SAMI SEBI SMO NAJVEĆI NEPRIJATELJI: Ove katastrofalne greške prave gotovo svi vozači, na taj način prazne novčanik i oštećuju automobil…

Gotovo svaki vozač ima neke svoje navike, no neke mogu ozbiljno naštetiti automobilu, ali i sigurnosti

  • Auto

  • 12. Avg. 2019  

  • 1

Prevelik broj okretaja motora

Ovo je posebno loše za automobil kad je potpuno hladan, ali ne preporučuje se ni kad dosegne radnu temperaturu. Velik broj okretaja znači veći napor za auto, a to negativno utječe na vijek motora. Ako motor stalno gurate u „crveno“, očekujte prijevremene kvarove i na ostalim vitalnim dijelovima automobila. S druge strane, svaki iskusan vozač savjetovat će vam malo žustriju vožnju. Naime, u gradskoj vožnji automobili se zaguše na nižem broju okretaja, te ih je potrebno doslovno propuhati. Savjet svakog iskusnog mehaničara je da prije redovnog godišnjeg pregleda odete na otvorenu cestu ili autocestu te na višim okretajima do kraja stisnuti gas.

Konstantan pritisak na papučicu kočnice

U autoškolama polaznici uče kako u svakome trenutku moraju paziti na sebe i ostale pa pokušavati predvidjeti situacije u prometu. Ali to ne znači da noga ne smije silaziti s papučice kočnice. Tako smetate onima koji voze iza vas, ali i smanjujete vijek kočionog sistema automobila. Usto, energija proizvedena izgaranjem goriva zbog stalnoga pritiskanja kočnice odlazi u vjetar. S manje pritiskanja kočnice uštedjet ćete gorivo i produžiti vijek kočnica.

Nepotrebno puštanje kvačila pred semaforom

Takozvano ljuljanje automobila za čekanja pred semaforom negativno utječe na mehaničke dijelove i drastično smanjuje radni vijek sistema prijenosa. Jednako tako i samo držanje kvačila ima negativan učinak pa bi automobil za vrijeme stajanja trebao biti u leru, a noga bi se trebala odmarati na podu ili na za to predviđenome mjestu.

Prebacivanje iz rikverca u prvu i obrnuto

Većina vozača prebacivanje iz rikverca u prvu obavlja bez potpunog zaustavljanja auta. Iako se čini potpuno bezazlenom, ova će navika sigurno prije vremena uništiti mehaničke dijelove auta. Osim što negativno utječe na rad sistema prijenosa, jednako tako oštećuje motor. Prije prebacivanja potpuno zaustavite automobil, jer tih nekoliko sekundi će vas spasiti muke s kvačilom, sistemom transmisije i motorom.

Držanje kočnice na nizbrdici

Pri spuštanju nizbrdo najgore što možete učiniti je sve vrijeme držati nogu na papučici kočnice. Tako uzrokujete gomilanje toplinske energije u kočionom sistemu, a to povećava rizik od pregrijavanja i deformiranja njegovih komponenti. Ubacite u nižu brzinu i pustite motor neka koči umjesto kočnica. Sačuvat ćete sve dijelove kočnog i uštedjeti malo goriva.

(SB)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...