Auto
ELEKTRIČNI FIĆO POSTOJAO JOŠ PRIJE 42 GODINE: 100 kilometara je prelazio za cijenu jedne kafe
28. Jan. 20243
Automobilska industrija u Srbiji veže oko 60 većih kompanija, uglavnom stranih investitora, koji su u proteklih dvadesetak godina uložili 1,7 milijardi eura i direktno zaposlili 27.000 radnika.
Ekonomija
13. Avg. 2020 13. Avg. 2020
0
Statistike govore da taj sektor pridonosi izvozu sa 2,1 milijardu eura – ne i koliko je to povećalo uvoz.
Ta priča ima i drugu stranu, a to je činjenica da je država u projekt oživljavanja industrije nakon ratova devdesetih u kojima je i razrušen veći dio pogona u Kragujevcu, uložila veliki novac poreznih obveznika.
Prema procjenama, stranim investitorima je, direktno ili posredno, plasirano između jedne i dvije milijarde eura. Jednako, u Srbiji se malo toga proizvodi, uglavnom kablovi, plastike i slični dijelovi male dodane vrijednosti. Ostatak se uvozi, sklapa i onda izvozi, od čega srbijanska ekonomija ima malo koristi. Ali, i prije korona-krize, koja je globalni automobilski sektor bacila na koljena, kompanija "Fiat automobili Srbija" (FAS) bila je u ozbiljnim problemima. Tvornica koju je finansirala uglavnom srbijanska Vlada projektirana je za kapacitet od 200.000 vozila godišnje, prije svega zbog nerealnih očekivanja da će zbog rusko-srpske bescarinske zone biti ostvaren veliki izvoz u Rusiju. To nikad nije zaživjelo te je rekord proizvodnje postignut 2017. sa 117.000 vozila. Sljedeće godine napravljeno ih je 60.000, lani 40.000, a ove godine plan je bio 20.000.
U Kragujevcu se proizvodi samo jedan model automobil, Fiat 500L koji nikad nije zaživio na tržištu, a iako se godinama najavljivao još jedan model, s koronom ti su planovi zamrli. Radnici FAS-a uglavnom su na odmoru, trake stoje, a sve je izglednije i Fiatovo povlačenje iz Srbije. Korona-kriza će globalno promijeniti automobilsko tržište i industriju, mnogi veliki igrači najavljuju transformaciju i otpuštanja te je teško očekivati da bi se FAS i prateće industrije u Srbiji od toga mogli oporaviti.
Mini market
„NIKADA NEĆETE BITI DRŽAVA…“: Burne reakcije na društvenim mrežama, nakon Dodikovog istupa oglasili se Vedran Džihić i Jasmin Mujanović...
Prije 24 min0
Politika
ZLATKO MILETIĆ UZBURKAO DUHOVE: „Vučić treba biti ratni zločinac ovdje. Iako on tvrdi da je nosio kišobran…“
Prije 28 min1
Hronika
UŽAS U CENTRU SARAJEVA: U saobraćajnoj nezgodi ima povrijeđenih, Hitna pomoć i policija na licu mjesta…
Prije 45 min0
Regija
PREOKRET U ISTRAZI: Novinar Timesa otkriva - Svjedokinja s mjesta zločina prepoznala Legiju na fotografiji…
Prije 54 min0
Ekonomija
NEVJEROVATNO: Kompanija koja u Bosni i Hercegovini želi graditi projekt od milijardu KM nema prihoda, ima jednog zaposlenog...
22. Apr. 20242
Ekonomija
LOVA DO KROVA: Raste poslovno carstvo Adnana Smailbegovića, broj zaposlenih porastao na...
Prije 22h0
Ekonomija
VELIKA NJEMAČKA INVESTICIJA U DODIKOVOM RODNOM KRAJU: Na otvaranje fabrike stigao politički vrh Republike Srpske... (FOTO)
23. Apr. 20241
Ekonomija
POVEZIVANJE REGIJE U PUNOM JEKU: BiH do kraja godine dobija još jedan autoput koji se proteže kroz dvije zemlje
22. Apr. 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.