KAŠLJETE, KIŠETE, ŠMRCATE...: Provjerite imate li SINUSITIS, evo kako ga spriječiti

Kišete, šmrcate i kašljete? A patite i od glavobolje koja se širi iz područja iznad korijena nosa? Ako imate ove simptome vrlo vjerojatno bolujete od sinusitisa, jedne od najčešćih ljudskih boljki.

  • Zdravlje

  • 20. Sep. 2017  20. Sep. 2017

  • 0

 

Sinusitis je jednostavno rečeno upala sinusa (upala sluznice koja oblaže sinuse) čiji uzrok mogu biti bakterije, virusi, gljivice, alergije ili autoimune bolesti. Prema trajanju razlikujemo akutne upale (tijek kraći od 4 tjedna), subakutne upale (tijek od 4 do 12 tjedana) i kronične upale (tijek duži od 12 tjedana). Akutni sinusitis, onaj najčešći, može dobiti svaka odrasla osoba ili dijete s prehladom, gripom, alergijom ili bakterijskom infekcijom gornjih dišnih putova.

Simptomi

Tipični simptomi su pojačana sekrecija, začepljen nos, osjećaj pritiska i bol u području zahvaćenoga sinusa, kašalj uzrokovan sekrecijom. Još neki od simptoma mogu biti glavobolja i povišena temperatura, te bol u uhu i u vratu, zubobolja, gubitak njuha, suzenje iz očiju. Uz sve to izražen je i osjećaj umora i iscrpljenosti.  Simptomi kroničnog sinusitisa ne razlikuju se značajno, osim što dulje traju.

Prevencija superhranom

Iako nije uvijek moguće spriječiti nastanak akutnog sinusitisa, moguće je smanjiti težinu upale i spriječiti razvoj kroničnoga sinusitisa.

Pravilna prehrana koja uključuje što više voća i povrća te povećava otpornost organizma uvelike će pomoći. Određena "supehrana" smanjit će šanse da obolite od ove napasne bolesti.

Citrusno voće, crvene bobice, rajčica, krumpir, brokula, cvjetača, kelj pupčar, crvena i zelena paprika, kupus i špinat su namirnice bogate C vitaminom koji pomaže zadržati organizam zdravim.

B-kompleks je ustvari grupa osam vitamina, koji uključuju tiamin (B1), riboflavin (B2), niacin (B3) i folnu kiselinu (B9), a koji su neophodni za zdrav živčani sustav, pretvaranje ugljikohidrata u energiju i stvaranje crvenih krvniih stanica. Nemasno meso, mahunarke, proizvodi od cjelovitih žitarica, krumpir, losos, banane i špinat samo su neke od mnogih namirnica bogate B vitaminima.

Biljno ulje, orašasto voće i povrće sa zelenim lišćem dobar su izvor vitamina E, antioksidanta koji štiti stanice od utjecaja slobodnih radikala. Slobodni radikali oštećuju stanice i mogu pridonijeti razvoju kardiovaskularnih bolesti i raka. Vitamin E je važan i u očuvanju imuniteta.  

Pomaže i...

U prevenciji sinusitisa pomažu i druge stvari:

- što ranije počnite s pravilnim liječenjem prehlade, gripe ili neke druge infekcije dišnog sustava,
- izbjegavajte sve što kod vas izaziva alergije, te alergije primjereno liječite,
- pripazite da vam zrak u kući ima dovoljno vlage,
- izbjegavajte dim cigareta,
- izbjegavajte učestalo konzumiranje alkohola,
- izbjegavajte unos previše mliječnih proizvoda jer stimuliraju vaše tijelo da proizvodi više sluzi,
- izbjegavajte pretjeran boravak u bazenima s kloriranom vodom jer klor može iritirati sluznicu nosa.

 

 

(SB/Zdravlje)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...