ONI SU NAJBOLJI OD NAJBOLJIH (I): Ovo je top 60 najprodavanijih automobila u povijesti, neki modeli će vas sigurno iznenaditi (FOTO)

Poredani su od najmanjeg prema najvećem broju prodanih primjeraka.

  • Auto

  • 26. Jun. 2019  

  • 0

60. Bugatti – Type 57, od 1934. do 1939: 685

altBugatti je uvijek bio poseban i skup pa prodaja njegovih modela nikada nije dostizala velike brojke. Tome svjedoči i činjenica da je najprodavaniji model Type 57 koji je prodan u svega 685 primjeraka. Ovaj legendarni model je bio dostupan u nekoliko izvedbi i svaka se odlikovala posebnom dozom glamura.

Ako se kojim slučajem pitate Veyron je proizveden i prodan u 450 primjeraka.

59. TVR – Chimaera, od 1993. do 2003: 6.500

altTVR je specijalizirani britanski proizvođač sportskih automobila koji planira svoj povratak na scenu, a Chimaera je bio njegov najuspješniji proizvod koji je s prodajom od 6500 primjera financirao kasnije modele. O uspjehu dovoljno govori činjenica da je Chimera prodana u više primjeraka nego što je TVR uspio prodati u 25 godina prije nje. Sve je izvedbe modela Chimaera pokretao V8 motor iz Buicka.

Kao mjeru svoje popularnosti, Chimaera je prodala više u svojoj 12-godišnjoj vožnji koju je TVR uspio sa svim modelima u prethodnih 25 godina.

58. Aston Martin – DB7, od 1994. do 2004: 6.640

altDB7 često nazivaju automobilom koji je spasio Aston Martin. Naime, ovaj je model odigrao ključnu ulogu u održavanju Aston Martina na životu i njegovoj revitalizaciji. Iako je priča počela s 3,2-litrenim 6-cilindričnim motorom, većinu prodaje je ostvarila V12 izvedba s fordovim 6,0-litrenim pogonskim strojem.

57. De Tomaso – Pantera, od 1971. do 1991: 7.260

altZa automobil s tako egzotičnim imenom, izgledom i performansama, Pantera je dosegnula pristojne prodajne brojke. Djelomično je to bio rezultat činjenice da se automobil prodavao 20 godina, no imao je on i svojih kvaliteta. Posebno je bio cijenjen fordov V8 motor, a veliki je uspjeh ostvario na tržištu SAD-a gdje je i danas vrlo popularan klasičan izbor.

56. Morgan – 4/4, od 1936. do danas: 10.000

altUkupan broj prodanih Morgana 4/4 može biti relativno mali, ali ovaj britanski sportski automobil se može slobodno pohvaliti kako drži rekord najduže prodavanog automobila u povijesti, iako je imao dva kraća prekida. Neobično ime duguje činjenici da je bio prvi morganov proizvod sa četiri kotača.

55. Alpine – A310, od 1971. do 1984: 11.616

altNezgrapan izgled nije predstavljao značajnu prepreku u prodaji modela Alpine A310, koji je uspio nadmašiti svog danas slavnijeg prethodnika A110. Ispočetka ga je pokretao 4-cilindrični motor, no kasnije je ugrađivan i renaultov V6, što je svakako pripomoglo prodaji.

54. Lamborghini – Gallardo, od 2004. do 2013: 14.022

altU lamborghinijevim terminima Gallardo je stvarno dosegnuo visoke prodajne brojke. U deset godina, više od 14.000 ih je pronašlo svoj novi dom zahvaljujući Coupe i Spider izvedbama te raznim posebnim izdanjima.

53. Ferrari – 430, od 2004. do 2009: 17.499

altEkskluzivan i rijedak. To bi trebao biti Ferrari. Ipak, modela 430 je prodano u skoro 17,5 tisuća primjeraka. Većina u standardnoj coupe izvedbi, no bilo je i drugih, kao što su Spider, Challenge, Scuderia, Scuderia Spider 16M, SP1 i sl. Iako je riječ o najprodavanijem Ferrariju performanse su i dalje vrhunske što je i jedan od razloga zato je ovaj automobil još uvijek tražena roba.

52. Lotus – Elise, od 1996. do danas: 20.000

altElise je ne samo najprodavaniji, nego i jedan od najvažnijih modela u lotusovoj povijesti. Naime, Elise je pomogao svom proizvođaču da financijski ne potone, a ima i sve kvalitete koje stoje iza imena Lotus. Lagan, agilan i zabavan sportski automobil razumne cijene.

51. Rolls-Royce – Silver Shadow, od 1965. do 1980: 29.030

altZa automobil koji nije namijenjen svima već samo nekima Silver Shadow je dosegao popriličnu brojku iako je riječ o vozilu koje je punih 15 godina bilo osnova rolls-royceove ponude. Upravo se u tome krije i njegov uspjeh Silver Shadow je utjelovio Rolls-Royce i zato je bio tražen među bogatim kupcima.

50. Maserati – Biturbo, od 1981. do 1994: 36.373

altBiturbo je bio GT zamišljen prvenstveno kao poslovni i obiteljski automobil. Neki su ga smatrali maseratijevim promašajem, no ovaj je automobil tijekom 80-ih držao Maserati iznad vode. Najljepši je bio coupe s dvoja vrata, među poklonicima klasičnih automobila danas je navodno vrlo tražen kabriolet, no ne treba zaboraviti na limuzinu koja se također prodala u značajnim brojkama.

