MALE TAJNE VELIKIH MASTORA: Ovo su najvažnije stvari koje svaki vozač mora uraditi prije dolaska ljetnih vrućina

Prvo što biste trebali napraviti, bez obzira radi li se o novom vozilu ili je već skoro na pragu punoljetnosti, je postati član neke auto asistencije,„zlu ne trebalo“

  • Auto

  • 06. Apr. 2017  06. Apr. 2017

  • 0

Nakon što ste uzeli asistenciju, navratite kod svog mehaničara na pregled vozila. Stoga ne bi trebalo posebno navoditi na što da se obrati pozornost, ali napravit ćemo mali šalabahter radi vašeg lakšeg snalaženja.

Rashladna tekućina/antifriz

U rashladnom sistemu je uvijek bolje imati antifriz nego običnu vodu jer prije svega antifriz ima antikorozivna svojstva koja ne nagrizaju legure od kojih su napravljeni dijelovi motora: brtve, gumene cijevi, vijci... S druge strane neka vozila imaju osjetnike temperature koji uključuju rad ventilatora napravljene da reagiraju na temeraturama od 90-105°C, što obična voda ne može podnijeti.

Kad gledate ekspanzionu posudu razina antifriza mora uvijek biti između minimuma i maksimuma (ali to morate provjeravati kada je motor hladan).

Ulje u motoru


Prilikom visokih vanjskih temperatura, velikih brzina ili visokih uzbrdica motor i njegovo ulje stavljate u režim većih opterećenja. Poželjno je da se ulje izmijeni prije ljeta (ne mora ako je poštovan redoviti slijed servisa i preporuka proizvođača o kvaliteti ulja), skupa s filterom ulja kako ne bi dolazilo do začepljenja kanala unutar motora kojima cirkulira ulje i na taj način spriječilo propisno podmazivanje svih komponenti motora. Začepljivanje kanala uzrokuje razorno oštećivanje motora čiji popravak na kraju košta kao i jedno jako dobro ljetovanje četveročlane obitelji. Ulje uvijek nalijte do crtice "maksimum" (kad je motor hladan i na ravnoj podlozi).


Kočiono ulje

Nije važno samo ima li ga dovoljno u posudi pa ako nema samo ćete ga malo nadoliti. Ako ga nema, zašto ga nema? Je li sistem negdje počeo propuštati ulje ili su kočini elementi istrošeni pa je tako došlo do pada razine ulja? Izmjenom kočionih obloga, diskova i pakni bi se razina ulja trebala podići.

Druga važna karakteristika kočione tekućine je njezina viskoznost. Kočiono ulje na sebe upija ili veže vlagu iz okoline. Na taj način se smanjuje viskozitet ulja ili točka vrenja (novo ulje ima točku vrenja na oko 230°C). Mjerenjem točke vrenja prepoznaje se loše ulje koje treba čim prije promijeniti. Inače, preporuka je svake dvije godine mijenjati ulje u kočnicama, a ako mjerni instrument pokaže vrijednosti manje od 180°C tada ga trebate zamijeniti čim prije. Što se događa ako se ne promijeni ulje nižeg vrelišta?

Prilikom jakih opterećenja kočnica dolazi do zagrijavanja kočionih komponenti, a kako su one običnim željezom u dodiru s uljem ta se temperatura prenosi na ulje i zagrijava ga. Onog trena kada se ulje zagrije više od svog vrelišta stvaraju se "zračni džepovi" u kočionim vodovima i dolazi do propadanja pedale kočnica.

Gume

S rastom temperature dolazi do naprezanja guma na vozilu – one postaju mekše (što nije dobro ako se vozite na zimskim gumama koje su ionako mekanije od ljetnih) te treba obratiti pažnju jesu li dobro napumpane. Pročitajte oznaku koja se nalazi na bočnoj stranici vozačevih vrata ili poklopcu spremnika goriva i napumpajte gume točno koliko savjetuje proizvođač.

Pregledajte utor profila gume - ne smije biti manji od 3mm na graničniku istrošenosti, ima li guma po sebi pukotine koje su vidljive oku. Gume starijeg godišta (DOT-a) često znaju puknuti kad naglo naiđete na neravninu. Ako je jedan od rubova gume više istrošen od drugog znači da optika na vozilu nije ispravno podešena. To može biti iz nekoliko razloga. Najčešći je da je neka komponenta ovjesa popustila te bi ju čim prije trebalo izmijeniti i popraviti "špuru". Samim time, kad je vozilo na dizalici i kad se radi pregled treba pregledati cijelo podvozje i odlučiti što je kritično i dotrajalo za izmjenu.



Tekućina za stakla


Ako još uvijek u spremniku imate zimske tekućine (koja ima nisku točku smrzavanja) to i nije neki problem, ali nadodajte i ljetne tekućine koja u sebi ima dodatke za lakše otklanjanje mušica i komaraca sa stakla.

Rasvjeta na vozilu


Sumraci, kao i zore, kod nekih ljudi izazivaju "sljepilo" te svakako vodite računa da uvijek budete viđeni na cesti. Nije neki trošak, a imajte i koju žaruljicu viška za slučaj da pregori neka na vozilu.

Klima



Svaka malo bolje opremljena radionica ima rekuperator za plin u klima uređajima kojim će izvući stari plin, ulje iz kompresora, nadopuniti novi plin, novo ulje i staviti kontrastno sredstvo. Punjenje plina ne predstavlja niti veliki trošak niti oduzima puno vremena.

Jedini trošak koji može biti od nekoliko maraka pa do nekoliko stotina maraka je kada se otkrije gdje je sistem propusan pa se odlučite za popravak. No, o tome kad mehaničar pregleda sistem UV naočalama i UV lampom. Također treba promijeniti filter kabine/peludi/klime i dezinficirati sistem ako osjetite neugodne mirise iz ventilacije.

(Auti/SB)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...