ŽELI PRODRIJETI NA TRŽIŠTE FEDERACIJE BiH: Tko je misteriozni banjalučki biznismen koji želi kupiti Mercator?

Tek što se bura u vezi s krizom Konzuma u BiH i ponovnog dolaska Mercatora počela barem prividno stišavati, kao "grom iz vedra neba" odjeknula je vijest da je banjalučki maloprodajni lanac Tropic poslao ponudu za preuzimanje Mercatora u BiH. 

  • Društvo

  • 26. Sep. 2017  26. Sep. 2017

  • 0

O težini ponude kao ni uvjetima preuzimanja nisu objavljeni detaljniji podaci. Glasnogovornica Tropica Aleksandra Marković je za Faktor kazala da zasada nema novih dešavanja po tom pitanju kao ni informacija o reakciji Konzuma i Mercatora, a ni iz ove dvije firme nisu se željeli oglašavati o ovome.

 

Burna historija firme Tropic

Ono što je ostalo u sjenci ovih dešavanja je sama kompanija Tropic te historijat ove firme koja je u proteklih deset godina tri puta mijenjala vlasnike. Prvi vlasnik ove firme je Mirko Risović, a počeci maloprodajnog carstva datiraju još od 1986. kada se osniva prva trgovina “Crvena jabuka“. U postratnom periodu slijedi snažniji razvoj tako da 2002. firma Tropic otvara Tropic Centar Banja Luka, prvi hipermarket u RS-u, a već 2006. postaje najveći maloprodajni lanac u tom bh. entitetu.

 

Sljedeće godine Tropic prelazi u vlasništvo Delta holdinga, vlasnika srbijanskog tajkuna Miroslava Miškovića koji već 2011. ovaj trgovački lanac prodaje belgijanskom lancu Delhaizeu. Sljedeći korak novih vlasnika je da 2013. Tropic preuzima lokalni trgovački lanac mojMarket sa 13 maloprodajnih objekata, ali u aprilu 2014. prvobitni vlasnik Tropica Mirko Risović ponovo preuzima 100 posto vlasništva nad 39 prodajnih objekata Delhaizea BiH, koji su nosili naziv Tempo i Maxi. Do novembra 2015. godine, Tropic posluje kao Tropic maloprodaja i mojMarket d.o.o. U novembru 2015. godine izvršeno je spajanje ova dva društva u jedno, pod nazivom Tropic maloprodaja d.o.o. koji se dvije godine kasnije osjeća dovoljno jakim da pošalje ponudu za preuzimanje Mercatora u BiH.

 

Burna historija ove firme je na određen način i produkt političko-tajkunskog vrtloga u kojoj se našao originalni vlasnik firme Mirko Risović. Prema dostupnim podacima, za njega se ne vežu velike afere. Počeci njegovog aktivnijeg rada u sektoru maloprodajnih objekata započinje u periodu kada u Banjoj Luci nije bilo većeg centra izuzev Mercatora. Risović uspijeva izgraditi nekoliko centara i razviti posao, ali 2007. u RS je odlučio ući srbijanski tajkun Miroslav Mišković poznat po bliskim vezama sa tadašnjim premijerom RS-a, a današnjim predsjednikom tog entiteta Miloradom Dodikom. Pritisnut od strane tadašnje vlasti vođene SNSD-om, kao i od strane najvećeg tajkuna regije, Risović odlučuje prodati Tropico Miškoviću. Navodno je u tom periodu Risović imao i ozbiljnih zdravstvenih problema, a u vođenju firme mu pomažu i djeca koja su također uplovila u poslovne vode.

 

Povratak u Tropic i razvoj firme

Kada se Delhaize odlučio povući sa Balkana zaključivši da je kupovna moć građana slaba, prvo su Risoviću ponudili da ponovo preuzme Tropic što je on objeručke prihvatio. Trenutni plan mu je umjesto velikih centara graditi manja prodajna mjesta strateški raspoređena po kvartovima, a što je započeo sa brendom mojMarket. Njegovo poslovno umijeće je došlo do izraza i prihodi firme Tropic Maloprodaja d.o.o. Banja Luka su od 119 miliona KM 2014. skoro pa udvostručeni na 208 miliona KM 2016. prema podacima Bisnodea. Firma je 2016. zapošljavala 1.191 radnika, što je skoro duplo veći broj u odnosu na 687 radnika 2014. godine. Ovaj rast poslovnih parametara se može dijelom objasniti i spajanjem firmi Tropic maloprodaja i mojMarket u jednu kompaniju.

 

Radnje Tropica su većinom locirane u RS-u i spekulacije su da ponuda za preuzimanje Mercatora ustvari predstavlja svojevrstan pokušaj Risovića da na taj način uđe na tržište Federacije BiH kojom trenutno dominiraju Bingo i Konzum. Poređenja radi, Bingo je u 2016. zabilježio prihod od 915 miliona KM, a na platnom spisku ove firme se te godine nalazilo 5.605 radnika. Drugim riječima, Bingo je skoro pet puta veći od banjalučkog konkurenta. 

 

S druge strane, Mercatorov povratak u BiH protječe u blijedom izdanju jer je slovenski brend tek pored Konzumovih radnji nalijepio table sa svojim imenom te radnicima podijelio nove majice. Ali nije izvršen suštinski rebranding i radnje i dalje podsjećaju na Konzumove, a nije ni cjenovno konkurentniji niti se marketinški aktivirao na bh. tržištu. Sve u svemu, čini se kao da Mercator čeka na jasan plan svog rukovodstva o tome šta i kako dalje, a moguće je i da čekaju na rasplet ponude za preuzimanje od Tropica ili novu "injekciju" keša.

 

(faktor.ba / SB)

 

 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...