MALI TRIKOVI VELIKIH MAJSTORA: Ukoliko auto ujutro neće da upali zbog zime, ne očajavajte, napravite ovo...

Ekstremno niske temperature stigle su ove godine i do nas, a prema prognozama metereologa, minusa će biti i u februaru i martu

  • Auto

  • 28. Jan. 2017  28. Jan. 2017

  • 0

U ovakvim uslovima, vozači se susreću sa mnogim problemima, a jedan od njih je i pitanje zašto su debeli minusi noćna mora za vozače dizelaša i šta se može uraditi ako dizel motor neće da upali.

 

Parafin se u dizelskom gorivu na niskim temperaturama kristalizira, a ti kristali začepljuju pore filtera goriva. Što je temperatura niža, kristali postaju sve veći, a kad se povećaju dovoljno da blokiraju protok goriva kroz filter, motor ne može da se pokrene.

 

Kod modernijih motora proizvođači tom problemu doskaču ugradnjom grijača u kućišta filtera, pa se problem rjeđe dešava. Uz to, dizelskom gorivu na pumpama se dodaju aditivi, zavisno od doba godine, a kao dodatnu pomoć današnji dizelaši imaju i senzore koji otkrivaju vodu na dnu filtera i paljenjem žute lampice upozoravaju vlasnika da je vrijeme za akciju. Na dnu dizelskih filtera obično se nalazi šaraf za ispuštanje vode.

 

Kad lampica zasvijetli, obavezno je ispustite ili, još bolje, zamijenite filter. Mirnije ćete spavati, a trošak nije veliki.

 

Kod dizelaša, visokotlačne pumpe za ubrizgavanje posebno pate zimi, jer se podmazuju isključivo samim gorivom. Ako zbog kristaliziranja parafina nastane šteta na pumpi ili brizgaljkama, garancija se ne priznaje.

 

Problem nastaje i kad se rijetko ili malo vozite, a vlasnik ste dizelaša koji s jednim rezervoarom može da pređe i više od 1.000 kilometara, pa u najveću zimu, kad je gorivo na pumpama aditivirano do -15 °C, uđete s gorivom kupljenim pred kraj septembra i aditiviranim do 0 °C. Na agregatu za točenje goriva istaknuta je naljepnica o klasifikaciji goriva.

 

Ako vam se dizel i smrzne, ne očajavajte. Ne forsirajte s verglanjem, ako ne ide – ne ide. Parafin se već kristalizirao, samo ćete iscrpiti, pa možda i oštetiti akumulator ili elektropokretač. Bolje je da automobil odgurate u podzemnu garažu ili neko toplije mjesto. Čak i parkiranje iznad šahta kanalizacije (ciljati motorni prostor) daje dobre rezultate, jer iz njega izlazi topao zrak, ali budite strpljivi, popijte čaj i vratite se za sat vremena.

 

Ako možete dovesti struju kablom, ugrijte filter i sistem za ubrizgavanje fenom za kosu. Naravno, budite pažljivi da ne rastopite plastiku ako koristite radionički fen, dok frizerski možete da ostavite da radi pod zatvorenom haubom bez brige – naciljajte filter, zatvorite haubu i ostavite ga desetak minuta.

 

Legende o točenju benzina u rezervoar neće upaliti, a i možete da oštetite dijelove sistema ubrizgavanja, pogotovo na novijim dizelašima. Ako pretjerate, možete u potpunosti da uništite motor ili će ga elektronika zaustaviti, pa ćete biti prisiljeni da zovete servis. Isto važi i za paljenje vatre ispod motora.

 

(Autoklub/SB)

 

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...