KAKO SE OSLOBODITI BOLI I STRESA? Evo znanstveno utemeljenih rješenja…

Tri načina kako se boriti sa prekomjernim stresom...

  • Zdravlje

  • 08. Avg. 2017  08. Avg. 2017

  • 1

Stres ima lošu reputaciju, ali nije uvijek tako beskoristan. Postoje dobre vrste stresa, poput one koja se javlja kad požurite prijeći ulicu zbog nadolazećeg automobila, ili kad nastojite izvršiti obaveze u roku. Tijelu ulazi u stanje samozaštite i pune mobilizacije, imunološki sistem, rad srca, koncentracija i memorija se udružuju u cilju samoodržanja.

 

Toliko o zdravom stresu, no postoji i onaj štetni, kronični. Negativno utječe na zdravlje te konstantno osjećate napetost. Ne radi se samo o negativnom osjećaju nego i o fizičkoj tenziji, tijelo se osjeća kao da je pod opsadom.

 

Kad je tijelo stalno u stanju pripravnosti i povećane samozaštite, organizam se umara i počinje gubiti na otpornosti. Imunitet opada, javljaju se upale, a koncentracija i memorija slabe. Javljaju se i druge fizičke promjene, poput plitkog daha, napetih mišića, anksioznosti i povećane aktivnosti hormona kortizola i adrenalina. Stres se najčešće manifestira kroz bol i anksioznost.

 

Iako stres uzrokuje osjećaj bespomoćnosti, istraživanja pokazuju da se mnogo toga može poduzeti. Rješenje nije u bježanju od boli i negativnih emocija nego u promjeni reakcije tijela i uma.

 

Umirite živčani sustav opuštenom reakcijom

Opušteni odgovor na stres sprječava daljnji razvoj tenzije, boli i samog stresa. Pokušajte sa dubokim disanjem ili redovnim prakticiranjem na jogi baziranih vježbi disanja, poput ove

 

Duboka relaksacija pomaže u opuštanju tijela i uma. Vođene relaksacije smanjuju krvni pritisak, otkucaje srce i mišićnu tenziju. Mijenjanjem disanja mijenjate i popratne osjećaje, te će otežano i plitko disanje karakteristično za anksioznost biti zamijenjeno dubokim i smirenim disanjem. Istovremeno, u tijelo se vraća osjećaj povjerenja i sigurnosti, a tenzija nestaje.

 

Istraživanje na vojnim veteranima u Americi potvrdilo je da sedmodnevno prakticiranje sudarshan kriya joge otpušta anksioznost. U frazi „duboko diši“ ima više nego što mnogi misle.

 

Meditacija

Ovo je još jedna tehnika kojom se razvija veća opuštenost organizma. Skeniranjem mozga redovnih praktikanata meditacije utvrđena im je smanjena aktivnost režnjeva povezanih sa boli, a povećana aktivnost dijelova povezanih sa emocionalnom regulacijom. Ljudi sa kroničnim bolom i anksioznošću nakon prakticiranja meditacije oslobađaju se u potpunosti ili barem djelomično stresa te postaju funkcionalniji.

 

Ako su dijafragmatsko disanje, opuštanje ili meditacija redovno prakticiraju, tijelo i um se navikavaju da budu manje reaktivni na bol i stres.

 

Otklonite misli koje uzrokuju bol i stres

Negativne misli potiču bol i patnju te je stoga važno prestati sa opsesivnim i katastrofičnim mislima.

Jedan od načina je kognitivno-bihevioralna terapija (KBT) koja pomaže da se identificiraju i promijene negativna uvjerenja te misli koje pogoršavaju fizičku i emocionalnu bol.

 

Ova vrsta terapije razvija navike u razmišljanju koje potiču bolje raspoloženje, pozitivne akcije te umanjuju patnju. Misli poput „moja situacija je beznadna“ ili „ne mogu se osloboditi tjeskobnog raspoloženja“ uz malo truda mogu se zamijeniti mislima poput „postoji mnogo stvari koje mogu učiniti danas unatoč boli koju osjećam“.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...