NEVJEROVATNA PRIČA; NOĆU RADI KAO PEKAR, PREKO DANA U GARAŽI: Od prijateljstva do jedinog Zastava servisa u BiH

Njegova priča odjeknula je ne samo u Bosni i Hercegovini, već i širom svijeta, gdje je posebno oduševljenje izazvala kod čitalaca koji, također, gaje ljubav prema ovim vozilima.

  • Društvo

  • 28. Sep. 2020  28. Sep. 2020

  • 0

O 23-godišnjem Mustafi Čobi iz Kaknja i ranije smo pisali, poseban je po tome što od malih nogu njeguje ljubav prema Zastavinim automobilima. 

U to vrijeme nije mogao zamisliti da će upravo on imati jedini Yugo servis u našoj državi.

Njegova priča odjeknula je ne samo u Bosni i Hercegovini, već i širom svijeta, gdje je posebno oduševljenje izazvala kod čitalaca koji, također, gaje ljubav prema ovim vozilima.

Kako je njegova priča došla do velikog broja ljubitelja Fiće i Yuge, tako je i Čobi porastao obim posla.

Već sada njegova mala garaža nije dovoljna za te poslove.

- Ova garaža je u vrlo lošem stanju zbog kiša. Sad malo čistimo, hoćemo da ubacimo peć. Dobili smo dozvolu za novu gradnju to je do ove ovamo garaže, ima ploča i sve ostalo samo treba to početi raditi a ja to ne mogu sam da finansiram. Treba para – kroz smjeh govori i dodaje „ja mogu početi ali neću za dvadeset godina završiti“.

Gaji nadu da ima dobrih ljudi koji će mu pomoći da dovrši novu garažu, prenosi Hayat..

-Ima još dobrih ljudi u Bosni i Hercegovini i dalje. Dolaze iz raznih gradova.

Posla ima

Posla kaže ima ali je problem što se dugo vremena jedan automobil radi a zatim tek naplati urađeno.

-Jučer  je bio čovjek iz Beograda sa Stojadinom. Uzeo je jedan, nevjerovatno, motor i mjenjač u  Bosni da nosi u Srbiju – naglašava Čobo.

Trenutno nema veliku i opremljenu garažu velikim dizalicama ali uz pomoć prijatelja cijeli posao ručno obavljaju.

  • Sad uz pomoć svog jarana Emira Čehajića i Edhema Karzića rukama ubacujemo i vadimo. Malo leđa bole tri četiri dana i ponovo hajmo. Nije nam mrsko – kaže Čobo.

Noću u pekari, preko dana u garaži

O kakvoj ljubavi prema ovim automobilima i prijateljstvu se radi najbolji pokazatelj je da njegov prijatelj Edhem Karzić radi  u pekari tokom noći dok preko dana pomaže Mustafi.

-Imamo još jedan specifičan primjer. Edhem Karzić radi noćnu smjenu u pekari, pravi hljeb, a ujutro radi kod mene. I tako sve do šest sati – kroz smijeh dodaje „odmara samnom, mi smo jarani od malih nogu“ – kaže Čobo.

Edhem Karzić živi u blizini Mustafe u Parmak Mahali gdje se druže od malih nogu kao najbolji jarani. Obzirom da Mustafa jako voli ovaj posao i radi to s ljubavlju njegov prijatelj Edhem svakodnevno dolazi i pomaže mu u garaži preko dana, jer preko noći radi u pekari.

-Najviše mu pomažem da izvadi motor, da vrati. Da stavi mjenjač  jer nema u garaži ni prave dizalice, sve radimo ručno i vadimo motor – kaže Karzić i dodaje da je u pekari lakše raditi nego u garaži, a uz Mustafu je naučio i neke stvari o mehanici.

Restaurira Yugu iz 1989. godine

Mustafa je prije nekoliko dana kupio i stari policijski Yugo, koristio se u bivšoj Jugoslaviji, od vlasnika iz Kraljeve Sutjeske gdje je preko deset godina bio netaknut.

-Motor mu pomiješao vodu i ulje. Motor mu je otišao samo zato što je stojao 10 godina. Mi ćemo popraviti, za nas nema kvara – govori Čobo dok gleda motor Yuge „policajca“.

-Ovo sam skontao da napravim zanimljiv fazon jer u Kaknju imamo dosta starih policajaca još iz one države koji su radili. Imaju kažu želju da se prozaju pa kažu „de nam Čobo napravi takav jedan“. Pomalo kad imam vremena njega radim  pošto mu motor nije u funkciji pa ćemo ubaciti drugi motor- kaže.

Dobar komšija

Obzirom da je sakupljač automobila Zastave a prostora vlastitog za parking mu nedostaje njegove komšije izašle su mu u susret. U cijeloj ulici se mogu vidjeti po neki Fićo ili Yugo.

-Dobar sam komšija. Bar ja tako mislim.

Potrebna nova garaža

Trenutna garaža je dotrajala i ne može više poslužiti za količinu poslova koje sada ima. Pripremu za novu je izvršio ali dalje iz finansijskih razloga ne može nastaviti.

Prijatelj Edhem kaže da bi mu se novom garažom olakšao rad li i pojačala sigurnost.

- Dobio bi na visini, širini na svemu. Mogao bi staviti veliku dizalicu da diže auta da nema puno patnje oko dizanja na male dizalice pa stavljanje pulceva. Jednostavno radi svoje sigurnosti i da on sebi olakša posao – kaže Karzić i dodaje:

- Trebalo bi mu mnogo novca, jer skupa je i dizalica, materijal koji će da kupi. Za garažu treba mu deset hiljada maraka možda čak i više da bi napravio novu garažu. Jednostavno da sebi osigura posao  i da može nastaviti dalje da se ne pati jer ova trenutna garaža je stvarno uska. Leđa ga bole jer sve ručno moramo da izvadimo iz auta to je baš komplikovano i teško. Velik je motor nema se gdje uhvatiti da se izvadi, pa nekako nešto kombinujemo dižemo auto, spuštamo. Uglavnom ga izvučemo nekako, ali se napatimo dok izvučemo jedan motor – kaže za Youtube kanal videonovinara Srećka Stipovića.

Za servis se potrebno naručiti

Kako je obim posla porastao tako i način rada ima novu dimenziju. Ukoliko poželite vašeg ljubimca servisirati kod Mustafe morate prvo zakazati termin, dok za restauraciju je potrebno čekati najmanje godinu dana kako bi došli na red.

- Za servise se može doći na red kad se naruči, a za restauracije tek iduće godine i naredne. Sve je zapisano i popunjeno. Nije Bosna i Hercegovina nego Srbija, Hrvatska, Slovenija, Austrija, Njemačka. Nedavno je čovjek iz Amerike došao da kupi yugine felge – ističe ponosno Čobo.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...