LIJEKOVI IZ PRIRODE: Evo kako bez lijekova nadoknaditi manjak željeza i riješiti se anemičnosti, umora, opće slabosti...

Nedostatak željeza posebno je izražen u određenim dobnim i spolnim skupinama, a, nažalost, puno ovisi i o socioekonomskom statusu

  • Zdravlje

  • 16. Avg. 2017  16. Avg. 2017

  • 0

Simptomi su opća slabost, malaksalost, bljedilo, lupanje srca, listanje noktiju…

 

Anemija

U svakodnevnom govoru često se miješa pojam nedostatka željeza s anemijom. Nedostatak željeza, čiji je najčešći uzrok loša i neuravnotežena prehrana, može dovesti do anemije. Anemija, po definiciji, predstavlja smanjenu količinu krvi u cirkulaciji, smanjen broj eritrocita ili smanjenu količinu hemoglobina u eritrocitima. Anemija, osim nedostatkom željeza, može biti uzrokovana i nedostatkom vitamina B12 i/ili folne kiseline pa, uz unos željeza, uvijek treba voditi računa i o unosu tih vitamina. Ključno je paziti na prehranu, odnosno jesti dovoljno namirnica koje sadrže željezo.

 

Prehrana bogata željezom

Crveno, krto meso najbolji je izvor željeza i željezo iz njega (tzv. hem željezo) najbolje se apsorbira. Osim mesa, tu su i namirnice kao što su jaja, posebno žumanjak, mahunarke, orašasti plodovi i žitarice. Iako se željezo iz biljne hrane i jaja (tzv. ne-hem željezo) mnogo slabije apsorbira, vegetarijanci s primjereno raznolikom prehranom unose dovoljne količine željeza u svoj organizam. Za unos željeza važno je i kojom se vrstom namirnica unosi.

 

Naime, kofein iz kave, fitinska kiselina iz biljaka i oksalna kiselina u špinatu ometaju i smanjuju apsorpciju željeza. Također, apsorpcija željeza se smanjuje ako se istodobno konzumiraju mlijeko i mliječni proizvodi. Osim navedenih kombinacija namirnica, često korišteni antacidi (lijekovi koji neutraliziraju želučanu kiselinu) također smanjuju apsorpciju željeza.

 

Vitamin C

Da bismo povećali apsorpciju željeza, preporučuje se konzumacija dodatka vitamina C ili hrane bogate vitaminom C.

 

 

BILJNI IZVORI ŽELJEZA

 

Donosimo 20 najboljih biljnih izvora željeza:

(Navedeni iznos se odnosi na količinu miligrama željeza u 100 g namirnice)

 

Manje od 1,0 mg željeza nalazimo u kupinama, crvenom kupusu, šampinjonima, bananama, repi, mrkvi, patlidžanu, slatkom krumpiru, avokadu, smokvama, krumpiru, kukuruzu, ananasu, nektarinama, lubenicama, rajčicama, naranči, trešnjama, tikvicama, papaji, celeru i jabukama.

 

 

(SB/Adiva)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...