MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Ne budite lijeni, obavezno ga provjerite, jer ako on pukne ostaćete bez nekoliko hiljada maraka!

Današnji motori za sinkronizaciju rada bregaste osovine i koljenastog vratila koriste lanac ili zupčasti remen, jako rijetko zupčanike

  • Auto

  • 31. Dec. 2017  31. Dec. 2017

  • 0

Motori sa zupčastim remenom najrizičnija su skupina, a unatoč nastojanjima da prijeđu na lanac, proizvođači se opet lagano vraćaju remenima. Naime, u brzim proizvodnim procesima teško je kontrolirati kvalitetu čelika i njegovo kaljenje i općenito obradu. Opozivi zbog lanaca i njihovih natezača nisu nimalo rijetki, dok se remen nudi kao pouzdano i trajno rješenje, ali samo ako se redovno održava. Među novim automobilima pojavljuju se i oni s preporukom zamjene zupčastog remena tek na 300.000 km, što je zaista dug interval.

 

Sinkronizacija rada razvodnog mehanizma presudna je za pravilan rad motora. S obzirom da klipovi i ventili najčešće koriste isti prostor za svoj rad, važno je da remen pouzdano radi kako ti dijelovi nikada ne bi došli u kontakt. Ima motora s malim rizikom zbog duboko u glavi smještenih ventila i dugih komora izgaranja, ali takvi su rijetki. Pukne li remen, klip u najboljem slučaju udara i savija ventil, a u najgorem lomi komad ventila koji zatim u svojem kaotičnom kretanju uništava meki aluminij glave motora, čela klipa, a može izbrazdati i cilindar i nakon prolaska kroz ispušne kanale uništiti turbokompresor. Dakle, remen treba mijenjati na vrijeme!

 

Zamjenu je najbolje vršiti kada dođe vrijeme propisano od strane proizvođača. Zupčasti remen uvijek ima natezač i barem jednu "rolicu" odnosno remenicu po kojoj klizi te njih nekoliko koje pokreće. U najvećem broju automobila zupčasti remen okreće pumpa za vodu.

 

S remenom se mijenjaju sve rolice i natezači, a osim njih preporuka je zamijeniti pumpa za vodu. Njezin ležaj važna je karika u radu razvodnog mehanizma, jer otkaže li hlađenje to je mali problem - motor se neće stići niti pregrijati, a već će biti uništen zbog preskakanja ili spadanja remena. Ako remen ne spadne, samo vas minute dijele od totalne štete. Pumpa u prosjeku košta od 150 maraka, obavezno ju zamijenite kod promjene zupčastog remena.

Zamjena može trajati najmanje dva, ponekad i pet sati, pa čak i više ukoliko se vrši na većem motoru s V rasporedom cilindara.

 

 

(SB / Autozona)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...