MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Vozite dizelaša i imate problem s EGR ventilom, evo kada ga treba očistiti, a kada zamijeniti

Elektromagnetski ventil često zapeče, pa ga treba rastavljati pažljivo, da se ne ošteti

  • Auto

  • 29. Dec. 2017  29. Dec. 2017

  • 0

EGR je kratica od „exhaust gas recirculation“ (recirkulacija ispušnih plinova), odnosno od „engine gas return“ (povrat plinova motora). Radi se o sustavu za recirkulacije ispušnih plinova. Povratom dijela ispušnih plinova u usisnu cijev snižavaju se temperature izgaranja, čime se znatno smanjuje sadržaj kancerogenih dušičnih oksida u ispuhu. Ugrađuje se u suvremene benzinske i dizelske motore i temelj je za postizanje normi Euro 5 i Euro 6.

Simptomi začađenja su podrhtavanje u leru, pad snage motora i miris ispušnih plinova u kabini.

Recirkulacijom ispušnih plinova, do 60 posto, smanjuje se količina dušičnih oksida. Njihova je količina ograničena lošim utjecajem na potrošnju goriva, sadržaj ugljikovodika u ispuhu i mirnoću rada motora. Zbog toga se u leru isključuje povrat ispušnih plinova. Otvara ga elektromagnetski sklop, na temelju informacija iz upravljačkog modula. Problemi sa začađenjem u pravilu nastaju u dizelskim motorima, rijetko u benzincima, zbog čađi, koja je, u većoj ili manjoj mjeri, nužan produkt izgaranja.

Najčešći su uzroci začađenja EGR ventila: učestale vožnje na kratkim relacijama, previsoka razina ulja u motoru, pohabane vodilice ventila, neispravan odušak uljnog korita, neispravan turbopunjač, neredovita izmjena ulja i filtra, korištenje mineralnog ili polusintetičnog ulja umjesto sintetičnog, istrošenje klipova i karika. Ako je povratni tlak u ispušnom sustavu previsok, pri većim opterećenjima kod dizelskih motora EGR ventil se može sam otvoriti. Tada često izgori membrana i ventil se uništi.

Prepoznatljiv znak ove greške je promjena boje na kućištu ventila (poplavi). Najviše problema s začađenjem EGR-a imaju dizelski motori, koji često voze u gradu. EGR ventil treba skinuti s motora i rastaviti, kako bi se mogla provjeriti njegova ispravnost. Tek u pet posto svih kvarova dolazi do njegovog oštećenja i tada se u pravilu mijenja. U prvoj se fazi provjerava je li mehanička pokretljivost zatvarača EGR ventila dobra, odnosno dolazi li do blokiranja u nekom od položaja. Po tome se može procijeniti je li došlo do oštećenja mehanizma.

Najčešći uzroci neispravnosti:

učestale vožnje na kratkom relacijama
previsoka razina ulja u motoru
pohabane vodilice ventila
neispravnost u sustavu oduška uljnog korita

neispravan turbopunjač
neredovita izmjena ulja i filtra
korištenje ulja neodgovarajuće kvalitete
pohaban motor (klipno-cilindarski sklop)

Ako je povratni tlak u ispušnom sustavu previsok, pri većim opterećenjima kod dizel motora EGR ventil se može sam otvoriti. Zbog toga će izgorjeti membrana i ventil će se uništiti.

(SB / Autoportal)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...