MOŽDANI UDAR, SRČANI UDAR, SMRT...: Ovih 6 savjeta pomaže u snižavanju krvnog TLAKA

Visoki krvni tlak ili hipertenzija uzrokuje moždani udar, srčani udar i bolesti srca te je najveći uzročnik invalidnosti i prerane smrti u svijetu.

  • Zdravlje

  • 13. Sep. 2017  13. Sep. 2017

  • 0

Ovo je podmukla bolest koju je teško otkriti i koja godinama ne mora pokazivati nikakve znakove. 



1. Jedite hranu s manje soli
Previše soli povećava vaš krvni tlak, tako da morate smanjiti unos soli. Većina soli koju pojedete nije ona sol kojom solite hranu, nego u gotovoj hrani kao kruh, žitne pahuljice i gotova jela. Nemojte dodavati sol kada kuhate ili dodatno soliti hranu. Kada kupujete hranu, provjerite natpise na pakiranju i izaberite hranu s niskim postotkom soli.

2. Jedite više voća i povrća
Konzumacija voća i povrća smanjuje krvni tlak. Odrasli bi svakodnevno trebali pojesti najmanje pet obroka povrća i voća. Jedan obrok iznosi 80 grama što je otprilike veličina vaše šake. Jedite razne vrste voća i povrća. To može biti sušeno, smrznuto ili konzervirano voće i povrće, ali pazite na dodanu sol, šećer ili masnoće.  Češnjak, luk i cikla su izvrsne namirnice za snižavanje krvnog tlaka.

3. Smanjite konzumaciju alkoholnih pića
Ako pijete previše alkoholnih pića, to će povećati vaš krvni tlak tijekom vremena.  Preporučena vrijednost za muškarce je 21 jedinica alkohola na tjedan, a 14 jedinica na tjedan za žene. Jedinica je 300 ml pive ili jabukovače, mala čaša vina ili čašica žestokog alkoholnog pića. Ako se pridržavate preporučenih ograničenja, to bi trebalo povoljno utjecati na niski krvni tlak.

4. Održavanje normalne težine
Ako je potrebno, smršavite. To će smanjiti vaš krvni tlak i smanjiti rizik od srčanih oboljenja. Najbolji način mršavljenja je da izaberete nemasnu i niskokaloričnu hranu i povećate fizičku aktivnost. Ne trebate držati dijetu kako biste smršavili. Postavite si realistične ciljeve. Napravite male izmjene u svojoj prehrani i fizičkoj aktivnosti tako da ih možete prakticirati cijeli život.

5. Pokrenite se
30 minuta umjerenog vježbanja pet puta tjedno održava vaše srce zdravim i može smanjiti krvni tlak. Ako ne možete naći 30 minuta za vježbanje tijekom dana, pomoći će i ako minimalno povećate aktivnost. Promislite kako biste se mogli pokrenuti tijekom dana. Idealna je svaka aktivnost od koje se oznojite i ostajete lagano bez zraka.

6. Naučite se nositi sa stresom
Dokazano je da meditacija značajno snižava visoki tlak. Ako vjerujete u alternativne načine liječenje, probajte s akupunkturom.

 

(SB/Zdravlje)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...