OD SARAJEVA DO GRAZA S JEDNIM PUNJENJEM: Opelov električni model Ampera ima autonomiju od 520 kilometara (FOTO)

Povišeni kompakt dužine 417 cm pokreće se elektromotorom od 150 kW iz litij-ionskih baterija kapaciteta 60 kW te do stotke ubrzava za 7,3 sekundi

  • Auto

  • 16. Feb. 2017  16. Feb. 2017

  • 0

Ampera prve generacije, prvi Opelov auto s hibridnim pogonom, predstavljena je 2011., kao blizanac i rebrendirana verzija Chevrolet Volta, koji je na američko tržište stigao 2010.  Napredna tehnologija i ekološka izvrsnost omogućili su da oba, u paru, osvoje titulu ‘Europskog auta 2012. godine’.  U osnovi, bili su to električni automobili, s benzinsko-generatorskim sklopom za napajanje baterija. Naime, benzinac 1.4 pokreće je generator koji puni baterije, odnosno napaja elektromotor.

 

Ampera druge generacije predstavljena je prošle godine na salonu u Parizu, s dodatkom u oznaci -ampera-e, po istom receptu kao prva, samo što je ovaj put osnova bio Chevrolet Bolt, prezentiran dva mjeseca ranije. Bitna je razlika prema modelima prve generacije što su drugi čisti električni automobili. Bolt se od prosinca prošle godine prodaje na američkom tržištu, kao jedini električni automobil autonomije veće od 200 milja (322 km). Deklariran je na 383 km.

 

Kako obično biva, europski standard NEFZ, koji je jako usmjeren na marketinško podupiranje autoindustrije (kao i deklarirana potrošnja benzinaca i dizelaša), deklarira doseg od 520 km. No to je moguće samo u idealnim uvjetima, bez hlađenja ili grijanja te ekstremno štedljivim ritmom. Realniji ciklus WLTP određuje na 380 km, što je dvostruko više nego što ga imaju BMW i3 ili Mercedes-Benz B 250 e. Temelji se to na paketu litij-ionskih baterija u podnici kapaciteta čak 60 kWh.

 

Snaga baterijskog sklopa je 160 kW, jer AC elektromotor, koji pokreće prednje kotače, ima snagu 150 kW (203 KS) i okretni moment od 340 Nm. Razvija ga od nula okretaja, pa mjenjač nije potreban. Moćnom elektromotornom vučom Ampera-e do stotke ubrzava za 7,3 sekunde. Radi osiguranja dosega (kako se ne bi rasipala energija), najveća je brzina ograničena na 145 km/h. Napredni kompakt, dugačak 417 cm i prtljažnika 381 do 1247 litara, opremljen je svim dostupnim sustavima aktivne sigurnosti i pomoći vozaču, te riznicom gadgeta.

 

Prodaja će startati na norveškom tržištu, gdje se snažno subvencioniraju električni auti, stoga je prerano raspravljati o cijeni. U Njemačkoj BMW i3 stoji 36.000 eura, a Mercedes-Benz B 250 e 39.000 eura, no kupcima su dostupni državni poticaji od 4000 eura naviše. Zbog dvostruko veće autonomije, Opel Ampera-e bit će sigurno skuplja.

 

(Autoportal/SB)

 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...