OGROMNA KREDITNA ZADUŽENOST: Putnički saobraćaj «Željeznica RS» pred gašenjem

Svjetska banka predložila je Vladi RS-a da od 2020. ukine putnički željeznički saobraćaj, a ukoliko to ne želi, onda da investira u modernizaciju lokomotiva i vagona da bi na glavnim linijama mogla ponuditi usluge na višem nivou

  • Ekonomija

  • 29. Okt. 2016  29. Okt. 2016

  • 0

S obzirom na ogromnu kreditnu zaduženost i neizmirene obaveze «Željeznica» i male šanse da iz budžeta RS-a bude izdvajano više novca za ovo javno preduzeće, prva opcija se čini mnogo realnijom.

Dva kolosijeka kojim mogu krenuti putnički vozovi definisana su u prijedlogu restruktuiranja «Željeznica RS», koji Svjetska banka radi u saradnji sa Vladom manjeg bh. entiteta.

Stručnjaci Svjetske banke naglasili su da bi, ako bi Republika Srpska primijenila prvi model, odnosno ukinula željeznički putnički saobraćaj, izgubljeni prihod od karata bio minimalan, dok bi bile ostvarene značajne uštede u operativnim troškovima «Željeznica».

«RS ima dobro razvijen drumski saobraćaj i autobuski sektor, koji bi mogao bez problema prihvatiti mali obim putnika koji koriste željeznički saobraćaj», navedeno je u dokumentu Svjetske banke.

U slučaju da se Vlada RS odluči investirati u modernizaciju voznog parka i ponuditi usluge na višem nivou na glavnim putničkim linijama, prema procjeni Svjetske banke došlo bi do ogromnog pritiska na budžet.

«Ulaganjem novca u modernizaciju od 2020. 'Željeznice' bi više novca trošile nego uštedjele, jer su potrebna ogromna ulaganja da bi usluge bile bolje i atraktivnije, što bi privuklo putnike», piše u spomenutom dokumentu.

Stručnjaci Svjetske banke istakli su da je strateški imperativ «Željeznica RS» da zadrži obim teretnog saobraćaja, od kojeg trenutno ubire najveći dio prihoda i koji pokriva gubitke iz potpuno neisplativog posla sa prevozom putnika.

Restrukturiranjem «Željeznica» predviđeno je da u okviru njih budu osnovana dva zavisna preduzeća, odnosno jedno koje će se baviti operativnim, a drugo poslovima infrastrukture.

U krovnom preduzeću bi bile smještene sve zajedničke službe, ali i sektori za opšte, ekonomske i pravne poslove.

U Ministarstvu saobraćaja i veza RS kazali su da razmatraju prijedloge Svjetske banke i da su iznijeli svoje zahtjeve.

Oni će biti uvršteni u konačan dokument o restrukturiranju «Željeznica», koji bi trebalo da bude završen u narednih mjesec ili dva.

Rebalansom plana poslovanja «Željeznica RS» za period od 2016. do 2018., planirano je smanjenje broja zaposlenih sa 3.115 na 2.800, a taj proces trebalo bi da počne 1. novembra i bude okončan do kraja godine.

Rebalans plana poslovanja prilagođen je novoj sistematizaciji radnih mjesta, koji je izradila uprava preduzeća.

(Vijesti.ba/SB)

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...