MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Ukoliko iz vašeg „polovnjaka“ dopiru ovakvi zvuci, u velikim ste problemima, ali nije sve izgubljeno...

Automobil se često oglašava neobičnim zvucima - kao da nas želi upozoriti na nepravilnost u radu ili potencijalne kvarove…

  • Auto

  • 25. Jun. 2019  25. Jun. 2019

  • 0

Važno je po šumu prepoznati kvar, jer ako se on otkrije u početnoj fazi trošak u pravilu nije velik.

Što znače karakteristični zvuci

Zviždanje u 'leru' ukazuje na oštećenje klinastog remena. Oštećeni je remen najbolje odmah izmijeniti, jer vas njegovo pucanje može prouzročiti ozbiljan kvar motora.

Ako je zvuk dubljih tonova (tuljenje), te se pojačava se s povećanjem broja okretaja, radi se o potrošenom ležaju alternatora ili crpke vode. Bitno je odmah obaviti popravak, jer se može oštetiti osovina i rotor, a crpka vode može i trenutno otkazati, te prouzročiti veliku štetu

Ako u vožnji čujete tuljenje ili struganje koje se mijenja s brzinom vožnje i zakretanjem upravljača, a prestaje kad se automobil zaustavi, radi se o ležaju prednjih kotača. Istrošeni se ležajevi trebaju odmah izmijeniti, jer njihova zračnost povećava dinamičko opterećenje ovjesa i može oštetiti spone.

Ako se pri puštanju papučice spojke automobil počne tresti, kao da će se sve raspasti, uzrok je u neravnomjerno potrošenim lamelama, potisnoj ploči ili tarnoj površini zamašnjaka. Ne odugovlačite s popravkom, jer će se troškovi znatno povećati. 

Pucketanje kod skretanja ukazuje na oštećenje homokinetičkog zgloba. On najčešće strada zbog nepravodobne izmjene oštećene manšete, koja zadržava mazivo i sprječava onečišćenja kliznih površina s kuglicama.

Ako pri kočenju začujete metalno struganje, odmah provjerite istrošenost kočionih obloga te ih po potrebi izmijenite. Nemojte odugovlačiti ni trenutka, jer se može uništiti disk, a kod nekih automobila (Zastava ili starijih Fiata) istrošena disk-pločica može ispasti iz ležišta uz nesagledive posljedice

Pucanje i detonacije iz auspuha ukazuju na probleme s paljenjem. Provjerite dtsnje i zazor na svjećicama te ih po potrebi izmijenitr te ih po potrebi izmijenite. Uzrok može biti i u nepodešenom kutu pretpaljenja, a ponekad se sve dešava zbog izgorjelog kondenzatora.

Ako u praznom hodu vaš motor pojačano metalno lupa, a ima ugrađeni fazni lanac za pogon bregastih vratila, problem je u njemu (istrošenju ili istegnuću). U blažim slučajevima dovoljno je izmijeniti lanac, a u težem treba izmijeniti cijeli set, s lančanicima i napinjačem

Zvuk 'tak-tak-tak...' ukazuje na poremećen zazor ventila, a on se, ovisno o konstrukciji motora, podešava vijcima na podizačima ili umetanjem odgovarajućih podložaka.

Kliktanje motora nastaje zbog neodgovarajućeg goriva, odnosno njegove preniske oktanske vrijednosti.

Ako čujete lupanje kod prolaska preko neravnina, najvjerojatnije su otkazali kuglasti zglobovi, selen zglobovi ili amortizeri, koje uvijek treba mijenjati u paru (što se izmijeni na lijevoj strani treba i na desnoj, i obrnuto)

(SB / Autoportal)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...