OZBILJNO UPOZORENJE; SVAKODNEVNO SAMI SEBE TRUJEMO: Ove namirnice uzrokuju OPASNE UPALE

Puno toga se pisalo o štetnosti mesa. Krave se hrani žitaricama, antibioticima i hormonima, a sve to dovodi do mesa koje ima niži nutritivni sadržaj negoli organski uzgojeno, kao i više masnoća, niže razine zdravih omega 3 kiselina i manje antioksidanata. Ovakvo meso krcato svakakvim supstancama može uzrokovati upale u tijelu

  • Zdravlje

  • 07. Sep. 2017  07. Sep. 2017

  • 0

Ukoliko želite spriječiti rizik od kroničnih upala, ovih šest namirnica biste trebali smanjiti ili u potpunosti izbjegavati.
 

 

ULJE (kukuruzno, sojino, suncokretovo)

Treba znati da je ključni faktor za dobro zdravlje  pravilan omjer omega-3 i omega-6 masnih kiselina u prehrani. Međutim veliki i stalni rast potrošnje biljnog ulja u ljudskoj prehrani (biljna ulja se uvijek nalaze i u procesuiranoj hrani) i loša hrana kojom farmeri hrane stoku i perad promijenili su zdrav omjer unosa omega-3 i omega-6 kiseline.

Unos omega-6, koji nalazimo u biljnim uljima kao što su kukuruzno, uljane repice, soje, suncokreta, šafranike i grožđa, može uzrokovati razne upale u tijelu, a povezane su i sa sljedećim bolestima: srčane bolesti, dijabetes, pretilost, sindrom iritabilnih crijeva, astma, rak, autoimune bolesti, visok krvni tlak, neplodnost, krvni ugrušci...

Ta biljna ulja – pogotovo kada se zagriju – uzrokuju i pojačavaju oštećenja stanica, metaboličke funkcije, hormonalnu neravnotežu. To je razlog zašto je riblje ulje, bogato omega-3 kiselinama, toliko popularno kao dodatak prehrani, isto kao i ulje jetre bakalara.
Uz to, biljna ulja, ako nisu organska, vjerojatno su izvedena od genetski modificiranih organizama (GMO), i to je još jedan važan razlog zašto ih treba izbjegavati.

 

MESO NEPOZNATOG PORIJEKLA

 

Puno toga se pisalo o štetnosti mesa. Krave se hrani žitaricama, antibioticima i hormonima, a sve to dovodi do mesa koje ima niži nutritivni sadržaj negoli organski uzgojeno, kao i više masnoća, niže razine zdravih omega 3 kiselina i manje antioksidanata. A i ovakvo meso krcato koječime može uzrokovati upale u tijelu.

Idealno bi bilo kada bismo mogli kupovati organski uzgojenu piletinu i junetinu od kravica koje su se hranile travom. Nažalost i dok je u drugim zemljama EU-a  sve veća svjesnost oko kvalitete mesa koje jedemo kod nas, to je tek u povojima. Piletinu ćete lakše pronaći domaću, dok s crvenim mesom zna biti nešto veći problem iako ima manjih mesnica koje paze na kvalitetu mesa. Opcija koju možete odabrati je da smanjite konzumaciju mesa pa tu i tamo preskočite mesni obrok.

 

PASTERIZIRANO MLIJEKO

Ultrapasterizirano mlijeko (koje ćete naći u većini prodavaonica prehrambenih namirnica), zagrijano je na 140 stupnjeva Celzijusa da ubije štetne bakterije. Nažalost, ova visoka temperatura također ubija dobre bakterije – koje su najzdravija stvar kod mliječnih proizvoda.

Pasterizacija također uzrokuje da mlijeko, kada se konzumira, povećava rast slobodnih radikala u tijelu, što oštećuje zdrave stanice i potiče upalu. Konačno, jer proces pasterizacije ubija enzime koji pomažu tijelu da probavi mlijeko, ispijanje ovakvog mlijeka može dovesti do netolerancije laktoze i još više upala.

Ako vam je dostupno domaće sirovo mlijeko to je puno bolja opcija. Nevjerojatno je hranjivo i pomaže u jačanju imunološkog sustava, smanjenju alergija i povećanju apsorpcije nutrijenata. Ako ne možete nabaviti sirovo mlijeko, isprobajte kokosovo ili bademovo mlijeko.

 

RAFINIRANI UGLJIKOHIDRATI

Rafinirani ugljikohidrati poput bijelog kruha, tjestenine i riže mogu imati jako dobar okus, ali oni su najčešće velika katastrofa za vaše tijelo. Dok se složeni ugljikohidrati poput primjerice batata razgrađuju tijekom vremena i otpuštaju svoje prirodne šećere postupno, rafinirani ugljikohidrati se pretvaraju u šećer gotovo odmah, šaljući vaše tijelo - i šećer u krvi – naglo gore, pa dolje  poput klackalice.

Rafinirani ugljikohidrati povezani su s upalama, alergijama i dijabetesom, uz srčane, bubrežne i jetrene bolesti. Budući da naše tijelo treba ugljikohidrate kako bi ispravno funkcioniralo, odlučite se za zdravije verzije poput integralnih tjestenina i riže, kruha od cjelovitih žitarica i slatkog krumpira.

 

ŠEĆER

Govoreći o šećeru, ako želite smanjiti upalu u tijelu, uklanjanje rafiniranog šećera jedna je od najboljih stvari koje možete učiniti. Rafinirani šećer u današnje vrijeme obuhvaća preko 15 posto prosječne ljudske prehrane, što dovodi do bolesti srca, dijabetesa i pretilosti, kao i upala u tijelu.

Šećer također izaziva ovisnost; kada jedemo rafinirani šećer ili umjetne zaslađivače, naš mozak misli da dobivamo hranjive tvari koje trebamo. No, budući da to nije tako, naš apetit  i želja za hranom ponovno se aktiviraju jer naše tijelo traži pravu hranu. To može dovesti do prejedanja, iako još uvijek ne dobivate dovoljno one hrane koju zapravo trebate.

Smanjite svoju ovisnost o rafiniranom šećeru i umjetnim zaslađivačima, korištenjem prirodnih zaslađivača poput javorovog sirupa, meda i kokosovog šećera.

 

TRANS MASTI

Trans masti su zastrašujući mali spojevi. U stvarnosti one su toksini u tijelu, ali naši probavni sustavi ih ne prepoznaju kao takve, pa se, umjesto da se eliminiraju, ugrađuju u naše stanice, potpuno narušavajući rad našeg metabolizam i pojačavajući upale u tijelu.

Kao da to nije dovoljno, trans masti također snižavaju dobre razine kolesterola, i podižu razinu lošeg kolesterola, čime se povećava rizik od srčanih bolesti, moždanog udara, dijabetesa i pretilosti, sve to istovremeno oslabljujući imunološki sustav.

Kada je u pitanju trans masti, nema zdravije opcije. Ako vidite djelomično hidrogenirana ulja na listi sastojaka, to je siguran znak da u proizvodu postoje trans masti - čak i ako oznaka tvrdi da ih nema.

 

(SB/thenewpotato)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...