVI ZADATAK ZA PROIZVOĐAČE ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA: Trebaju imati zvuk kojim će upozoriti na svoj dolazak

EU je propisao da električna vozila moraju imati određeni zvuk kojim će upozoriti pješake na svoj dolazak. No nije precizirano kakav zvuk treba biti.

  • Auto

  • 18. Jun. 2019  18. Jun. 2019

  • 2

Ako ste se ikad zatekli u blizini električnog automobila, vjerojatno ste prepoznali neke njegove prednosti u odnosu na klasične automobile. Uz to što vas neće ostaviti u oblaku ispušnih plinova, gotovo da nećete ni čuti kad vam se približava.

Upravo je ta tišina motora, odnosno nedostatak bilo kakva zvuka, velik problem. Pogotovo za osobe koje ne vide ili slabije vide i koje se oslanjaju prvenstveno na svoj sluh.

Zato je Evropska unija donijela odluku prema kojoj sva električna vozila (koja imaju 4 i više kotača) moraju biti opremljena AVAS-om (Acoustic Vehicle Alert System) koji će proizvoditi zvuk ako se automobil kreće sporo.

Ideja je da u gradskim sredinama, gdje ima mnogo pješaka, umjetnim zvukom upozore pješake na svoje postojanje i kretanje.

Zanimljivo, EU nije propisala kako električni automobili moraju zvučati, ali je dala neke druge odrednice. Zvuk mora varirati u visini ovisno o tome ubrzava li ili usporava automobil te mora biti jačine 56 decibela. Za usporedbu, to je razina zvuka koju proizvodi hladnjak ili klimatizacijski uređaj kad radi, odnosno otprilike u razini normalnog razgovora, prenosi Dnevnik.hr.

Istraživanje koje je provedeno u Njemačkoj, a koje će ovih dana biti predstavljeno na konferenciji u Madridu, pokazalo je kako u većini slučajeva slijepe i slabovidne osobe "čuju" električni automobil zahvaljujući zvuku koje proizvode gume na asfaltu. No taj zvuk detektiraju kad je automobil od njih udaljen tek desetak metara, što nije dovoljno za njihovu pravovremenu reakciju. Zvuk jačine 56 decibela nije dovoljno glasan da bi se izdigao iz buke prometa, pogotovo ako osoba istovemeno razgovara ili koristi slušalice.

Stoga, zaključuje istraživanje, treba podignuti jačinu "zvuka" električnog automobila na barem 65 decibela kako bi pješaci lakše i ranije detektirali približavanje električnih vozila.

S obzirom na to da je na cestama sve više električnih vozila, čini se da ćemo se ubuduće, osim na zvuk benzinskog i dizelskog motora, morati navikavati i na zvukove električnih motora. Ma kako oni zvučali. 

loading...

Komentari - Ukupno 2

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...