SB RECENZIJA; PROKLETA JE AMERIKA: Novi hardcore album Damira Avdića Grahe, konačni je obračun s samim sobom! (AUDIO)

Šesti po redu dugosvirajući album Tuzlaka s ljubljanskom adresom Damira Avdića Grahe nosi naziv „Amerika“

• 25. Okt. 2017  25. Okt. 2017

• 1

Piše: MARIO ILIČIĆ

Hardcore pjesnik osebujna izričaja i još osebujnijeg scenskog nastupa, Damir Avdić Graha, novim albumom pod nazivom „Amerika“ ponovno se obračunava s posljedicama trulog kapitalizma, a prst nedvosmisleno upire na sve loše što dolazi s druge strane Velike bare. Album čini devet kompozicija, a započinje gotovo 6 minuta dugačkom naslovnom pjesmom, koja započinje stihovima: „Amerika ima talent, za demokratiju i cheeseburger, ima rezervate za starosjedioce, stipendije i zelene karte za imigrante i došljake, jer oni nisu jahali konje i ne nose ratničke boje…“.

Po nepisanom pravilu, kada je Graha u pitanju, osim hardcore zvuka proizvedenog iz prljavih distorzičnih zvuka gitare i brutalnih stihova, s osebujnom interpretacijom, drugih zvukova na albumu „Amerika“ nećete čuti.

A, Graha opet ide brutalno, što bi  sportskim žargonom: „na prvu“ i „u kost“.

Nakon uvodne „Amerike“, u istom stilu nastavlja i gotovo pet minuta dugačka pjesma „Je… rat“ stihovima: „…a, da bi ljubav trajala metak je u cijevi, da bi ljubav opstala oštrica se sjaji, ljudi sjede oznojenih guzica ispred ekrana, pljuvačka im curi k'o krv izdajnika, ljudi žele umrijet' za narod svoj, jer ljudi znaju…lako je umrijet', teško živjet' proć' sve ovo a ne bit šupak…“

A, u „Čovjeku na trapezu“ na red su došli „nacionalistički smradovi“ i „retardirani susjedi“. „Ja sam loša pi…
u porniću demokratije, kanta puna kvazi-intelektualne bljuvotine, pravdam sve zločine za malo donacije, zgrožen nad fotografijama mrtve djece, ja kažem neće proći, ali na stranom jeziku da me svaki partijaner razumije…“, recitira Graha uz prebiranje po žicama gitare.

Vjerovali ili ne, Graha na novom albumu ima i ljubavnu pjesmu. „Zdrav, jak, močan“, upravo je jedna takva, kompozicija koja kratko i jasno progovara o neuzvraćenoj ljubavi. Sve pjesme s albuma „Amerika“, koji je snimljen u ljubljanskom studiju „Metro“, napisao je, odsvirao i otpjevao Graha, a album je producirao Jure Vlahović.

Pjeva Graha, ili bolje reći priča 10 minuta, o Mići metalcu iz Zagreba, koji je glavnom liku pjesme „Detroit“ pomogao da se iz ratom opkoljene Bosne domogne do slobodarske Amerike.

Grahina politička „Avangarda“ kritizira potomke proletera stihovima: „Potomci avangarde radničke klase, s vjerom u Boga gaze nove proletere, koji nemaju ni snage ni znanja ni volje da se uzdignu do nove avangarde, oni služe s vjerom u strah, avangardu organizovanog kriminala i paze da granice budu prohodne za bagru i okupatore…Konjuh planinon džaba vjetar šumi, na krvi proletera školuju se djeca profitera…“

„Nuspojavama“ Damir je sročio jedan od najjsnažnijih stihova na albumu „Amerika“. „Ne mogu oni nas pobit`, koliko mi možemo cvijeća bacit`“, stihovi su kojima Graha kritizira društveno politički trenutak u kojem živi globalni svijet. Istina, sve je kod Grahe oštro i vulgarno, no on je odavno odabrao put i način na koji se obračunava s cijelim svijetom, a nakon albuma „Amerika“, moglo bi se reći, konačno i sa samim sobom.