DUGAČAK JE SPISAK: Šta smiju, a šta ne smiju jesti oboljeli od gastritisa?

Od gastritisa boluje jako velik broj ljudi. Postoji nekoliko vrsta gastritisa, a dijagnoza se postavlja gastroskopijom

  • Zdravlje

  • 20. Jul. 2019  20. Jul. 2019

  • 0

Bolest se liječi lijekovima koji blokiraju lučenje želučane kiseline, ali i primjerenom prehranom koja olakšava stanje bolesti.

Prema vrstama gastritise dijelimo na:

Erozivni gastritis, koji se prepoznaje po krvarenju. Uzrokuju ga lijekovi, alkohol, stres te infekcija bakterijom Helicobacter pylori. Ovo je najčešći oblik gastritisa.

Hipertrofični gastritis (hiperplazija želuca) posljedica je umnažavanja želučanih žlijezda.

Korozivni gastritis nastaje kao posljedica slučajnog ili namjernog uzimanja jakih kiselina.

Flegmonozni gastritis nastaje kao posljedica infekcije, najčešće streptokokne.

Određene namirnice mogu pogoršati simptome gastritisa i oboljeli ih trebaju izbjegavati kako bi se kontrolisali simptomi. To uključuje vrlo kiselu hranu, začinjenu ili vruću hranu, alkohol, kofein i prerađenu.

S druge strane, hrana bogata vlaknima, antioksidansi poput vitamina C, elektroliti poput magnezija i kalcija, vitamin B12, probiotici i omega-3 masne kiseline mogu pomoći u smanjenju upale i poboljšanju zdravlja probavnog sistema.

Koju hranu izbjegavati?

Citrusno voće i sokovi: Agrumi, uključujući narandže, limune, limete i grejpfrut, bogati su prirodnim kiselinama koje mogu biti korisne. Međutim, za osobe s gastritisom mogu uzrokovati bol. Istraživanja pokazuju da agrumi potiču oslobađanje hemijskih neurotransmitera koji uzrokuju bol kod ljudi s upalom želuca.

Paradajz: Slično kao i citrusi. Kisel i može nadražiti osjetljiv želudac.

Mlijeko i mliječni proizvodi: Iako se prije smatralo da mlijeko doprinosi smanjenju problema s gastritisom, ta je teza odbačena i oboljelima se savjetuje izbjegavati mlijeko i mliječne proizvode. Stručnjaci vjeruju da kalcij iz mlijeka i aminokiseline (proteini) zapravo potiču oslobađanje više kiselinske proizvodnje i mogu pogoršati simptome gastritisa.

Alkohol: Višak alkohola može nagrizati sluznicu želuca i pogoršati upalu pa ga se savjetuje izbjegavati.

Kafa: Ona pogoršava simptome gastritisa, čak i u situacijama kad se radi o beskofeinskoj kafi. Kafa je kisela i pojačat će osjećaj pečenja u želucu uzrokovan gastritisom.

Začinjena hrana: Začinjena i jako topla hrana neće izazvati gastritis, ali mogu pojačati simptome. Ovdje ubrajamo ljute papričice, čili, kajensku papriku, biber, curry i vrući umak.

Hrana koja izaziva alergije i upale:

Izbjegavajte rafiniranu i prerađenu hranu, kao što su bijeli hljeb, tjestenine, proizvodi s dodanim šećerom, uzgojeno meso, trans masti, rafinirana biljna ulja, pržena hrana i pasterizirani mliječni proizvodi.

Koju hranu obavezno uključiti u prehranu?

Namirnice koje pomažu olakšati tegobe i smanjiti simptome gastritisa su sljedeće:

Hrana bogata antioksidansima: Istraživanja su pokazala da hrana bogata antioksidansima, kao što su vitamini A i C i flavonoidi (koje nalazimo u bobičastom voću) mogu smanjiti upalne procese u crijevima i smanjiti poremećaje.

Svježe voće, začini i povrće koje je posebno pozitivno za gastritis uključuje luk, bijeli luk, bundeva, paprika, lisnato povrće, artičoke, celer, đumbir, kurkuma, kupusasto povrće, bobičasto voće, jabuke i brusnice.

Probiotička hrana: Istraživanja potvrđuju da unos probiotika pomaže kontroli bakterije Helicobacter pylori i liječi infekcije koje izazivaju gastritis. Probiotičke namirnice poput ukiseljenog povrća, kombuche, jogurta i kefira (za one koji podnose mliječne proizvode) olakšavaju stanje bolesti: smanjuju upalne procese, regulišu rad crijeva, pomažu reakcijama na alergije i intolerancije itd.

Bijeli luk: Konzumacija sirovog ili kuhanog luka odavno je poznata kao prirodni lijek za tegobe gastritisa. Bijeli luk ima antiupalna i antibiotska svojstva. Stručnjaci vjeruju da bi on čak mogao pomoći smanjiti broj bakterija H. pylori i spriječiti rast drugih štetnih bakterija u mikrobiomu.

Prehrana bogata vlaknima: Odavno je poznata po svojim pozitivnim djelovanjima na gastritis i druge tegobe GI sistema. Neki od najboljih izvora vlakana su orašasti plodovi poput badema, sjemenki poput chia ili lana, natopljene mahunarke  grah i proklijale cjelovite žitarice poput zobi, quinoe, divlje riže, heljde i amaranta.

Zdrave masti i proteini: Čisti proteini liječe probleme probavnoga sistema koji mogu izazvati upale. Odlični izvori proteina su meso, riba, jaja. Losos i sardine su posebno dobrodošle ribe koje su bogate omega-3 masnim kiselinama koje imaju antiupalno djelovanje i pomažu u smanjenju poteškoća s gastritisom. Druge zdrave masti koje treba uključiti u prehranu su kokosovo ulje, maslinovo ulje, avokado, i maslac.

(Tuzlanski.ba/Fitness.hr) 

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...