ZAKAŠNJELA KORIDA: Reportaža iz Globusa objavljena 2008. simbol je vazalskog odnosa koji su mediji imali prema Ivici Todoriću

Tekst je objavljen na Portalu Novosti

  • Regija

  • 08. Sep. 2017  08. Sep. 2017

  • 0

Piše: Goran Borković

Tko o čemu, novine o poštenju! Nije naš narod bio lud kad se dosjetio malo drugačije definirati prevrtljivce i smutljivce koji u nebesa dižu moćnike, da bi ih čim padnu s vlasti zgazili tako da im nijedna koska ne ostane čitava i još se sve usput pozivajući na poštenje.

Novine su u ovom slučaju Jutarnji list, odnosno cijeli Europapress holding koji se posljednjih godina odaziva na ime Hanza Media.

Jutarnji ima dugačku tradiciju sličnih aktivnosti. Sjetite se samo kako su glorificirali pajdaša Ivu Sanadera. Čim je ovaj abdicirao s premijerskog mjesta i tako otvorio prostor pokretanju istraga protiv sebe, sva izdanja tadašnjeg Europapress holdinga promijenila su ploču i krenula u hajku protiv dojučerašnjeg miljenika.

Još je očitiji slučaj s posrnulim tajkunom Ivicom Todorićem. Ona čuvena reportaža Nine Đule iz Globusa, objavljena 2008. godine, danas je simbol vazalskog, da ne kažemo vazelinskog, odnosa koji su mediji imali prema imotskom poduzetniku. Započela je ovako:

„Dok je dolje, na baranjskoj zemlji, kao da ni ne nalazi mane. Njegovi su ljudi tada, svaki u svojoj branši, jednaki izumiteljima Sumameda. Jabuke su mu poput djevojaka.

Hranu za krave prebire po prstima toliko zadovoljno da se čini kako bi je i sam kušao. Bika bi ljubio među rogove.

Gledao bi satima, zaljubljeno, u velike kotače svemirskog stroja što plazi po njivi, jednoj iz njegova nepreglednog carstva, koje poznaje u stopu. Kad se pak podigne helikopterom nad to svoje imanje..."

Danas je, međutim, druga priča. Todorić očajnički pokušava spasiti što se spasiti može, a ako se i nešto spasi, za njega vjerojatno neće ostati ništa. Osim, možda, zatvora.

Sasvim dovoljno da Jutarnji krene u otkrivanje onoga što su njegovi novinari davno znali, ali nisu smjeli (ili htjeli) napisati. Zadnji primjer je tekst iz Nedjeljnog Jutarnjeg: „Tko je štitio Ivicu Todorića i omogućio mu da godinama besplatno i bespravno koristi otok Smokvicu Velu“, u kojem se vrlo detaljno i novinarski profesionalno otkriva sprega DORH-a, državnih i lokalnih vlasti s Todorićem što je na kraju dovelo do najmanje 200 milijuna kuna izravne štete Republici Hrvatskoj i godina besplatnog ljetovanja Todorićeve obitelji na otoku kraj Primoštena.

Sjajan tekst, preporučujemo za čitanje, ali objavljen barem 15 godina prekasno.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...