VOLIMO SE „UŠUŠKATI“: 4 razloga zašto je bolje spavati u hladnijoj sobi

Za najbolji san temperatura spavaće sobe bi trebala biti između 16 i 19 Celzijevih stupnjeva. Niža temperatura regulira tjelesnu toplinu, održava mladenački izgled, a pomaže i kod regulacije težine...

  • Zdravlje

  • 07. Sep. 2017  07. Sep. 2017

  • 0

Ljudi koji spavaju s otvorenim prozorima i u sobi smanjuju temperaturu radijatora, zdraviji su i imaju više energije, pokazalo je američko istraživanje. 

 

- Temperatura u spavaćoj sobi ima veliki utjecaj na čovjekovo zdravlje - tvrdi voditelj istraživanja dr. Christopher Winter, medicinski direktor centra Neurology & Sleep Medicine u Charlottesvilleu.

 

 Izvor: Thinkstock

 

San nastupa kad se tijelo umori i spusti se tjelesna temperatura. Hladnija soba pomaže da lakše zaspite i kvalitetnije spavate, dodaje ovaj liječnik.

 

Idealna temperatura za san je 18 stupnjeva Celzijevih, a četiri su glavna razloga zašto je bolje spavati u hladnijoj sobi. 

 

 
1. Lakše ćete usnuti

Određeni oblici nesanice nastaju zbog problema s reguliranjem tjelesne temperature. Hladnija soba omogućit će tijelu da se umiri i ohladi, a time i lakše usne. To će omogućiti i dublji, kvalitetniji san. 

 

 Izvor: Townersphoto

 

2. Izgledat ćete mlađe

Ukoliko je u sobi toplije od 21 stupnja tijelo će slabije otpuštati melatonin, jedan od najboljih anti-age hormona u tijelu. Kad čovjek zaspi u potpunoj tami i padne mu tjelesna temperatura, tijelo će otpuštati melatonin i potaknuti lagano hlađenje organizma.

 

3. Lakše ćete mršavjeti

- Zdrav ritam spavanja može imati direktan utjecaj na gubitak težine. U hladnom prostoru, kada je tijelo hladnije, smanjuje se i količina hormona stresa, kortizola. Kad se čovjek ne naspava, ujutro se budi s velikom količinom kortizola u tijelu, što je uzrok jutarnje želje za slatkišima i anksioznosti koja se može provlačiti kroz cijeli dan - ispričala je Natasha Turner, liječnik naturopatije za Huffington Post.

 

 Izvor: Thinkstock

 

4. Smanjujete rizik od metaboličkih bolesti

Niža temperatura u sobi može preventivno djelovati i na razvoj metaboličkih bolesti poput dijabetesa. Oni koji su spavali u hladnijim sobama, gotovo su udvostručili količinu dobre, smeđe masnoće koja se stvara tijekom noći. Smeđa masnoća u tijelu, za razliku od bijele, može održavati razinu šećera u krvi na optimalnoj razini i spriječiti organizam da zadržava kalorije.

 

Bijela masnoća pohranjuje višak energije. Previše bijele masnoće, što je karakteristika pretilosti, povećava rizik od dijabetesa tipa 2 i drugih bolesti. Smeđa masnoća, radi suprotno, sagorijeva energiju kako bi proizvela toplinu i održala tjelesnu temperaturu. Duže spavanje u hladnijoj sobi imalo je i veliki utjecaj na metaboličke hormone. Ljudi proizvode više smeđe masti dok spavaju u hladnijoj sobi, a ona poboljšava metabolizam glukoze.  

 

 Izvor: Fotolia

 

Dugoročno gledano, s vremenom spavanje u hladnijoj sobi može smanjiti rizik od metaboličkih bolesti.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...