NASA OBJAVILA ŠOKANTNE REZULTATE: Eksperiment na blizancima zaprepastio znanstvenike

Tijekom 2015. i 2016., NASA je provela jedinstven eksperiment na paru blizanaca, u kojem su jednog motrili dok je bio u svemiru, a drugog na Zemlji

• Šareni svijet

• 11. Okt. 2017  11. Okt. 2017

To su vidjeli kao izvanrednu priliku da prouče utjecaj tzv. dileme - geni vs. okolina te su započeli "Projekt blizanci".

Subjekti su bili Scott i Mark Kelly, a dok je umirovljeni astronaut Mark bio na Zemlji, Scott je proveo godinu dana na Internacionalnoj svemirskoj stanici u razdoblju od ožujka 2015. do ožujka 2016.

Tijekom tog vremena, na obojici su rađene analize kako bi se mjerile genetske različitosti među njima. Jedan od glavnih razloga istraživanja bilo je otkriti kako let u svemir i boravak u njemu utječe na ljudski organizam. Iako već desetljećima šaljemo ljude u svemir, konkretne fizičke i psihičke promjene nikad nisu zabilježene, kao ni jasne.

Prvi rezultati istraživanja objavljeni su u siječnju 2017. na NASA-inom Human Research Program sastanku u teksaškom Galvestonu. Istraživači su, na svoje veliko iznenađenje, otkrili kako su se Scottovi telomeri u svemiru izdužili te su postali dulji od bratovih.

Telomeri su kratki ponovljeni niz nukleotida na kraju kromosoma eukariota, a tijekom procesa starenja, uslijed svake podjele stanica, telomeri se skraćuju. - To što se dogodilo je potpuno suprotno od onog što smo očekivali - izjavila je biologinja specijalizirana za područje zračenja, Susan Bailley.

Duljina Scottovih telomera vratila se u normalu ubrzo nakon povratka, iz razloga koji su još uvijek nejasni znanstvenicima te se nadaju kako će odvojena studija, koja bi trebala biti gotova do 2018., otkriti točan razlog. Osim toga, stručnjaci su uočili promjene u DNK-u blizanaca. Konkretno, Scott je prošao kroz manje metilacije DNK, procesa u kojem se metil grupe dodaju DNK. Sve te promjene bit će detaljno analizirane i objašnjene krajem ove godine, najavili su znanstvenici.

(SB/Express)