ČESTO VAS BOLE LEĐA, RAMENA I VRAT: To je znak da NEPRAVILNO SPAVATE; uz pomoć ovih savjeta riješite se velikih problema!?

Zbog nepravilnog držanja i višesatnog sjedenja za računalom mnogi danas pate od tegoba vratne kralježnice

  • Zdravlje

  • 17. Avg. 2019  

  • 0

No, bol se često ne zadržava samo u vratu nego se širi i kroz ruku te je popraćena ukočenošću, trncima i utrnulošću, osobito noću. 

Iako se vrat obično ukoči zbog pretjeranog sjedenja i pasivnog stila života, okidač za tegobe može biti i pretjerano vježbanje te nagli pokreti.

Najčešći uzroci ukočenog vrata su:

nepravilno držanje

držanje smartphonea između uha i ramena tokom razgovora

stres (često se nakuplja u vratu i ramenima)

ponavljajući pokreti (na poslu, u čišćenju kućanstva)

potpuna pasivnost ili pretjerano vježbanje, koje opterećuje vratne kralješke

ozljede vrata i kralježnice

osteoartritis


Savjeti za smanjenje bolova i ukočenosti vrata 


Pravilno držanje 


Za zdravlje vrata i ramena važno je da njegujete pravilno držanje. A to znači da stojite ili sjedite uspravne i ravne kralježnice, dugačkog vrata. 

Položaj brade i vrata: dok ste za računalom, pazite da vam brada ne ide prema naprijed, dakle privucite bradu bliže prsima. Također, ako ste puno za računalom, podesite ekran tako da vam bude u visini očiju.

Položaj ramena: vaša bi ramena trebala biti u istoj ravnini. Nemojte ih podizati jer to automatski zatvara vaš prsni koš. Otvaranjem ramena i prsnog koša poboljšat će se i vaše disanje. 


Lagane vježbe za vrat i ramena     


Zahtijeva li vaš posao višesatno sjedenje za računalom, svaki sat barem jednom ustanite od stola i prošećite.

Kod osoba koje su potpuno pasivne i ne bave se nikakvom fizičkom aktivnošću, vratni mišići jako su oslabljeni i više ne mogu pružati adekvatnu potporu vratnim kralješcima i pravilnom položaju glave. 

Svakodnevno izvodite vježbe koje donosimo u nastavku (možete ih raditi i u sjedećem položaju).

Važno je i da nikad ne izvodite nagle pokrete vratom i ramenima jer to može pogoršati upalu i bolove. 

Vježba 1: glavu nagnite tako da lijevo uho približavate lijevom ramenu (zatim desno uho prema desnom ramenu). Možete lijevom rukom nježno pritisnuti glavu prema ramenu. Pazite da pritom ne podižete ramena, ona trebaju ostati u neutralnom položaju. Ponovite vježbu nekoliko puta na jednu i na drugu stranu.

Vježba 2: isprepletite prste iza glave pa spustite glavu prema prsima tako da rukama samo nježno pritišćete zatiljak. Ostanite u položaju spuštene glave barem 5 udaha i izdaha pa se polako vratite u neutralan položaj. Pazite da vam kralježnica ostane ravna tako da samo glavom (a ne i prsnim košem) idete prema naprijed. 

Vježba 3: kružite ramenima prema naprijed 5-10 ciklusa pa prema natrag 5-10 ciklusa. Možete raditi i vježbu podizanja i spuštanja ramena. 

Napomena: vježbe uvijek izvodite nježno i polagano, i ne prelazite granicu bola. Ako vas previše boli i vrat vam je nakon vježbanja još zakočeniji, radije preskočite vježbe. Ako ništa ne pomaže, obratite se liječniku da provjeri o čemu se točno radi.   


Pravilan položaj spavanja 


Budući da trećinu života provedemo spavajući, jako je važno i u kojem položaju ležimo, jer ako spavamo iskrivljena vrata, to će ga jako opteretiti i stvoriti probleme. 

NE na trbuhu: spavati biste trebali ili na boku ili na leđima, nikada na trbuhu. Naime, kada spavate na trbuhu, vrat je satima okrenut samo na jednu stranu, što dodatno opterećuje vratne diskove i kralješke. 

Bilo bi poželjno da spavate na čvrstom madracu i na anatomskom jastuku. Ako nemate anatomski jastuk, zarolajte mali ručnik pa ga smjestite ispod vrata kako bi vam vrat noću ostao u neutralnom položaju. 

Neki liječnici čak preporučuju da neko vrijeme spavate bez jastuka. To vam može pomoći da ublažite zakočenost vrata. 


(SB)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...