ISTRAGA NA KRIVOM TRAGU: Nije sporna kupovina talgo vozova, sporno je zašto se vozovi ne koriste!

Slobodna Bosna došla je u posjed dokumentacije iz koje je vidljivo da talgo vagoni kupljeni u Španiji 2006. godine imaju dozvolu i mogu saobraćati na prugama BiH, regije i Evrope.

  • Ekonomija

  • 19. Feb. 2016  19. Feb. 2016

  • 1

Tužilaštvo Kantona Sarajevo preuzelo je istragu o nabavci talgo vozova od državnog Tužilaštva krajem prošle godine, a slučaj bi navodno uskoro trebao dobiti sudski epilog.

Naime, talgo vozovi, odnosno garniture koje su Željeznice FBiH nabavile od španskog proizvođača još 2006. godine nikada nisu stavljene u funkciju.

Devet putničkih garnitura talgo vozova sa ukupno 81 vagonom, i to pet garnitura dnevnog i četiri garniture noćnog voza, skuplja prašinu u Tehničkoj stanici Sušica u sarajevskom naselju Rajlovac.

Tokom ovih godina mogla su se čuti razna mišljenja - da je njihova kupovina bila greška, da se ne mogu koristiti na bh. prugama, da Željeznice nemaju potrebne dozvole za međunarodni promet tih vozova, ali i mišljenja da postoje rješenja da oni budu u prometu i da služe svojoj svrsi.

Kako nezvanično saznajemo, talgo vagoni najbliži izlasku iz „garaže“ bili su 2013. godine.

Naime, prema dokumentaciji koju posjeduje portal SB, Regulatorni odbor Željeznica BiH polovinom novembra 2012. godine izdao je dozvolu kojom je Talgo vagonima dato odobrenje za korišćenje željeznica na teritoriji BiH pod uslovom da maksimalna brzina ne prelazi 120 kilometara na sat.

Od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske dobijena su rješenja o upotrebi za šest garnitura za promet na željezničkim prugama Republike Hrvatske, koja su bila privremenog karaktera i istekla su u decembru prošle godine.

Međutim, talgo vagoni nikada nisu pušteni u promet, a svoj doprinos tome dao je 2013. godine i tadašnji potpredsjednik Federacije BiH Mirsad Kebo, sa neskrivenim ambicijama da zauzme mjesto premijera FBiH, koji je u saradnji sa tadašnjim ministrom sigurnosti BiH Fahrudinom Radončićem državnom Tužilaštvu podnio više krivičnih prijava. Jedna od njih bila je i protiv bivšeg premijera FBiH Nedžada Brankovića upravo za kupovinu talgo vagona.

Prema riječima Nedžada Brankovića, pregovori između Vlade FBiH i španskog proizvođača talgo vagona počeli su u vrijeme vlasti Alijanse, 2000. i 2001. godine. Vozovi su koštali 67,6 miliona eura, a vagoni su kupljeni u mandatu bivšeg predsjednika Uprave Željeznica FBiH Narcisa Džumhura.

Kupovina talgo garnitura je izvršena kada je premijer FBiH bio Nedžad Branković, koji je u razgovoru ta naš portal rekao kako su uslovi za njihovo stavljanje u funkciju odavno ispunjeni i da su razlog neiskorištenosti vozova nemar i neznanje.

„Mi smo tada bili jedina zemlja u regiji koja je zadovoljavala uslove kreditiranja, a riječ je o koncesionom kreditu, koji se na kraju trebao otpisati ili prepraviti u određenu pretpristupnu pomoć BiH“, kaže Branković koji je ubijeđen da je u priči oko nabavke talgo vagona došlo do zamjene teza.

„To je bio jedan od najvećih razvojnih projekata Željeznica FBiH, a na to se gledalo kao na grant, a ne na kreditno zaduženje“, objašnjava Branković navodeći da su talgo vagoni jedine putničke garniture koje posjedujemo za međunarodni promet i one BiH trebaju povezati s evropskim željezničkim centrima.

„Mogu samo reći da je ogromna šteta što se talgo vozovi ne stavljaju u funkciju“, kaže Branković navodeći da je odnos prema tom projektu imao i političkih konotacija, što je u kombinaciji s neznanjem dovelo do toga da ti vozovi do danas nisu stavljeni u funkciju.

Prema njegovim riječima, Tužilaštvo BiH koje je navodno vodilo istragu o nabavci talgo vagona nikada ga nije pozvalo da da iskaz ili izjavu o tom slučaju.

loading...

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...