SAMI SEBI SMO NAJVEĆI NEPRIJATELJI: Ovdje griješimo gotovo svi, zbog ovoga većina nas trajno UNIŠTAVA KVAČILO automobila i pravi dodatnu štetu…

Možda niste znali, ali jedan start na velikoj uzbrdici, posebno, ako je automobil opterećen, iznimno je stresno i potencijalno štetno za kvačilo kod vozila sa manualnim mjenjačem

  • Auto

  • 17. Avg. 2019  

  • 0

Znatno je manji problem kod automobila s automatskim mjenjačem, pogotovo klasičnim, jer se snaga prenosi hidrodinamičkim pretvaračem momenta, dakle hidrodinamički, a ne mehanički.  Još je lakše ako ima 'hill assist', odnosno 'hill holder' (sistem potpore za kretanje na uzbrdici).

No, i kod njih nastaje problem, i kombinacija mehaničkog i toplinskog opterećenja, ali neusporedivo manje nego kod klasičnog. Ako s klasičnim prijenosom trebate krenuti na uzbrdici, svakako povucite ručnu kočnicu i sinkronizirajte njeno otpuštanje s podizanjem papučice kvačila i davanjem gasa. To se uči u autoškoli. 

Nemojte eksperimentirati samo s nožnom kočnicom, jer se pritom automobil, prije kretanja uzbrdo, više ili manje vrati u rikverc, pa kvačilom automobil treba najprije zaustaviti, pa pokrenuti naprijed. A to se ostvaruje prijenosom rotirajućeg gibanja s bočne plohe zamašnjaka na tarno kvačilo. 

Tada nastaje struganje, trenje, zagrijavanje, habanje..., tim veće što je uspon veći. A najgore je automobil držati 'na vagi' papučica kvačila i gasa, odnosno kvačilo koristiti kao kočnicu.

Dakle, svako kretanje na velikoj kosini je stresno - tu se vidi majstor, koji može znatno smanjiti habanje kvačila, ali ga ne može izbjeći. U težim slučajevima jednim takvim kretanjima kvačilo se potroši stoput više nego pri normalnom startanju po ravnom. U ekstremnom slučaju kvačilo možete uništiti, „spaliti“.

Dakle, ako ste stali na uzbrdici, osnovno je pravilo: ako se možete vratiti u rikverc na ravni dio prometnice, svakako to učinite, pa lagano krenite i potom dajte jači gas. Automobil, a posebno kvačilo, bit će vam zahvalni. Pritom se smanjuje  i opterećenje, habanje, homokinetičkih zglobova, motora...

(SB / Autoportal)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...