MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Kad auto ujutro neće da upali, evo kako spasiti akumulator i uštedjeti na kućnom proračunu

Zima je u punom jeku, a jutarnje temperature odavno se spuštaju ispod dvoznamenkastih brojki u našoj zemlji.

  • Auto

  • 29. Jan. 2017  29. Jan. 2017

  • 0

Kada se ujutro budite, nerijetko kroz prozor mođete čuti duga verglanja motora, za što su krivi nesavjesni vozači, koji nisu adekvatno spremili  svoje automobile za sve izazove koje donosi ovo godišnje doba.

 

Jedan od najčešćih „krivaca“ za zimske muke jeste akumulator. Pogledajmo stoga kako mu pomoći da preživi hladne dane i nastavi  nas služiti još mnogo godina.

 

Što je temperatura niža, akumulator je sve slabiji, te je neophodno da promijenimo neke navike ukoliko želimo da nas ne izda u najgorem trenutku.

 

Zato na vrijeme provjerite da li elektrolit u potpunosti pokriva ploče. Ukoliko to nije slučaj, dolijte destiliranu vodu. Danas mnogi imaju suvremene akumulatore koji ne zahtjievaju održavanje tokom svog životnog vijeka, ali čak i kod njih je ponekad potrebno dosuti vodu. Akumulatori sa gelom također oslobađaju vozača ove vrste brige.

 

Problem često prave prljave ili korodirane kleme i polovi akumulatora. Stoga ih treba provjeravati s vremena na vrijeme i u slučaju potrebe skinuti i očistiti brusnim papirom, čeličnom četkom ili nekim oštrim predmetom. Kada obavljate tu operaciju, prvo skinite klemu sa negativnog, pa sa pozitivnog pola, a vraćajte prvo na pozitivni, pa na negativni.

 

Pomaže i ukoliko ih namažete specijalnom mašću ili isprskate sprejem za zaštitu klema (može i WD-40). Čak i ukoliko vam akumulator ne pravi nikakve probleme, obavljajte periodične preglede, jer čisti kontakti osiguravaju njegovo pravilnije punjenje, što znači da će duže trajati.

 

Provjeru možete obaviti i u servisu, gdje mogu pouzdano ispitati napon, struju i stanje elektrolita.

Ukoliko vam automobil dugo stoji na parkingu ili u garaži, najbolje je da akumulator izvadite i stavite ga na toplo i suho mjesto. Mnogi vozači u takvim situacijama svakih nekoliko dana pale motor i puste ga da radi „u leru“ petnaestak minuta, misleći da tako pomažu i motoru i akumulatoru.

 

Stručnjaci, međutim, kažu da tako kratko vrijeme nije dovoljno za njegovo punjenje. Čak će i kratka vožnja biti kontraproduktivna. Dakle, zimi izbjegavajte vožnje na kratkim relacijama, koliko god to možete. Ukoliko ste na njih prinuđeni, trudite se da smanjite broj potrošača električne energije, kao što su grijači sjedišta ili radio/CD.

 

Akumulator koji i nakon punjenja nastavi praviti probleme, vjerojatno je stigao do kraja životnog vijeka i treba ga zamijeniti. Najbolje je da konačnu dijagnozu daju u nekom servisu.

 

Kod problema sa paljenjem motora mnogi vozači  pokušavaju riješiti upornim verglanjem.

U takvim situacijama ne pretjerujte i pravite pauze od najmanje minut, jer akumulator trpi veliko opterećenje.

 

(SB)

 

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...