49. Bentley – Continental GT, od 2003. do danas: 66.000

altBentley je prije lansiranja modela Continental GT godišnje proizvodio oko 800 automobila pa je i ekipa iz Crewea bila pomalo zatečena uspjehom ovog coupea. Tri godina kasnije ponudi se pridružio i kabriolet, a od tada proizvodnja i prodaja Bentleya rastu iz godine u godinu. Tijekom 2018. je stigla nova generacija, a koliko je Continental GT cijenjen dovoljno govori i činjenica da i rabljeni primjerci dobro drže cijenu.

48. Tesla – Model S, od 2012. do danas: 263.504

altTesla je trenutno najrazvikaniji i najveći proizvođač isključivo električnih automobila na svijetu. Muče ga mnogi problemi, no Model S je prebacio brojku od četvrt milijuna prodanih primjeraka. Pitanje je hoće li i koliko dugo ostati najprodavaniji teslin automobil s obzirom na popularnost Modela 3 i skori dolazak Modela Y, no za Teslu je to ionako manje bitno.

47. Rover – 800, od 1986. do 1999: 317.126

altRoveru je sredinom 80-ih trebao prodajni hit i dobio ga je s modelom 800. Ovaj se automobil bazirao na Hondi Legend i stekao je dosta poklonika. Dovoljno da Rover poživi još koju godinu, ali ne predugo jer je 2005. prestao postojati. Ime je sada u vlasništvu Jaguar Land Rovera, odnosno indijskog Tata Motorsa i nije poznato da postoje planovi za revitalizaciju marke.

46. MG – MGB, od 1962. do 1980: 513.272

altMG je svojedobno, u vrijeme velike popularnosti britanskih sportskih automobila bio veliki igrač, no sada mu ime pomalo blijedi iz sjećanja europskih kupaca. U zlatna vremena posebno se istaknuo model MGB koji je kao coupe i kabriolet dosegnuo preko pola milijuna prodanih primjeraka. Ovo je vozilo bilo popularno i izvan Velike Britanije, a još uvijek je cijenjeni klasik.

MGB je otišao u povijest zajedno sa svojom tvornicom u Oxfordshireu, a mnogi ga smatraju uzorom prema kojem je Mazda usavršila koncept cijenom pristupačnog i zabavnog sportskog automobila kada je lansirala MX-5.

45. Jaguar – XJ, od 1968. do danas: 1 milijun

altXJ je nakon svog lansiranja krajem 60-ih godina prošlog stoljeća od mnogih smatran najboljom limuzinom na svijetu, a u tome mu je svakako pomogao i 5,3-litereni V12 motor. Jaguar i XJ su sada daleko od konkurencije kao što su Mercedes-Benz, BMW i sl. pa su u Jaguaru odlučili krenuti drugim putem. Naime, uskoro će završiti proizvodnja trenutne generacije ovog automobila, a 2020. bi na tržište trebao stići električni XJ.

44. Alfa Romeo – Alfasud, od 1972. do 1989: 1,02 milijuna

altAlfasud je bio pravi talijanski dragulj, a najbolje u prilog tome govori činjenica da su ga mnogi smatrali ravnopravnim konkurentom VW-ovom Golfu. Nažalost godine su pokazale slabiju kvalitetu izrade, a kupcima se nikako nije svidjela i pretjerana hrđa koja se znala često pojaviti. Posebno se isticala coupe izvedba Sprint s boxer motorom.

43. Porsche – 911, od 1963 do danas: 1,05 milijuna

altPorsche 911 je remek-djelo automobilskog inženjerstva. U preko 55 godina, koliko je prisutan na tržištu, koncept i izgled ovog automobila su se vrlo malo promijenili. Neki će mu to zamjeriti, no kako poboljšati savršenstvo pitat će se drugi. Poklonici najviše cijene činjenicu da je riječ o vozilu s performansama superautomobila kojeg možete koristiti gotovo svaki dan.

Nova generacija 911-ice (992) je upravo stigla u prodaju.

42. Saab – 900, od 1978. do 1998: 1,2 milijuna

altSaab je uvijek bio poznat po neobičnom dizajnu koji ga je odvajao od konkurencije zbog čega je imao vjernu bazu poklonika. Možda i više nego i na jednom drugom modelu to je bilo očito kod serije 900 koja je u dvije generacije prodana u oko 1,2 milijuna primjeraka, preko 900.000 tisuća u prvoj i oko 300.000 u drugoj generaciji.

Uz sigurnost i komfor kupci Saaba 900 su željeli i solidne performanse pa je četvrtina prodaje otpala na modele Turbo.

41. Lancia – Ypsilon, od 1996. do danas: 1,7 milijuna

altLancia je ime koje polako ali sigurno iščezava sa sve više tržišta, ali i iz sjećanja vozača, odnosno kupaca. Unatoč tome model Ypsilon nastavlja s prodajom ponosno noseći ime ovog, jednom vrlo cijenjenog proizvođača. Nažalost, napredan dizajn i vrhunski inženjering su prepustili mjesto pomalo neobično dizajniranom malom hatchbacku koji se prodavao i pod značkom Chryslera, piše Autonet.

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...