BRUTALNI UDAR PO PRVOM PENDREKU REPUBLIKE SRPSKE: „Lukačev lizing je 'pušing' Republike Srpske…“

Pohvališe se ministar Lukač i fikus-premijer Višković kako su za 5,7 miliona maraka iznajmili 102 vozila za potrebe MUP RS. Njima je "normalno" što će za četiri godine morati vratiti vozila ili kupiti nova za ko zna koliko dodatnih miliona. Problem je što su identičnih 102 vozila po normalnim prodajnim cijenama mogli kupiti u trajno vlasništvo. I to za milion maraka manji iznos!

  • Mini market

  • 30. Okt. 2019  30. Okt. 2019

  • 1

Piše: BORISLAV RADOVANOVIĆ

Kako je danas nije mi poznato, ali Kinezi su decenijama propisivali smrtnu kaznu za privredni kriminal. Ponajviše za marifetluke tipične za ministra Lukača i fikus-premijera Viškovića, a ovo šta su posljednje učinili nema drugog naziva do - teški lopovluk.

Zamislite, plaćaju 5,7 miliona maraka (4,9 bez PDV-a) za iznajmljivanje 102 vozila na četiri godine. Po isteku iznajmljivanja vozila moraju vratiti vlasniku, a možete misliti po kojoj cijeni će biti obračunavana ovako obilježena i izraubovana kako to policija čini. Novim lizingom, vjerovali ili ne, moraćemo platiti aman puni iznos cijene za stotinu vozila.

 

Hvale se kasko osiguranjem, zamjenom guma i servisiranjem. Neka "bace na papir" cijene tih dodatnih usluga, ali uz obračunavanje i toga koliko su vozila preplaćena, pa neka sami kažu: treba li ih strijeljati?! No, pogledajmo nepobitne činjenice.

Na postavljenoj fotografiji vidite da je 20 Škoda oktavija sa 110 KW dizel motorima iznajmljeno za ukupno 997 689 maraka, odnosno gotovo 50 000 maraka po vozilu (bez PDV-a ili 58 500 sa PDV). Ove "nejačke" sa 85 KW iznajmiljuju po nevjerovatnih aman 47 000 bez PDV-a ili preko 55 000 sa PDV-om. Takav prosjek po vozilu dobijete kada 3,7 miliona podijelite sa 80 komada.

Znalcima cijena novih Oktavija već je jasno na čemu zasnivam sumnje kako je ovde u pitanju težak kriminal na štetu Republike Srpske. Za ostale prikazujem po kojim cijenama ova vozila prodaje upravo kompanija koja je prošla na tenderu - "Porsche leasing" d.o.o. Sarajevo.

Znači, cijena Oktavije 1,6 dizelskog motora kreće se između 35 360 i 39 534 maraka. Toliko košta novo vozilo u trajnom vlasištvu, a Lukač isto iznajmljuje na četiri godine za 46 836 maraka. Halo, on 7-11 hiljada maraka skuplje plaća iznajmljivanje nego što može kupiti vozilo. I to čini 80 puta!

Sa donje fotografije vidite da se verzije Oktavija 2.0 (110 KW) kreću od 38 284 do 47 612 maraka, baš kao i da ministar 20 komada tog modela iznajmljuje u prosjeku po 49 884 maraka. Veliki prostor za manipulaciju imate kada se razlike cijena kreću 2-11 hiljada maraka, pa to pomnožite sa 20.

Računao sam, za 3,7 miliona maraka bez PDV-a mogao je kupiti 80 komada sa 85 KW i 20 komada sa 110 KW, ali po najjeftinijim verzijama i to bez ikakvog popusta na količinu. Za manje od 3,9 miliona bez PDV-a mogao je kupiti svih 102 vozila, a on je milion maraka bukvalno poklonio privatnim preprodavcima.

Zamislite, ministar je u tenderu tražio da vozila moraju imati po četiri zvučnika. Valjda policajce priprema za "Zvezde Granda" ili šta slično. No, sva njegova objašnjenja padaju u vodu pred činjenicom da je za milion maraka manji iznos mogao kupiti 102 vozila upravo verzija kakve je iznajmio na četiri godine.

Predugo sam u MUP-u da ne bih znao kako se mulja oko servisiranja vozila ili zamjena guma (nisam Fikus Višković), a zna se cijena kasko osiguranja. To je sveukupno samo pokriće za očiglednu korupciju! Kako rekoh, Kinezi su za takve stvari izricali smrtne kazne.

Znate, kada vrijednost posla povisite za milion maraka podrazumijevano plaćate i 170 000 maraka PDV-a. Znači, za 4,6 miliona maraka, uključujući i PDV, mogli smo kupiti 102 Oktavije i da za četiri godine niko ne razmišlja o ovom problemu. 

Doduše, ono šta je za nas problem Lukač očigledno doživljava kao priliku za novi mito za potpisivanje štetnog ugovora. Čovjek sebi očigledno obezbjeđuje novi kriminal, a Željka Cvijanović i Radovan Višković još hvale njegove "izume". 

Moram još podsjetiti da je Lukač i famozne radare novim tenderom poskupio za cijelih milion maraka. Da li je Fikusu Viškoviću objasnio zašto stotinu radara danas košta preko miliončeta više u odnosu na prethodni tender? Teško da je mogao promijeniti specifikacije za zastarjelu robu kakva odavno trune u nečijem podrumu. Poskupila "ležarina"?!

Zamislite tek kako će Lukač "čuvati interes" Republike Srpske kada bude trošio 42 miliona maraka na tri helikoptera. Po viđenim kalkulacijama oko vozila ili radara kad su helikopteri u pitanju maznuće bar četiri miliona. 

Može mu se kad je Narodna skupština odobrila nova zaduženja od milijardu maraka. Pošto nemaju mogućnosti naći tolika sredstva na tržištu novca polako pripremaju prodaju Elektroprivrede. Tako se čuva Republika Srpska! Slavimo njene čuvare!

Ovi u Federaciji ima da pocrkaju od zavisti kada vide ovolike automobile, radare, helikoptere, avione... Ili bi u Republici Srpskoj valjalo razmisliti o jednom starom dobrom vicu.

Pitali Fatu je li novi automobil kupila na lizing, a ona odgovara: "Malo na lizing, a mnogo više na pušing.". I ovaj Lukačov lizing nekako dođe kao naš opšti "pušing", zar ne?

(Prenosimo s autorovog bloga)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...