Regija
"BILA SAM PARAVAN VLASTI ZA MNOGO TOGA": Bivša ministrica u Vladi Srbije Zorana Mihajlović o Vućiću, izborima...
28. Dec. 20232
Prvi avioni sa aerodroma u Hercegovini, čija bi izgradnja mogla da počne do kraja naredne godine, poletjeće najvjerovatnije 2022. godine. Ovo je izjavila ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović.
Ekonomija
20. Avg. 2020 20. Avg. 2020
3
Mihajlovićeva je navela da bi, s obzirom na složene procedure planiranja i period neophodan za izradu tehničke dokumentacije i ishodovanje dozvola za gradnju, sa radovima na glavnom aerodromu Trebinje najranije moglo da se počne u drugoj polovini, odnosno do kraja 2021. godine, te dodala da, u zavisnosti od odabrane lokacije i izabranog modela, trajanje gradnje aerodroma može biti različito.
Ona je naglasila da će se pokušati obezbijediti uslovi da prvi avioni polete sa aerodroma u Trebinju već 2022. godine, ističući da će za razvoj punog, predloženog kapaciteta, biti potrebno do četiri godine.
Mihajlovićeva je istakla da je, odmah po dogovoru predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i srpskog člana Predsjedništva BiH Milorada Dodika, Srbija predložila nadležnima iz Republike Srpske tri moguće lokacije za aerodrome, i to u blizini Trebinja dvije i jedne kraj Gacka.
– Nakon analize lokacija, na ministarskom nivou ćemo se opredijeliti za konačnu. Nakon toga, Srpska će izraditi plansku dokumentaciju i biće napravljen sporazum o određivanju-osnivanju budućeg aerodromskog operatera, finansiranju tehničke dokumentacije i izvođenja radova – rekla je Mihajlovićeva za Glas Srpske.
Ona je istakla da bi, osim veze sa Banjalukom, Sarajevom, Mostarom, Tuzlom i aerodromima u Srbiji i ostalim zemljama iz okruženja, ovaj aerodrom građanima i privredi u Srpskoj omogućio povezanost sa cijelim svijetom.
– U saobraćajnom smislu bio bi alternativa aerodromima u pomenutim gradovima, Aerodromu Dubrovnik i Tivat – rekla je Mihajlovićeva, dodajući da se aerodrom Trebinje planira u kvalitetu višem od svih u okruženju.
Govoreći o projektu brzog puta Sarajevo-Beograd, Mihajlovićeva je navela da je izgradnja ovog auto-puta započeta u 2019. godini na dionici Sremska Rača-Kuzmin, čija je dužina oko 18 kilometara, a vrijednost radova oko 220 miliona evra, uključujući izgradnju novog mosta preko Save.
– Gradilišta u Srbiji nisu stala za sve vrijeme epidemije, kao ni tokom vanrednog stanja. To se odnosi i na ovaj projekat. Ove sedmice, na gradilištu ove dionice, gdje je glavni izvođač turska kompanija “Tašjapi”, na lokaciji novog mosta preko Save, prisutno je oko 140 radnika i oko 100 jedinica mehanizacije. Za drugu dionicu, Požega-Užice-Kotroman (granica sa BiH), započeta je izrada projektno-tehničke dokumentacije. Dužina ove dionice biće oko 60 kilometara”, pojasnila je Mihajlovićeva.
Ona je navela da se vrijednost auto-puta Beograd-Sarajevo na teritoriji Srbije procjenjuje na 1,05 milijardi evra, a računajući i dionice u BiH, ukupna vrijednost iznosi dvije milijarde evra, što ovaj projekat čini jednim od najvrednijih u regionu.
Kada je riječ o izgradnji dionice od Bijeljine do Rače, za šta će, prema najavi predsjednika Srbije Aleksandra Vučića, Srbija izdvojiti 100 miliona, od potrebnih 140 miliona evra, Mihajlovićeva je istakla da je važno da se Srbija i Republika Srpska, odnosno Srbija i BiH, što bolje infrastrukturno povežu radi bržeg razvoja regiona.
– Tome će doprinijeti izgradnja auto-puta Brčko-Bijeljina-Rača, u čijem finansiranju će učestvovati i Srbija, koja već gradi dionicu auto-puta Sremska Rača-Kuzmin, koji bi trebao dalje da se poveže sa dionicama čija je gradnja planirana na teritoriji BiH, gdje je Bijeljina prva važnija tačka sa kojom će ovaj auto-put biti povezan. Očekujemo razgovore o konkretnim koracima u vezi sa realizacijom izgradnje auto-puta na dionici od Bijeljine do Rače – navela je Mihajlovićeva.
Ona očekuje i da ove godine konačno bude pušten u saobraćaj novi most preko Drine, između Ljubovije i Bratunca, naglasivši da je za to potrebno da bude završena izgradnja zajedničkog graničnog prelaza na teritoriji BiH.
Mihajlovićeva je dodala da je, osim toga, u planu rekonstrukcija 11 mostova između Srbije i BiH.
Regija
"BILA SAM PARAVAN VLASTI ZA MNOGO TOGA": Bivša ministrica u Vladi Srbije Zorana Mihajlović o Vućiću, izborima...
28. Dec. 20232
Regija
ZORANA MIHAJLOVIĆ O SVOM BIVŠEM ŠEFU ALEKSANDRU VUČIĆU: "Standardno, juri po hodnicima u Dubaiju ne bi li ga slikali da se rukuje sa ponekim liderom, bar u prolazu"
01. Dec. 20232
Regija
U JEDNOJ REČENICI SVE REKLA: "Vučićeve odluke su na nivou petogodišnjaka, bez mudrosti, površne i navijačke"
17. Okt. 20231
Regija
ZORANA MIHAJLOVIĆ, BIVŠA MINISTRICA U VLADI SRBIJE: "Priznanje Radoičića je samo pokušaj da se sačuva Vučić i vlast"
30. Sep. 20231
Regija
NOVOSADSKI PROFESOR DINKO GRUHONJIĆ: "Jedino režim laže o tome da su Srbi genocidan narod jer pokušava da prikrije vlastite zločine"
Prije 10 min0
Evropa
ZELENSKI SKLANJA LJUDE IZ NAJUŽEG KRUGA, KIJEVSKA ELITA: "Taj tip je premoćan!"
Prije 15 min0
Društvo
ORGANIZACIJA REMEMBERING SREBRENICA IZ LONDONA: "Usvajanje rezolucije o 11. julu će biti nova nada za pomirenje i dijalog"
Prije 19 min0
Regija
VUČIĆ PRIZNAO DA SLIJEDI PORAZ, A ONDA IZGUBIO KOČNICE: "Ne znaš ko je odvratniji, ti Slovenci ili..."
Prije 22 min2
Ekonomija
NEVJEROVATNO: Kompanija koja u Bosni i Hercegovini želi graditi projekt od milijardu KM nema prihoda, ima jednog zaposlenog...
22. Apr. 20242
Ekonomija
NOVE INVESTICIJE I ZAPOŠLJAVANJA: U malom bh. gradu niče jedna od najvećih fabrika u BiH
21. Apr. 20241
Ekonomija
UKOLIKO PLANIRATE NA LJETOVANJE U TURSKU ILI EGIPAT OVO TREBATE ZNATI: Ove zemlje je pametno izbjegavati, postoji opasnost od…
22. Apr. 20240
Ekonomija
POVEZIVANJE REGIJE U PUNOM JEKU: BiH do kraja godine dobija još jedan autoput koji se proteže kroz dvije zemlje
22. Apr. 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 3
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.