I DOKTORI GA PREPORUČUJU: Jedite ga svi, poboljšava cirkulaciju, podiže imunitet i ČUVA SRCE

Ovih dana tržnice su pune grožđa. Toliko bi se moglo nabrojati razloga zašto biste trebali jesti slatko, ukusno i zdravo grožđe, pa je zaista pravo vrijeme da iskoristite bogatu ponudu i što prije ga uključite u prehranu

  • Zdravlje

  • 21. Okt. 2017  21. Okt. 2017

  • 0

Grožđe je dobro za srce, poboljšava cirkulaciju, djeluje protuupalno, podiže  imunitet, a zbog svojeg jedinstvenog sastava djeluje i kao prirodni tonik za organizam. Zahvaljujući visokom udjelu šećera grožđe je energetski bogata i okrepljujuća namirnica. Upravo zbog visokog udjela šećera, grožđe nam daje energiju, snagu, poboljšava raspoloženje i koncentraciju.


I bijelo i crno

Svejedno  je volite li više bijelo ili crno grožđe, uživajte u ukusu i jednog i drugog, jer su  bogati vitaminima i mineralima. Grožđani šećer, vinska, jabučna i limunska kiselina, minerali, od kalija i magnezija do željeza i fosfora, vitamini A i C, vitamini B skupine. Sve to sadrži grožđe i još mnoge druge hranjive tvari, pa ga se osim što je iznimna poslastica među jesenskim plodovima prirode, može smatrati i pravom riznicom zdravlja.

Idealno za jesenske dijete  

Koža bobica puna je balastnih tvari kakve su primjerice celuloza i pektin, zbog čega se grožđe smatra voćem koje pospješuje probavu, čisti organizam od otrova, te pomaže izlučivanje vode iz tijela. Zbog toga je grožđe idealno za jesenske dijete jer djeluje kao prirodni tonik organizma.  Optimalan omjer fosfora i kalcija u grožđu djeluje povoljno na metabolizam zglobova i kostiju. Naime, bobice grožđa obiluju anorganskim fosfatima, a fosfor je uz kalcij i magnezij sastavni dio svih koštanih struktura. Stoga se kure grožđem savjetuju tijekom oporavka nakon ozljeda i prijeloma. Polifenoli iz grožđa, a koji se nalaze i u vinu, skupljaju i inaktiviraju slobodne radikale.

Crveno grožđe sadrži pigment antocijanin iz grupe biljnih fenola koji djeluje (slično kao likopen iz rajčice) kao jak antioksidans. Ta dva biljna pigmenta daju crvenu boju voću i povrću, a sadrže ih još: crveni grejp, šipak, lubenica, malina, jagode, trešnje, crveni kupus, radić.

Priprema jela s grožđem

U sezoni  je grožđe najbolje jesti svježe, pa treba iskoristiti vrijeme berbe grožđe kada ga zaista ima u izobilju i po dostupnim cijenama. Mnogobrojne su mogućnosti pripreme grožđa, od njega se pravi sok, ocat, džem i pekmez. Grožđe se koristi kao odličan dodatak voćnim salatama, a može se kombinirati i sa zelenom salatom, te orašastim plodovima. 


Grožđe pirjano u umacima slaže se s peradi, s piletinom, puretinom, patkom. Može se upotrijebiti i kao nadjev pečenom mesu. Od grožđa se prave ukusni želei za pripremu slastica, sladoleda, kolača. I mnogi drugi proizvodi od grožđa su se više ili manje udomaćili u pripremi jela. To su razne vrste vina, vinski ocat, konjak, među kojima posebno mjesto zbog načine pripreme te osebujnog okusa i mirisa zauzima aceto balsamico.

Aceto balsamico se  tradicionalno proizvodi u Modeni iz koncentriranog soka ili mošta bijelog grožđa. S acetom balsamicom možete pripremati razne salatne preljeve i marinade, fine umake, a sasvim neočekivano nekoliko kapi na jagodama, malinama ili breskvama s dodatkom šećera u potpunosti će naglasiti aromu voća.

Odlično može u kuhinji poslužiti i nefermentirani sok od grožđa, te ulje od sjemenki grožđa. Svježi grožđani sok sadrži u visoko koncentriranom obliku najveće količine vitamina A, B i C. Svježi sok potiče apetit, pospješuje izmjenu tvari u organizmu, pospješuje izlučivanje štetnih tvari iz organizma, preporučuje se kod slabokrvnosti, te pomaže u normaliziranju krvnog tlaka, i povišenoga i niskoga krvnog tlaka.

Ulje grožđanih koštica dobiveno hladnim prešanjem grožđanih bobica veoma je cijenjeno i traženo. Upotrebljava se u kulinarstvu, sadrži omega-3 masne kiseline i ima zaštitni učinak na krvožilni sustav.

Grožđice

Nakon sezone svježeg grožđa, zasladite se onim osušenim, grožđicama, koje se dobiju prirodnim sušenjem grožđa. Grožđice ili rozine bogate su vitaminima A i B, izvor su minerala, primjerice kalija, pomažu u borbi s anemijom, kod loše krvne slike, te za jačanje imuniteta. U zimskim mjesecima kad manjka sezonskog voća i povrća, odlična su visokoenergetska grickalica. U receptima su grožđice čest sastojak za pripremu kolača, slastica, a s drugim sušenim voćem pripremite ih kao ukusan doručak sa žitaricama.  

 

(SB/RTL)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...