VRIJEME JE GRIPE: Ukoliko budete jeli ove namirnice, ne trebate se bojati za zdravlje

Imunološki sustav je obrambeni mehanizam tijela koji se bori protiv bolesti i infekcija. Imunitet štiti tijelo od vanjskog utjecaja bakterija, virusa, alergena i drugih mikroorganizama

  • Gastro

  • 30. Nov. 2016  01. Dec. 2016

  • 0

Nutritivni nedostaci, kao i manjak tjelovježbe te previše stresa, mogu oslabiti imunitet, čime se povećava rizik od bolesti.

 

Hrana koju jedemo ima veliki utjecaj na imunološki sustav. Konzumiranje namirnica koje su bogate hranjivim tvarima, mogu pomoći u jačanju imuniteta i stvaranju veće otpornosti na bolesti. U nastavku doznajte koja je najbolja hrana za jačanje imuniteta i organizma.

 

1. Češnjak

Češnjak je jedna od najboljih namirnica za jačanje imuniteta. Ima snažna antibakterijska, antivirusna i antifungalna svojstva koja pomažu tijelu u borbi protiv infekcija. Redovita konzumacija češnjaka pomaže tijelu u borbi protiv infekcija i upalnih bolesti poput prehlade, reumatoidnog artritisa, upalne bolesti crijeva i multiple skleroze.

 

Osim toga, češnjak može pomoći u smanjenju krvnog tlaka i razine kolesterola te pomoći u sprječavanju raznih vrsta karcinoma. Da biste ostali zdravi, jedite jedan ili dva češnja češnjaka dnevno.

 

2. Med

Jedna žlica meda dnevno je izuzetno dobra za imunološki sustav. Njegova antibakterijska i antimikrobna svojstva štite tijelo od virusa, gljivica i bakterija. Med također poboljšava probavni sustav i liječi refluksnu kiselinu. Pomaže umiriti upaljeno grlo, regulira šećer u krvi te liječi kašalj i prehladu. Žlica meda za doručak je izvrsna za jačanje imuniteta.

 

3. Đumbir

Đumbir je izvrstan za jačanje imunološkog sustava tijela i liječenje mnogih zdravstvenih problema. Osim što je snažan antioksidans, đumbir ima protuupalna, antiseptička, antibakterijska i antivirusna svojstva.

 

Đumbir također pomaže u liječenju kašlja, grlobolje, groznice i općenito ubijanju virusa prehlade. Osim toga, đumbir ublažava želučane probleme, kontrolira razinu šećera u krvi, štiti srce i krvne žile i ublažava glavobolje. Pijte dvije šalice čaja od đumbira dnevno da bi ojačali imunološki sustav i obranili se od prehlada.

 

4. Zeleni čaj

Zeleni čaj je odličan napitak za jačanje imuniteta. Sadrži epigalokatehin galat (EGCG), vrstu flavonoida koji pomaže u borbi protiv bakterija i potiče proizvodnju imunoloških stanica. Zeleni čaj sadrži mnoge antioksidanse koji pomažu u zaštiti od virusa, bakterija i ostalih mikroorganizama koji mogu uzrokovati zdravstvene probleme.

 

Redovita konzumacija zelenog čaja također može pomoći spriječiti kardiovaskularne bolesti, rak, moždani udar, parodontalne bolesti i osteoporozu. Pijte jednu šalicu zelenog čaja dnevno i tako ojačajte imunitet.

 

5. Jogurt

Kako bi ojačali imunološki sustav, u svoju prehranu uvrstite jogurt. Jogurt sadrži dobre bakterije Bifidobacterium lactis koje pomažu u jačanju imuniteta. Svakodnevno konzumiranje jogurta može smanjiti učestalost crijevnih infekcija, različitih vrsta virusnih infekcija, a može i poboljšati probavu i skratitii vrijeme prehlade.

 

6. Naranče

Naranče su bogate vitaminom C, snažnim antioksidansom koji pomaže u jačanju vašeg imunološkog sustava. Vitamin C potiče proizvodnju bijelih krvnih stanica, koje pomaže ojačati imunitet. Naranče su također dobar izvor vitamina A, vitamina B9 i bakra koji su važni za imunološki sustav. Da biste ojačali imunitet, popijte čašu svježeg soka od naranče ujutro i jednu čašu kasnije u danu.

 

7. Limun

Limun je odličan izvor vitamina C koji jača imunološki sustav i štiti tijelo od različitih uzročnika bolesti. Osim toga, limun može skratiti vrijeme prehlade i ublažiti njene simptome. Manjak vitamina C dovodi do slabljenja imunološkog sustava, pa je organizam skloniji obolijevanju. Iz tog razloga, važno je redovito piti sok od limuna kako bi smanjili mogućnost obolijevanja.

 

8. Kupus

Kupus, kao i limun, obiluje vitaminom C koji je odličan za jačanje imuniteta i sprječavanje razvoja bolesti. Pomaže u liječenju prehlade, gripe i kašlja te djeluje antiseptički na dišne organe. Bilo da ga koristimo kao glavno jelo ili prilog, tijekom zimskih mjeseci trebali bi konzumirati kiseli kupus dva do tri puta tjedno.

 

9. Kelj

Kelj je bogat izvor vitamina A, koji pomaže ojačati imunološki sustav tijela. To je prirodni antioksidans koji se bori protiv stanica raka te potiče proizvodnju bijelih krvnih stanica i antitijela, koji štite organizam od infekcija. Redovito konzumiranje kelja, pomaže održati tijelo u formi i štiti ga od bakterijskih i virusnih infekcija.

 

10. Crno vino

Crno vino, kada se konzumira u kontroliranim količinama, je odlično za imunološki sustav. Pomaže u uklanjanju bakterija, a može i spriječiti koronarne srčane bolesti kada se konzumira u umjerenim količinama.

 

Čaša crnog vina dnevno jača imunitet i štiti tijelo od uobičajenih bolesti poput prehlade, groznice i bolesti želuca. No, prevelika potrošnja, može oštetiti jetru i uništiti imunološki sustav tijela. Zbog tog je razloga vrlo važno piti crno vino u kontroliranim količinama.

 

(Kiwi.hr/SB)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...