Hronika
PROCURIO VIDEO: Jezivi trenutak uzlijetanja - pogledajte dramatične scene s beogradskog aerodroma koje je zabilježila nadzorna kamera…
20. Feb. 20240
Neto dobit kompanije prošle godine manja je za skoro 30 posto nego prethodne, 2018., kada je iznosila oko 12,2 miliona eura.
Ekonomija
08. Avg. 2020 08. Avg. 2020
0
Istovremeno, i 2018. i 2019. godine "Air Serbia" je knjižila donacije od države u iznosu od 2,46 milijardi dinara, odnosno oko 21 milion eura.
S obzirom na to da iznos subvencija znatno prevazilazi ostvarenu neto dobit, pitanje je u kojoj mjeri ona zaista i postoji. Još ni u jednoj godini neto dobit "Air Serbije" nije nadmašila iznos godišnjih subvencija.
Kako se navodi u napomenama uz finansijski izvještaj, državna pomoć koju obezbjeđuje Republika Srbija je „definisana i treba da se obezbijedi u vidu novčanih davanja, uz formalno preuzimanje od strane Republike Srbije, naslijeđenih finansijskih obaveza društva na dan 31. decembar 2013. godine“.
Inače, na poziciji dugoročne obaveze navodi se da državna davanja iznose 7,4 milijarde dinara, pozivajući se na ugovor R. Srbije i "Etihada" iz 2013. godine, kao i odluke Vlade tokom 2014. godine.
Kako se navodi u izvještaju "Air Serbije", prošle godine je prevezeno rekordnih 2,8 miliona putnika, a kapacitet za prijevoz putnika, iskazan kao proizvod raspoloživog broja sjedišta i ukupno prijeđenih kilometara (ASK), iznosi 4,45 milijardi, što predstavlja povećanje za 428 miliona u odnosu na prethodnu godinu.
Iako je broj prevezenih putnika u odnosu na 2018. bio veći za skoro 13 posto, prihodi od prodaje su povećani za svega tri posto, na 32,7 milijardi dinara, dok su prihodi od prijevoza putnika u redovnom saobraćaju porasli za nešto manje od dva posto.
U međuvremenu, tokom 2020. godine kompanija se našla na udaru pandemije koronavirusa i zatvaranja ili ograničavanja letenja u skoro cijelom svijetu.
Ipak, već tokom narednog mjeseca "Air Serbiji" stiže na naplatu kredit iz 2015. godine od 56,5 miliona eura, uvećan za godišnju kamatnu stopu od 6,96 posto.
Osim toga, u junu sljedeće godine stiže na naplatu i drugi kredit od 63 miliona dolara, uvećan za istu kamatu.
Oba kredita je 2015., odnosno 2016. "Air Serbia" uzela od "Etihadovih" firmi "EA Partners" (I i II) i pri tome platila proviziju od ukupno oko 7,8 miliona dolara.
Još prije dva mjeseca predsjednik Srbije Aleksandar Vučić je izjavio da će se s "Etihadom" pregovarati o učešću u pomoći kompaniji.
„Tražićemo da oni daju deo para za protekla četiri meseca, jer još uvek ne može da se leti kao ranije. Mi smo spremni da uđemo u "Air Serbiju" s našim novcem, spremni smo da izvršimo dokapitalizaciju, ali nećemo odustati od dalje izgradnje kompanije“, rekao je on polovinom juna.
Stručnjaci ističu da bi "Etihad" rado izašao iz kompanije, ali i da bi gledao da naplati svoje vlasništvo pa bi i otplata ovog kredita mogla biti dio pregovora.
Krajem 2018. godine, "Air Serbija" je zaključila još jedan ugovor o kreditu s Etihadom u vrijednosti od 40 miliona dolara.
Kredit je u decembru ove godine otplaćen u potpunosti.
Prema finansijskim rashodima, prema povezanim licima kamata je iznosila oko 128 miliona dinara ili preko 1,2 miliona dolara, što je kamatna stopa od oko tri posto.
Pred kraj prošle godine, "Air Srbia" je uzela i kredit od 20 miliona eura od Komercijalne banke po kamatnoj stopi od 3,75 posto koji dospijeva u decembru ove godine.
Zahvaljujući promjenama u računovodstvenim standardima kojima je promijenjen način knjiženja operativnog lizinga, troškovi zakupa aviona su prebačeni u troškove amortizacije.
„Ovo je uticalo na značajan rast EBITDA bez bilo kakve prateće promene ekonomskih okolnosti“, navodi se u napomenama revizora uz finansijski izvještaj.
Za razliku od prethodnih godina, ovog puta će bar budžet Srbije vidjeti neke koristi od poslovanja "Air Srbije". Naime, od dobiti prije poreza, koja je iznosila 1,3 milijarde dinara, kompanija će morati da plati 176 miliona dinara poreza na dobit, što je efektivna porezna stopa od 13,57 posto.
Hronika
PROCURIO VIDEO: Jezivi trenutak uzlijetanja - pogledajte dramatične scene s beogradskog aerodroma koje je zabilježila nadzorna kamera…
20. Feb. 20240
Hronika
PUTNICI PREŽIVJELI NEVJEROVATAN ŠOK: Avion koji leti za "Air Serbiju" sletio s rupom i oštećenim krilima (FOTO)
19. Feb. 20240
Ekonomija
AIR SERBIA U VELIKIM PROBLEMIMA: Otkazani brojni letovi, ali to nije sve...
18. Jun. 20230
Hronika
DRAMA NA AERODROMU: U avion „Air Srbije“ udarilo vozilo, oštećen motor...
14. Apr. 20230
Sport
EVROPSKA LIGA: Roma eliminisala Milan, Leverkusen u polufinalu, Atalanta bolja od Liverpoola
Prije 1h0
Regija
DAČIĆ OTKRIO: "Željka Cvijanović bi trebala ići u New York zbog Rezolucije, ali je pitanje hoće li dobiti vizu!"
Prije 1h1
Politika
PRIJAVIO SE NA MOSTARSKI SAJAM GOSPODARSTVA S TRI NEPOSTOJEĆE FIRME: Amir Gross Kabiri poručio Čoviću i Plenkoviću kako on diktira procese
Prije 1h0
Auto
ANALIZA 16 NAJVEĆIH SVJETSKIH AUTOMOBILSKIH KOMPANIJA: Rekordne su vrijednosti nekih ključnih brojki
Prije 1h0
Ekonomija
ČUDO U SREDNJOJ BOSNI: Kreće serijska proizvodnja prvog bh. električnog vozila
16. Apr. 20240
Ekonomija
KONTROVERZNI BIZNISMEN IZ SRBIJE: Miroslav Mišković je upravo uložio 10 miliona KM u sarajevsku firmu...
Prije 14h2
Ekonomija
KUPUJU SVE PO REDU: Ko stoji iza hrvatske kompanije koja kupuje firme po Bosni i Hercegovini...
Prije 16h0
Ekonomija
VELIKA INVESTICIJA ISLAMSKE ZAJEDNICE: U subotu se otvara prvi vakufski tržni centar u BiH, pogledajte kako izgleda (VIDEO)
17. Apr. 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.