OPET SU MIJENJALI ZAKON: Putujete li u Hrvatsku ili u neku drugu zemlju Europske unije ovo morate imati u GEPEKU…

Neupitno je trebamo li zamijeniti ljetne gume, zimskima čim počnu zimski uvjeti vožnje, odnosno čim se temperatura zraka spusti ispod +7°C

  • Auto

  • 06. Nov. 2019  

  • 0

Tada ljetne gume gube elastičnost kao i svojstva prijanjanja na podlogu koja imaju u uvjetima za koja su predviđena.

Ljetna guma po snijegu gotovo da nema nikakve šanse. Najbitnije, njome se produžava zaustavni put, što može biti opasno. Kod temperature od -10°C, automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 km/h zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još je duži.

Kako prenosi Hak.hr, u Hrvatskoj je zimska oprema obavezna na zimskim dionicama javnih cesta od 15. novembra tekuće godine do 15. aprila iduće godine. Obavezna upotreba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika, izuzev vozila oružanih snaga Republike Hrvatske.

Uređeno je to Odlukom o obaveznoj zimskoj opremi.

U zimske dionice javnih cesta ulazi 839,2 km autocesta i 1523,3 km državnih i županijskih cesta te 68,1 km državnih cesta za tranzitni promet iz luka Vukovar, Osijek, odnosno luke i rafinerije Sisak.

Prema članku 104. novog Pravilnika o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama pod zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona, podrazumijeva se:
četiri zimska pneumatika (M+S) ili
četiri ljetna pneumatika s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače.

Zimska oprema za autobuse podrazumijeva:
lanci na pogonskim pneumaticima ili
zimski pneumatici (M+S) postavljeni na pogonske kotače.

Autobusi i teretna vozila koja zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima.
Ako policijski službenik zatekne vozilo koje se kreće cestom (na kojoj je kretanje te vrste vozila zabranjeno) bez zimske opreme na dijelu ceste i u vrijeme kada je zimska oprema obvezna, naredit će vozaču da odmah prekine kretanje vozilom ili da vozilom nastavi kretanje na cesti na kojoj je kretanje te vrste vozila dopušteno, odnosno da upotrijebi zimsku opremu. U suprotnom: vozaču prijeti novčana kazna od 700 kuna (180 KM op. „SB“)

Kako je u drugim europskim zemljama po pitanju zimske opreme?
U mnogim državama Europe zakoni u pogledu zimske opreme vozila vrlo su različiti. U većini država ta je obaveza datumski određena, a kod je drugih, obavezna zimska oprema kad su na snazi zimski uvjeti na cestama, odnosno kad je na kolniku snijeg, ugaženi snijeg ili kad je poledica.

U većini europskih država, zimsku opremu čine četiri zimske gume, no u pojedinim državama, kao i u Hrvatskoj pod zimskom opremom dopuštene su četiri ljetne gume, minimalnog utora do 4 mm, s lancima za snijeg u prtljažniku.

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...