SB RECENZIJA; SAMO NEMOJ BITI PAKŠU: Dubioza kolektiv ima novi album, mnogi će se razočarati (VIDEO)

Deveti studijski album najpoznatijeg bosanskohercegovačkog i jednog od najpopularnijih regionalnih bendova, Dubioze kolektiv nosi naziv „Pjesmice za djecu i odrasle“

• 12. Nov. 2017  13. Nov. 2017

• 3

Piše: MARIO ILIČIĆ

Album je za besplatan download dostupan od ujutro (13. 11. u 9 sati), te je jedan od najiščekivanijih albuma godine na odlasku.

Devet kompozicija čini „Pjesmice“, a nakon uvodne suradnje sa sarajevskim reperima Helem nejse u pjesmi Pionirska i „Himnom generacije“, već mjesecima najslušanijom pjesmom svih radio stanica u regiji, uslijedila je kompozija zanimljive tematike.

Treća po redu pjesma s novog albuma nosi naziv „Pakšu“, a progovara o ljudskim kvalitetima koje su posljednjih desetljeća gurnute u drugi, ili pak treći plan, u odnosu na vjeru, naciju ili pak rodnu orjentaciju. Kroz stihove Dubioze jasno je kako je jedino važno ne biti „pakšu“, a tome u prilog idu i stihovi: „…al je bitno da ne dopustiš da te jašu, meni je najbitnije da nisi pakšu…“

Ono što se mnogim fanovima „Dubioze“ sigurno neće svidjeti je sve otvorenije koketiranje s narodnjacima. Iako ovoga puta folkerske trube iz Šumadije trube u kontekstu pjesme, nemoguće se oteti dojmu kako su momci iz „Dubioze kolektiva“ ovoga puta pretjerali s koketiranjem, a taj će njihov potez jedva dočekati fanovi koji njihovu muziku slušaju doslovce, bez razmišljanja o dubini skrivene poruke, sretno mašući glavama i otkidajući na jeftine trikove lakih nota.

Posebno valja pohvaliti hit ljeta pod nazivom „Treba mi zraka“.

„Dubioza kolektiv“ dovršila je pjesmu pokojnog kralja funka Dine Dvornika, a ta je kompozicija, iako traje kraće od 3 minute, zaslužila posebno mjesto na novom dugosvirajućem albumu bh. sastava.

Ideja o suradnji izniknula je u Dubrovniku, kada se bend susreo sa svojim dugogodišnjim prijateljem, Harisom Čustovićem, producentom, DJ-em, kompozitorom, instrumentalistom i inženjerom zvuka. Haris je započeo raditi na pjesmi s Dinom Dvornikom koju, nažalost, nisu uspjeli završiti, i predložio je „Dubiozi“ da dovrše „Treba mi zraka“ na svoj način.

„Muzika Dine Dvornika imala je moć da dopre do ljudi koji za taj stil muzike uopće nisu bili zainteresirani. Njegov nenametljiv, ali potpuno otvoren pristup je ono što je, čini mi se, očaravalo ljude. Ja nisam bio zagriženi fan, znao sam par Dininih pjesama koje su se vrtile u eteru, dok nisam slučajno 1996. godine otišao u sarajevski "Metalac" na koncert koji je Dino odradio u japankama. Takav bend, i takav show nikad do tada nisam vidio“, kazao je tada alfa i omega „Dubioze“ Brano Jakubović.

„Zaboraviću štale i domaću hranu, sad će raja da me gleda na malom ekranu…“, stihovi su "Rijalitija", pjesme koja ismijava brojne thrash live programe koji su preplavili domaće i regionalne televizijske kanale.

I, opet bespotrebni narodnjački foršpili pokvariše pjesmu, pa reggae i new wave na koncu završavaju kao jeftina „džigera“.

Tu su još i „Autopilot“, kompozicija u kojoj je Dubioza udružila snage s jednim od najtalentiranijih autora na ovim prostorima Dinom Šaranom.

Najžešće započinje „Internetska“, no i ta se pjesma polako pretvara u Bregine trubačke „bravure“, pa je ne treba posebno ni spominjati.

Album završava dvoipolminutnom pjesmom „Domaćica 2.0“, gandži u čast.

Album „Pjesmice za djecu i odrasle“ neće biti upamćen kao njihovo najbolje glazbeno ostvarenje, no mnogo je teže u glazbi zadržati vrhunsku razinu nego stvoriti apsolutni hit, a "Himna generacije" to zasigurno jeste. Samo da nije bespotrebnih jeftinih narodnjačkih nota…