PRIJETNJA IZ PRAZNE PUŠKE: Savez za promjene može otežati ali ne može paralizirati rad Vijeća ministara BiH!

U slučaju da se srpski ministri iz Saveza za promjene odluče na bojkot, Vijeće ministara BiH nastavit će s radom ali u tzv. „tehničkom mandatu“.

  • Politika

  • 24. Feb. 2017  24. Feb. 2017

  • 1

Prema najavama zvaničnika iz Republike Srpske, Vijeće ministara BiH od danas radi u tzv. tehničkom mandatu. To je jučer rekao lider SDS-a Vukota Govedarica, mada nije precizirao šta to konkretno znači: da li najavljeni bojkot podrazumijeva izostanak sa sjednica srpskih ministara ili pak prestanak obavljanja redovnih, ministarskih dužnosti.

 

Prema važećem Zakonu o Vijeću ministara BiH, sjednica se može održati ako postoji kvorum, a kvorum čini više od polovine (najmanje 51 posto) članova Vijeća ministara BiH. To znači da se sjednice mogu održati i u slučaju da na njima ne sudjeluje nijedan ministar iz reda bilo kojeg konstitutivnog naroda, budući da iz svakog naroda dolazi trećina ministara.

 

Zakonom a i Poslovnikom o radu Vijeća ministara BiH također je precizirano da odsutne ministre mijenjaju njihovi zamjenici , mada je to u konkretnom slučaju nebitno, jer kvorum za sjednicu postoji i u slučaju da svi ministri iz reda srpskog naroda odluče do daljnjeg bojkotirati sjednice.

 

Rad Vijeća minstara BiH u tehničkom mandatu također je zakonska kategorija. Zapravo, svaki sastav Vijeća ministara BiH, kao i bilo koje druge vlade u državama parlamentarne demokratije, nekoliko mjeseci radi u tehničkom mandatu. To se uobičajeno dešava nakon parlametarnih izbora, kada Vijeću ministara formalno istekne mandat, ali je dužno nastaviti rad do izbora novog saziva. Taj period „tehničkog mandata“  kod nas uobičajeno traje od tri do šest mjeseci, mada može i dulje, što se, primjerice, desilo nakon izbora 2010., kada je novi saziv Vijeća ministara BiH konstituiran tek 17 mjeseci nakon izbora! A to znači da je i prethodni saziv Vijeća ministara BiH (predsjedavao Nikola Špirić) radio u tehničkom mandatu punih 17 mjeseci, sve do izbora novog saziva kojim je predsjedavao Vjekoslav Bevanda.

 

Šta je uopće „tehnički mandat“ i po čemu se razlikuje od standarnog mandata?

 

Razlika je „samo“ u tome što u tehničkom mandatu Vijeće ministara BiH ne može predlagati usvajanje novih zakona, ili drugih akata za čije je usvajanje potrebna podrška Parlamenta BiH.  U svemu drugom, ni po čemu se ne razlikuje tehnički od redovnog mandata.

 

Zakonom je inače precizirano da su svi izabrani ministri obavezni prisustvovati sjednicama Vijeća ministara BiH. Zakon poznaje kategoriju ostavke, ali ne poznaje kategoriju bojkota, pa se svaki neopravdani izostanak sa sjednica tretira kao kršenje zakona i Dejtonskog ustava, jer je Vijeće ministara BiH ustavna kategorija.    

 

U nastavku teksta pročitajte dva člana (16. i 17.) Zakona o Vijeću ministara BiH, kojim je reguliran način rada i odlučivanja u Vijeću ministara BiH.

 

NAČIN RADA I ODLUČIVANJA

 

Član 16.

 

Članovi Vijeća ministara obvezni su sudjelovati u radu Vijeća ministara.

 

Vijeće ministara radi i odlučuje u sjednicama. Po pravilu, sjednice Vijeća ministra održavaju se najmanje jednom sedmično, osim u opravdanim slučajevima utvrđenim u Poslovniku Vijeća ministara Bosne i Hercegovine.

 

Ako suprotno odredbama ovog zakona i odredbama navedenog Poslovnika predsjedavajući Vijeća ministara ne sazove dvije uzastopne sjednice Vijeća ministara, sjednicu će zajednički sazvati zamjenici predsjedavajućeg.

 

Vijeće ministara može održati sjednicu i odlučivati ako sjednicama prisustvuje više od polovine članova Vijeća ministara. Pripreme i način održavanja i vođenja sjednica Vijeća ministara uređuju se potpunije Poslovnikom o radu Vijeća ministara (u daljem tekstu: Poslovnik).

 

Član 17.

 

U ostvarivanju svojih prava i dužnosti Vijeće ministara donosi odluke, zaključke i rješenja, usvaja nacrte i prijedloge zakona, analize, informacije, strategijska dokumenta, programe, sporazume, protokole i druga akta (u daljem tekstu: akta).

 

Član 18. Vijeće ministara donosi akta iz svoje nadležnosti većinom glasova članova koji su prisutni i glasaju o svim pitanjima i temama o kojima u daljoj proceduri konačno odlučuje Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine.

 

O ostalim pitanjima Vijeće ministara u pravilu odlučuje konsensusoma članova koji su prisutni i glasaju osobito o propisima, imenovanjima i postavljenjima iz djelokruga Vijeća ministara, Poslovniku i njegovom tumačenju. U slučaju da se konsenzus ne postigne, predsjedavajući Vijeća ministara saziva člana odnosno članove Vijeća ministara koji je (su) protiv kako bi se postiglo rješenje.

 

U slučaju da konsensus ne bude postignut u roku od sedam dana ni na taj način, odluku donosi Vijeće ministara u skladu sa stavom (1) ovog člana, s tim da navedena većina podrazumijeva glas najmanje jednog člana iz svakog konstitutivnog naroda. (4) U slučaju da zamjenik ministra zamjenjuje ministra u skladu s ovim zakonom, glas navedenog zamjenika ministra računa se za potrebe izračunavanja većine propisane u stavu (1) ovog člana i za potrebe utvrđivanja postojanja konsenzusa propisanog u stavu (2) ovog člana. Prilikom računanja većine propisane u stavu (3) ovog člana, uračunava se glas navedenog zamjenika ministra, ali se ne smatra glasom pripadnika bilo kojeg od konstitutivnih naroda.

 

(A.M.)

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...