UZBUĐENJE I OPTIMIZAM NA VRHUNCU: Amsterdamska zračna luka se priprema za dolazak i distribuciju vakcina protiv koronavirusa

U hladnjačama-skladištima robe amsterdamske zračne luke Schiphol radnici zračne kompanije KLM pripremaju se za dostavu vakcina protiv Covida-19 koje se moraju čuvati na krajnje niskim temperaturama i tako distribuirati širom svijeta.

  • Svijet

  • 27. Nov. 2020  27. Nov. 2020

  • 0

Preko Schiphola, važnog saobraćajnog središta za farmaceutske proizvode, već su distribuirane vakcine protiv koronavirusa tokom kliničkih ispitivanja, a nizozemska aviokompanija uvjerena je da će se preko te zračne luke uspješno obavljati teretni promet vakcina kada iduće godine počne masovno vakcinisanje.

"Kratko i slatko, mi smo spremni", kaže izvršni direktor KLM-a Pieter Elbers te ističe da je "sada najvažnije da se vakcine distribuiraju najbržim mogućim ritmom", prenosi Reuters.

Nijednu vakcinu protiv Covida-19 još nisu odobrili američki i europski regulatori, ali vakcine koje je razvio "Pfizer" u saradnji s "BioNTechom", najbliže su završetku procesa i procjenjuje se da će njihova brza proizvodnja i distribucija početi u decembru.

No, ta vakcina mora se skladištiti na minus 70 Celzijevih stepeni, a njegov konkurent, proizvod koji je razvila kompanija "Moderna", u boljoj je poziciji, jer se mora čuvati na minus 20. Takvo skladištenje imperativ je sve dok vakcina ne stigne na odrediše, gdje može u nešto kraćem vremenskom razdoblju preživjeti u običnom hladnjaku.

Agencija Reuters u svojoj reportaži iz hladnjača-spremnika Schiphola navodi da je pratila kako teku pripreme za takozvane aktivne kontejnere za isporuku smrznutih farmaceutskih proizvoda prema zračnoj luci Toronto u Kanadi. 

Radnici pune suhim ledom aktivne kontejnere koji imaju i baterijski sistem hlađenja u slučaju nužde te niz senzora koji osiguravaju da proizvodi budu stalno na traženoj temperaturi, minus 20 stepeni.

"Schiphol će, naravno, biti jedna od vodećih zračnih luka za distribuciju vakcina", kaže Marcel Kuijn, voditelj logistike za farmaceutiku avioprevoznika "Air France-KLM Cargo".

Hladne kutije 

"Pfizerova" vakcina transportira se pri temperaturi od -80 Celzijevih stepeni u malenim hladnim kutijama sa oko 5.000 doza koje moraju biti u suhom ledu gotovo sve vrijeme do korištenja. "Modernina" vakcina pogodnija je za veće "aktivne" kontejnere, koji mogu primiti 30.000 doza.

Vakcina koju razvija "AstraZeneca" u saradnji s Univerzitetom Oxford, stabilna je pri normalnoj temperaturi hladnjaka od 2 do 8 stepeni pa je i prijevoz jednostavniji. 

Schiphol je drugi najveći saobraćajni centar za farmaceutske proizvode u Europi nakon Frankfurta, pa se očekuje da će se iz njega primati pošiljke iz svijeta, odnosno slati vakcine proizvedene u Europi.

Neke druge vakcine koja se razvijaju u Kini, također su stabilne pri normalnim temperaturama hladnjaka te Kuijn priznaje da će samo malena količina vakcina protiv Covida morati biti smrznuta. 

"Air France-KLM" trenutno obavlja 537 letova na sedmicu prema skoro 100 odredišta u Aziji, na Bliskom istoku, Africi i Americi. 

Veliki su izgledi da taj francusko-nizozemski avioprijevoznik postane vodeći prijevoznik vakcina prema afričkim zemljama s obzirom na svoju mrežu.

Kargo skladište KLM-a u Schipholu ima četiri hladna skladišta za farmaceutske proizvode, a peto će biti spremno u januaru.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...