NAČELNICI PET OPŠTINA KOD PREMIJERKE CVIJANOVIĆ: Traže da trasa autoputa Beograd-Sarajevo ide preko Višegrada i Pala

Načelnici opština Sarajevsko-romanijske i Drinske regije, na današnjem sastanku sa predsjednikom Vlade Republike Srpske Željkom Cvijanović u Andrićgradu, iznijeli su jedinstven stav da trasa budućeg brzog puta Sarajeva - Beograd treba da ide istočnim dijelom Republike Srpske.

  • Ekonomija

  • 03. Nov. 2017  03. Nov. 2017

  • 2

Podsjetivši da je trasa, koja bi išla istočnim dijelom Srpske, predviđena i strateškim i planskim dokumentima Srpske, načelnici opština Pale, Sokolac, Rogatica, Novo Goražde i Višegrad su naglasili da je to jedinstvena šansa za razvoj ovog dijela Republike.

 

Nečelnik opštine Sokolac Milovan Bjelica rekao je novinarima nakon sastanka da je aktima koje je usvojila Narodna skupština Republike Srpske jasno definisana trasa od Višegrada, preko Ustiprače, Rogatice, Podromanije, Romanije i Ljubogošte.

 

"Ova trasa obuhvaćena je strategijom transporta Republike Srpske, a ta strategija je sastavni dio okvirne strategije transporta BiH. Sada je na Republici Srpskoj da nastavi dalje aktivnosti oko pripreme akata, dokumenata, idejnih rješenja, studije izvodljivosti", pojasnio je Bjelica.

 

On je poručio da su načelnici za poštivanje akata Republike Srpske jer je infrastruktura, prema Dejtonskom sporazumu, u nadležnosti entiteta.

 

"Ovo niko ne može promijeniti i ovo je konačna odluka", poručio je Bjelica.

 

On je naglasio da načelnici opština Sarajevsko-romanijske i Drinske regije nemaju dileme i da je ova trasa izraz jedinstvenog stava.

 

"Imamo saznanja da će Srbija, ukoliko ne bude drugih investitora i pomoći bilo koga drugo, sama isfinansirati 60 kilometara auto-puta sa Koridora 11 do Kotromana, čija je vrijednost između 730 i 800 miliona evra", naveo je Bjelica.

 

Komentarišući inicijativu zamjenika predsjedavajućeg Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH Mladena Bosića da trasa budućeg brzog puta Sarajevo-Beograd ide pravcem Beograd-Bijeljina-Brčko-Tuzla-Sarajevo, Bjelica je rekao da se svako bori za područje odakle dolazi.

 

"Bosić i ostali iz Semberije i Posavine koji to podržavaju žele da poruče svojim glasačima da se bore za ta područja. To je njihovo pravo i to ne rade u ime partija iz kojih dolaze. Bosić je u svoje ime predložio deklaraciju o kriterijumima za definisanje trase i to nije stav nijednog organa SDS-a", naglasio je Bjelica, dodavši da na organima stranke o tome nije ni razgovarano.

 

Načelnik opštine Rogatica Milorad Jagodić rekao je novinarima da je u republičkim aktima iz oblasti infrastrukture jasno i precizno navedeno da budući brzi put Beograd-Sarajevo treba da povezuje istočni dio Srpske sa Srbijom.

 

"Ima nešto što se ne može matematički iskazati, a to je strateški interes.

 

Izgradnje trase brzog puta kroz ovaj dio Srpske je možda i zadnja šansa da taj prostor ostane u životu. U istočnom dijelu Republike, od Bijeljine do Trebinja, nema nijednog kilometra auto-puta i ova trasa je nešto što je veoma važno za opstanak tog dijela Srpske", naglasio je Jagodić.

 

Načelnik opštine Pala Boško Jugović rekao je da će ova trasa biti precizirana uz saglasnost Vlade Srpske.

"Izvjesnija je trasa preko Rogatice i Sokoca, a postoji i alternativa da dio trase ide preko Renovice i Prače, i dalje prema Palama. Opština Pale će vjerovatno dobiti oba ta putna pravca ako bude novca", naveo je Jugović, dodavši da treba imati na umu i da će onaj ko bude finansirao odlučivati koja trasa će biti aktuelnija.

 

Načelnik opštine Novo Goražde Mila Petković rekla je da bi ova trasa bila značajan preduslov za razvoj tog dijela Srpske, napomenuvši da je istočni dio znatno nerazvijeniji u odnosu na zapadni dio Republike.

 

"Ovo je preduslov i za buduće investicije bez kojih nema ni opstanka ljudi na ovim prostorima", zaključila je Petkovićeva.

 

Sastanku koji je održan u Andrićgradu, a čiji je domaćin bio načelnik opštine Višegrad Mladen Đurević, prisustvovao je i predsjedavajući Kluba poslanika SNSD-a u Predstavničkom domu parlamenta BiH Staša Košarac.

 

Podsjećamo, prije desetak dana održan je sastanak i u Vladi Federacije BiH na kojem su radonačelnici Tuzle, Bijeljine i Brčko Distrikta, te načelnici Žepča i Orašja, izričito tražili da trasa autoputa ide preko Bijeline i Tuzle.

 

Sastanku su prisustvovali premijer FBiH Fadil Novalić, federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić, gradonačelnici Tuzle, Bijeljine i Brčko Distrikta BiH Jasmin Imamović, Mićo Mićić i Siniša Milić, te načelnici Žepča i Orašja Mato Zovko i Stanko Vincetić.

 

"Imamo konekciju pruge od Brčkom prema Banovićima. Svi uslovi, pretpostavke ekonomske i demografske su tu. Ostaje pitanje da na određen način sve aktere u ovom projektu angažujemo da idu u ovom pravcu. Istočni pravac podrazumijeva Sarajevo - Sokolac - Višegrad", kazao je nakon sastanka premijer FBiH Fadil Novalić.

 

Gradonačelnik Tuzle Jasmin Imamović je kazao da potreban brži razvoj područja kroz koje bi trasa išla, te da će izgradnja trase dodatno doprinijeti tome.

 

"Mi smo došli ponoviti ono što smo rekli u Bijeljini. Snaga ovog prijedloga je demografska snaga, radi se o 1.500.000 ljudi. Naša je snaga u ekonomiji, to je ekonomski najpotentniji dio, radi se i o transportu roba. Imamo idejne projekte, prepreka je način; ili kredit ili koncesija. Ovo je nešto što integriše BiH, tu su tri entiteta i tri i više nacija i to najmnogoljudniji dio. Naša je potreba da se taj prostor brže razvija, jer taj bi prostor da je bolje pvoezan puno pomogao ostalim dijelovima BiH".

 

Mićo Mićić, načelnik Bijeljine je kazao da sve ide u prilog izgradnji ove trase.

 

"Mislim da je ovo sasvim normalna inicijativa i puno toga što je rečeno ide u prilog da ovo bude jedan od prioriteta. Ono što je sigurno, poslije Sarajeva i Banjaluke su ovo najveći gradovi i privredni centri. Bijeljina, Tuzla imaju veliki broj stanovnika, tako da to ide u prilog našoj trasi. Mi nismo izmišljali toplu vodu, u prostornom planu RS i FBiH svi ovi putevi postoje. Mi bismo iskoristili dio puta 5c do Zenice, od Zenice postoji idejno rješenje do Žepša preko Tuzle do Brčkog, kao i rješenje puta Bijeljina - Brčko. Sve to ide u pravcu da je ovo jedna od najboljih trasa kojom bismo povezali najgušći dio BiH", istakao je Mićić.

Komentari - Ukupno 2

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...