OTKLJUČAVANJE AUTOMOBILA SMARTFONOM: Pametna ideja ili ne?

Proizvođači automobila su određene funkcije već integrirali u "pametne telefone", ali još nisu potpuno eliminirali auto-ključ.

  • Auto

  • 01. Okt. 2017  01. Okt. 2017

  • 0

BMW smatra da je ključ za vrata i za pokretanje motora automobila stvar prošlosti, ali, kako piše specijalizirani američki auto-sajt BestRide.com, "ključ zaslužuje dužno poštovanje i nadamo se da će još dugo živjeti". 


"Iskreno, koliko je ljudi kojima ključ zaista treba?", pitao je Robertson novinare na sajmu automobila u Frankfurtu. 

Već duže vrijeme u mnogim novim automobilima "fizički ključ" zamijenjen je senzorom koji komunicira sa jedinstvenom elektronskom karticom u ulozi ključa u džepu vlasnika. 

Zato mnogi smatraju da je odavno uvedeni elektronski privezak za daljinsko otključavanje vrata automobila nepotreban, "ostatak organa koji je evolucija prevazišla", čije samo postojanje izaziva probleme. 

Robertson je zato nagovijestio da BMW razmatra potpuno ukidanje ključa - "da vidimo je li to uopće izvodljivo, i možemo li to uraditi. A kada ćemo to uraditi, to ćemo tek vidjeti", rekao je Robertson.

 

Može se pomisliti na desetak razloga "zašto je pametan telefon grozna zamjena za skromni ključ", piše BestRide.com, i kao osnovni razlog navodi "bestseler" uputu o tome što uraditi kada se isprazni baterija opće prihvaćenog elektronskog privjeska za daljinsko otključavanje vrata automobila, a tada se u auto ne može ući. 

To ukazuje koliki problem je baterija, čega su proizvođači automobila - posebno BMW - itekako svjesni jer su se još prije mnogo godina potrudili da baš iz tog razloga pravi, fizički ključ, elegantno "sakriju" u elektronski privezak za daljinsko otključavanje. I to samo zbog baterije priveska koja ipak traje godinama, za razliku od baterije smartfona koja se isprazni jednom dnevno, ponekad i češće, a utičnica i punjač obično nisu uvijek nadohvat ruke. Kako onda telefonom otključati i pokrenuti auto? 

Uz to "pametni telefon" je "suviše nestabilan", nepouzdan uređaj da bi imao ulogu jedine naprave koja otključava i pokreće automobil. 

Najčešći problem sa sličnim, novim, ali već rasprostranjenim elektronskim bravama ulaznih vrata kuća i stanova je to što brava treba da "prepozna" telefon koji će je otključati, što svakodnevno angažira čitavu armiju servisera, a BMW i to treba imati na umu ako namjerava i dalje brinuti o kupcima svojih automobila od 70.000 dolara naviše. 

Ali, to je samo početak teškoća jer se smartfon ažurira bar dvaput mjesečno i skoro svakog puta se pritom nekoj od aplikacija dogodi neka čudna promjena, te "eto opet prilike za ponovo komplicirano 'upoznavanje' telefona sa automobilom".

 

Dalje, iako bi iz niza razloga bilo poželjno da se isti telefon uvijek koristi uz isti auto, prosječan vijek telefona je tri godine što je neuporedivo kraće od vijeka automobila. Iako su danas automobili bolji, sigurniji, efikasniji i štedljiviji nego što su bili ikada prije, proizvođači koji su nekada bili sinonim za pouzdanost, sada su pod žestokom paljbom zbog rasprostranjene nepouzdanosti tehnologije, najčešće povezane sa dosadašnjom integracijom "pametnih telefona" i automobila. 

Tako je u izvještaju firme J.D. Power, specijalizirane za pouzdanost automobila, za tekuću, 2017. godinu, konstatirano dalje povećavanje broja problema povezanih sa tom tehnologijom, što je doprinijelo smanjenju pouzdanosti proizvoda auto-industrije u dvije uzastopne godine. Prosjek je sada 156 problema na 100 automobila. 

Kategorija "Audio/Komunikacije/Zabava/Navigacija" (ACEN) i dalje je najproblematičnija, sa 22 posto učešća među svim problemima vlasnika sa automobilima, što je dva posto više nego 2016. godine. 

Sve te nevolje izgledaju kao gotovo zanemarive dok se ne uzme u obzir sigurnost digitalnih funkcija automobila što je "noćna mora kojom se nitko ozbiljno ne bavi", piše BestRide.com.

 

Na ovogodišnjoj redovnoj svjetskoj hakerskih konferenciji DEFCON, u Las Vegasu, čitava jedna hala je bila posvećena tome kako se mogu eksploatirati polovične mjere sigurnosti ugrađene u modernu automobilsku tehnologiju. 

"Suvremeni automobili su kompjuterizovaniji nego ikada ranije. Multimedijalni i navigacioni sistemi, wi-fi, automatsko ažuriranje softvera i druge inovacije imaju za cilj da vožnju učine jednostavnijom. 

Ali, tehnologija vozila nije išla ukorak sa danas rastućem, neprijateljskim bezbjednosnim okruženjem, ostavljajući milijune ranjive pred napadom", navodi se na sajtu "CarHackingVillage.com". 

"Uputstva za bezbjednost vozila i ne spominju zlonamjerne elektronske prijetnje. Iako su vozila osjetljiva na iste 'viruse' kao i kućni kompjuteri, proizvođači automobila nisu obavezani da provjere bezbjednost elektronike vozila. Ta situacija je jednostavno neprihvatljiva", piše u knjizi Craiga Smitha "Priručnik hakera automobila" (The Car Hacker’s Handbook), "bibliji" auto-hakera koja je besplatno na internetu.

 

Zato stručnjak sajta BestRide.com za elektronsku bezbjednost i haker koji ne želi da mu se objavi ime, o zamisli direktora BMW-a o ukidanju ključa za automobil kaže da je to "već na prvi pogled vrlo glupa ideja". 

Jer - rekao je on - "moji prijatelji (hakeri) i ja već možemo presresti, pokrenuti i odvesti skoro sve automobile sa elektronskim bravama koji su sada u proizvodnji. A zašto proizvođači žele da stvari postanu još manje sigurne, to zaista ne znam". 

"Taj sumanuti trend povezivanja svega na web-uređaj (u ovom slučaju telefon), nama (hakerima) omogućava da provalimo u još više stvari. Ne bih ulazio u detalje, ali, ukratko, sve to je vrlo, vrlo glupa ideja koju samo neki idiot u marketingu može smatrati dobrom", rekao je stručnjak sajta BestRide.com. 

 

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...