VISOKI TLAK, DIJABETES, MOŽDANI UDAR...: Radite li sjedeći, obavezno pročitajte ovo!?

Mnogi ljudi većinu svoga vremena, od trenutka kada se probude pa do večeri, provode sjedeći

  • Zdravlje

  • 10. Maj 2017  10. Maj 2017

  • 0

Sjede ujutro za doručkom, sjede u automobilu na putu do posla, sjede za radnim stolom, sjede na putu kući i sjede navečer ispred televizora ili računala. To svakako nije dobro, jer manjak aktivnosti može dovesti do različitih zdravstvenih problema.

 

Kako znati imate li sjedilački način života?

Mišljenja o točnoj definiciji što je sjedilački način života su podijeljena, ali stručnjaci se slažu da većina ljudi koji imaju sjedilački način života ima sljedeće karakteristike:

Ne vježbaju niti imaju bilo kakve fizičke aktivnosti tri puta tjedno u trajanju od najmanje 30 minuta

Za zabavu imaju aktivnosti koje ne zahtijevaju kretanje

Tijekom boravka na poslu, rijetko hodaju više od 100 metara

Većinu vremena kada ne spavaju provedu sjedeči

Imaju posao koji zahtijeva malo ili nimalo fizičke aktivnosti

 

Posljedice sjedilačkog načina života

Brojne studije su pokazale da fizička neaktivnost može biti uzrok različitih bolesti.

Fizička neaktivnost može povećati rizik od nastanka dijabetesa tipa 2 i srčanog udara, te oslabiti cirkulaciju. Šetnja, vožnja biciklom i plivanje će potaknuti cirkulaciju i ojačati srce. Redovite tjelesne aktivnosti reguliraju krvni tlak i smanjuju rizik od nastanka moždanog udara. Isto tako, uz sjedilački način života povećavamo rizik od nastanka srčanog udara. Ljudi koji se vrlo malo kreću imaju veći rizik od pojave depresije.

 

Manjak fizičke aktivnosti smanjuje oslobađanje endorfina, hormona sreće. Zbog toga je potrebno redovito se kretati kako bi izbjegli loše raspoloženje i depresiju. Bolovi u leđima su još jedna posljedica sjedilačkog načina života. Kada se ne krećemo, gubimo mišićnu masu zbog čega su leđa pod opterećenjem i dolazi do različitih bolova. Zbog sjedilačkog načina života postajemo tromi i depresivni, te se povećava rizik od pretilosti. Zbog depresivnog stanja, može doći i do pretjerivanja u jelu. Kroz mjesece takvog načina života možemo primijetiti povećanje kilaže i masnih naslaga.

 

Male promjene za velike rezultate

Redovito kretanje je vrlo bitno kako bi se izbjegle bolesti. Čak i ako ne možete izbjeći sjedilački način života, jednostavne promjene dnevne rutine mogu ublažiti štetne posljedice. Stručnjaci savjetuju da dugotrajno sjedenje prekidamo svakih 30 minuta do sat vremena, na način da ustanemo, protegnemo se i prošetamo barem 1-2 minute.

 

Prijedlozi:

Kada gledate televiziju, tokom reklama ustanite i napravite krug po prostoriji

Umjesto dizala uvijek koristite stepenice

Ako je moguće idite na posao pješice, a ne automobilom

Telefonske razgovore na poslu ili kod kuće izvodite u stojećem položaju

Za vrijeme pauze na poslu, nemojte ostati sjediti već prošetajte i razgibajte se

 

(Kiwi/SB)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...